Gå til innhold

Off Topic eller ikke? Stem for/mot nytt forum på Bimmers!


mkj
 Share

Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?  

365 stemmer

  1. 1. Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?

    • Jeg ønsker å beholde dagens foruminndeling og politikk når det gjelder Off Topic
      246
    • Jeg ønsker meg en ny avdelig hvor Off Topic og andre bilmerker kan diskuteres
      143


Anbefalte innlegg

Men for helvete! Jeg driter egentlig i det. Men er det ingen som har en drittbil på vinteren, som ikke er en Bmw? Å spørre om en liten filleting på tulletråden er jo som å slå seg på rævva med en brunost. Ingen oppfatter da spørsmål eller noe som helst der.

Hadde det ikke gått ann å hatt en føkkings tråd som er forbeholdt alskens drittbiler og spørsmål om dem da i det minste? En tråd som kun omhandler bil, samme hvilket merke. Eller er alle like trangsynte her? Da slipper dere å stenge alle trådene som blir startet, krangling og annen møkk.

Peace out!

 

Slik er jo dagens system med både vinterbiltråden, tulletråden (jo man får svar på alt mulig, jeg har fx klart meg siden 2009 uten å opprette en eneste tråd knyttet mot spørsmål på grunn av denne) og ikke minst fredriks alternative bimmerstråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe problem og registrere seg på et annet forum som gjelder den bilen da?
Og man har jo alltids bilforumet.

 

Om man hadde hatt en egen tråd for alle slags biler, hadde det igrunnen ikke plaga meg, men ser ikke problemet med og spørre på andre forum der du kan ha større kjangs for og treffe folk med kompetanse på den type bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe problem og registrere seg på et annet forum som gjelder den bilen da?

Og man har jo alltids bilforumet.

 

Om man hadde hatt en egen tråd for alle slags biler, hadde det igrunnen ikke plaga meg, men ser ikke problemet med og spørre på andre forum der du kan ha større kjangs for og treffe folk med kompetanse på den type bil.

 

Dette er jo klart det beste, og det de med litt etikette gjør. Har selv en kia som vinterbil, og jeg gidder ikke rote innpå her med den, jeg går rett til utenlandske kiaforum siden det er der kompetansen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bilforumet er jo til alle slags biler...

For min del gjør det ikke noe om man nevner et annet merke når man forteller ting etc, men hvis man trenger hjelp fordi man har motorproblemer i subaruen sin blir det fort noe annet.

Alle merker har jo sine egne forumer, og jeg går ikke inn på audi forumet når jeg har problemer med bilen min, det høres jo bare dust ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det sånn at alle som hører snakk om off topic på forumet her automatisk skal knytte dette opp mot andre bilmerker med en gang? off topic er da alt mellom himmel og jord. hadde vært kjekt med en off topic del her, noe dette forumet har mangla i lange tider. og det er absolut ikke sånn at dere som ikke liker dette er nødt for og følge med på hva som skjer der heller. det er ikke alle som har ork til og sjekke i tøysetulletråden og bla 100 sider tilbake for og sjekke om noe har svart på et spørsmål du la ut der for 2 timer siden heller. 

 

ting som kunne vært diskutert i off topic for og ta et par eksempler:

-bruk av grøftelys/nælys kombo

-hvordan musikk man hører på når man er ute og kjører/ musikk tips.

-den store vinterbil tråden.

 

og ganske sikkert mange flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer.. Di som ikke vil ha offtopic del på forumet. Kan dere ikke bare lavere og trykke innpå??

Så kan di som lurer på ting som ikke nødvendigvis er fullblods bmw spørsmål spørre i den tråden? Der kan man foreks ha elbiltråder reisebrev i merce osv. Istedenfor og besudle annet bmw bilprat delen med elbiler osv..

Administrator kan vel gjøre slik at off topic delen ikke kommer opp på vis nye innlegg.

Fortsatt ingen som har svart meg konkret.

Men tråder som vinterbiltråden, reisebrev tesla osv. Burde ligge på off topic.for og svare som folk flest på bimmers:

Jeg driter da i elbiler og reisebrev som ikke begår seg ut på bmw. Når jeg trykker på annet bil emne vil jeg kun se BMW. Når jeg vil lese ett reisebrev eller lese om tesla vil jeg gå i en off topic tråd. Ikke i en BMW tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det sånn at alle som hører snakk om off topic på forumet her automatisk skal knytte dette opp mot andre bilmerker med en gang? off topic er da alt mellom himmel og jord. hadde vært kjekt med en off topic del her, noe dette forumet har mangla i lange tider. og det er absolut ikke sånn at dere som ikke liker dette er nødt for og følge med på hva som skjer der heller. det er ikke alle som har ork til og sjekke i tøysetulletråden og bla 100 sider tilbake for og sjekke om noe har svart på et spørsmål du la ut der for 2 timer siden heller.

ting som kunne vært diskutert i off topic for og ta et par eksempler:

-bruk av grøftelys/nælys kombo

-hvordan musikk man hører på når man er ute og kjører/ musikk tips.

-den store vinterbil tråden.

og ganske sikkert mange flere

Alle disse tradene finnes allerede her. Grøftelys og musikk trådene finnes det vel flere av også, om jeg ikke husker feil.

Alle disse er jo bmw relaterte. Grøftlys på bmw er veldig vanlig i trafikken.. Hvertfal her jeg bor.

Musikk i bmw'n er vanlig.

Bmw som vinter bil er en vanlig ting. (jeg her det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen som har svart meg konkret.

Men tråder som vinterbiltråden, reisebrev tesla osv. Burde ligge på off topic.for og svare som folk flest på bimmers:

Jeg driter da i elbiler og reisebrev som ikke begår seg ut på bmw. Når jeg trykker på annet bil emne vil jeg kun se BMW. Når jeg vil lese ett reisebrev eller lese om tesla vil jeg gå i en off topic tråd. Ikke i en BMW tråd

 

Når jeg klikker meg inn på bimmers vil jeg i all hovudsak kun se bmw, ikke fordi jeg er noen fanboy i den forstand, men i her inne blir alt annet enkelt og greit spam. Har hatt mye rare biler, og har tilgomed en sær koreaner nå, men jeg forpester da ikke bimmers.no med den for den grunn. Mange har opplegget med prosjekttråder på andre forum, merket i signaturen sin noe jeg synest fungerer knallbra. Har selv trykt meg inn på bl.a mercedesforumet for å lese prosjekttråden til en bruker jeg vet alltid leverer bra saker.

 

Jeg skjønner bare ikke oppstyret, og hva som er så vanskelig med å forstå at på bmw forumet snakker man bmw, på mercedesforumet snakker man mercedes, og på amcarforumet snakker man amcar. Klart man verken ønsker, eller får det helt 100% sterilt, men tankegangen bør jo være slik skal man kalle seg ett merkeforum. (for all del ikke noe stikk i siden til noen, som jeg nevnte har jeg lest enormt mye bra fra brukere som ikke bare har bmw også :) )

 

 

Angående det med dynamo er likt for alle så har jo ivertfall to moderatorer forklart deg svært godt hva tankegangen deres er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tankegangen deres er at elbiltråder får bli, fordi dette er spennende(?)

Grøftelys tråden får bli fordi mange bmw har grøftelys? Derfor er det bmw relatert?

 

har det noe med denne tråden å gjøre da? virker ikke som du helt har lagt ned stridsøksa fra den gamle tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, jeg bare spør:)

Du vil kun se BMW sier du.. Kan du ikke da bare lavere og gå innpå offtopic emne? Så vil du se enda mindre off topic enn før for da kan man flytte all ikke bmw ting, Som nå er i bmw relatert til off topic.. Vil Ikke dette bli en vinn vinn situasjon? Null off topic for di som ikke vil se annet enn bmw.

Og en off topic tråd for di som synes det er koslig og diskutere andre ting Enn bmw også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen, jeg bare spør:)

Du vil kun se BMW sier du.. Kan du ikke da bare lavere og gå innpå offtopic emne? Så vil du se enda mindre off topic enn før for da kan man flytte all ikke bmw ting, Som nå er i bmw relatert til off topic.. Vil Ikke dette bli en vinn vinn situasjon? Null off topic for di som ikke vil se annet enn bmw.

Og en off topic tråd for di som synes det er koslig og diskutere andre ting Enn bmw også :)

 

med den samme logikken kan ikke man bare poste spørsmålet på bilforumet da foreksempel? Jeg imbiller meg at de offtopic trådene som får leve, lever farling hele tiden. Hyller man de med en egen seksjon blomstrer det nok rimelig kjapt opp til det mangedobbelte.

 

På ett bmw forum, burde prioritet nummer en være akkurat bmw, jeg skjønner at mange synest dette virker veldig rart men det er ivertfall min mening. Skal man holde syklubb, så kan man da heller gjøre det på facebook eller diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...