Gå til innhold

Off Topic eller ikke? Stem for/mot nytt forum på Bimmers!


mkj
 Share

Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?  

365 stemmer

  1. 1. Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?

    • Jeg ønsker å beholde dagens foruminndeling og politikk når det gjelder Off Topic
      246
    • Jeg ønsker meg en ny avdelig hvor Off Topic og andre bilmerker kan diskuteres
      143


Anbefalte innlegg

Da lurer jeg på en ting. Hvorfor bruker du bimmers.no istedefor og bruke "Norges beste forum"? Om de svare på alt, så svarer de vel på eventuelle BMW spørsmål også?

 

Men nå har jeg løst et stort verdensproblem.

Alle som ønsker off topic bør se her.

Velkommen til bimmers off topic forum.  :-P

bimmers.no/forum/off-topic

Hahah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde lages en off-topic kategori!

Tulletråden funker overhode ikke til å stille noe spørsmål i, det blir borte i  mengden av sidene i løpet av kort tid.

 

Dere som tror vi skal snakke andre bilmerker tar feil! De beste ressursene for andre bilmerker er nettopp andre merkeforum, det forstår enhver person.

 

 

 

 Off topic er i de fleste forum sideprat med andre medlemmer, om sammenfallende interesser på andre felt, og bimmers består av _mange_ ressurspersoner. 

Bare lag en Off Topic kategori, og kjør hardere på "BMW-only" i de andre kategoriene. Alle som IKKE vil snakke BMW kan trykke seg inn på Off Topic. Når man man vil snakke BMW igjen går man tilbake til annen kategori. 

 

Det er ikke noe problem å holde seg borte fra en kategori, jeg har knapt vært innom Bilstereo delen av forum 20 ganger i løpet av 9 år.. 

 

Jeg bruker også denne anledningen til igjen å be om et egen Tuning/Ettermarked kategori her inne (under Teknisk), slik at vi som driver med dette kan snakke sammen. Det er et stort gap mellom de endeløse OEM spørsmålene og tuning diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde lages en off-topic kategori!

Tulletråden funker overhode ikke til å stille noe spørsmål i, det blir borte i  mengden av sidene i løpet av kort tid.

 

Dere som tror vi skal snakke andre bilmerker tar feil! De beste ressursene for andre bilmerker er nettopp andre merkeforum, det forstår enhver person.

 

 

 

 Off topic er i de fleste forum sideprat med andre medlemmer, om sammenfallende interesser på andre felt, og bimmers består av _mange_ ressurspersoner. 

Bare lag en Off Topic kategori, og kjør hardere på "BMW-only" i de andre kategoriene. Alle som IKKE vil snakke BMW kan trykke seg inn på Off Topic. Når man man vil snakke BMW igjen går man tilbake til annen kategori. 

 

Det er ikke noe problem å holde seg borte fra en kategori, jeg har knapt vært innom Bilstereo delen av forum 20 ganger i løpet av 9 år.. 

 

Jeg bruker også denne anledningen til igjen å be om et egen Tuning/Ettermarked kategori her inne (under Teknisk), slik at vi som driver med dette kan snakke sammen. Det er et stort gap mellom de endeløse OEM spørsmålene og tuning diskusjoner.

 

Veldig godt svar.

 

De som ikke vil se noe off topic kan jo bare la være å gå inn på et off topic forum.

Off topic tråden blir håpløs fordi alt mellom himmel og jord diskuteres der og et svar til et innlegg kommer kanskje aldri, eller 17 sider etterpå.

Jeg stemmer for et off topic forum. Så kan man titte innom, og er det ingen interresante tråder så kan man la være å lese de. og er man overhode ikke interresert så kan man late som om den forumdelen ikke finnes.. akkurat som jeg gjør med bilstereo, multimedia -navigasjons forumdelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte egentlig nei til dette, da jeg bruker altfor mye tid her inne som det er fra før, men om dette skulle bli så har jeg følgende ønske/oppfordring:

 

- Få en mulighet til å fjerne/skjule off-topic delen under vis nye innlegg om man ønsker det. Tenker tilbake med gru på alle Volvo 240- og Golf 2-trådene jeg måtte bla meg forbi på Bilforumet før i tiden.

 

- Deaktiver innleggstelleren på off-topic-delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir sagt, et off-topic forum vil ikke skade NOEN. Men siden de fleste ønsker det, så fjern det fra "varslene".

Jeg tviler på at vi vil slite med at folk stiller for mye spørsmål om helt andre biler, med mindre de de har en BMW og er medlem av forumet av den grunn. Hadde jeg kjørt kun Toyota, hadde jeg jo aldri giddi å spørre etter ting på et BMW-forum, ei heller bli medlem. Jeg er for en off topic-del, så får de som ikke er interessert i den holde seg unna - eller bruke den for det den er verdt i deres øyne, for ja, man kan faktisk åpne øynene å se positive ting med saker og ting også, istedet for å låse inn alle forslag i et uthus og tenne på før man har prøvd. Som sagt, en off topic del vil IKKE skade NOEN. Får bare håpe moderatorer osv ser på kommentarene våre og ikke kun på avstemningsfeltet. Andres trangsynthet burde ikke gå utover oss med en litt videre synsvinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir sagt, et off-topic forum vil ikke skade NOEN. Men siden de fleste ønsker det, så fjern det fra "varslene".

Jeg tviler på at vi vil slite med at folk stiller for mye spørsmål om helt andre biler, med mindre de de har en BMW og er medlem av forumet av den grunn. Hadde jeg kjørt kun Toyota, hadde jeg jo aldri giddi å spørre etter ting på et BMW-forum, ei heller bli medlem. Jeg er for en off topic-del, så får de som ikke er interessert i den holde seg unna - eller bruke den for det den er verdt i deres øyne, for ja, man kan faktisk åpne øynene å se positive ting med saker og ting også, istedet for å låse inn alle forslag i et uthus og tenne på før man har prøvd. Som sagt, en off topic del vil IKKE skade NOEN. Får bare håpe moderatorer osv ser på kommentarene våre og ikke kun på avstemningsfeltet. Andres trangsynthet burde ikke gå utover oss med en litt videre synsvinkel.

 

Jo, det vil skade trafikken i andre delforum. Som igjen fører til et forum som blir mer uoversiktlig og rotete.

Poenget er ikke at jeg vil irritere meg over off topic-delen - poenget er at trafikkflyten vil flytte og forandre seg, og det er ikke en fordel for forumet. Jeg ønsker ikke en haug med brukere av typen som er her og skriver skit uten å ha særlig interesse for BMW. Hold dere på Facebook!!

Hvem er du til å dømme oss "trangsynte" nord og ned...Du sitter ikke med fasiten selv om du mener at du og ja-siden er så frigjorte, moderne og åpne...

Endret av Sjøbuse
Ikke nødvendig å peke ut enkelte brukere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare håpe moderatorer osv ser på kommentarene våre og ikke kun på avstemningsfelte

 

Det du mener her er altså om off topic blir nedstemt i avstemningen, så må admin heller se på noen av kommentarene her og opprette off topic pga de kommentarene.

Så off topic uansett vinner og blir opprettet?

 

Hva er egentlig påenget med en avstemmning om den ikke skal følges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det vil skade trafikken i andre delforum. Som igjen fører til et forum som blir mer uoversiktlig og rotete.

Poenget er ikke at jeg vil irritere meg over off topic-delen - poenget er at trafikkflyten vil flytte og forandre seg, og det er ikke en fordel for forumet. Jeg ønsker ikke en haug med brukere av typen som er her og skriver skit uten å ha særlig interesse for BMW. Hold dere på Facebook!!

Hvem er du til å dømme oss "trangsynte" nord og ned...Du sitter ikke med fasiten selv om du mener at du og ja-siden er så frigjorte, moderne og åpne...

 

at det vil skade trafikken i andre delfroum er jo bare tull, det samme vil jo skje om du skal begynne og henvise brukerne til andre forum også for og kunne benytte seg av off topic. så det argumentent ditt holder ikke mål.

at det skal bli mer uoversiktlig er jo også bare tull, heller det motsatte da du får flytta alle de trådene som nå er på forumet og hører hjemme i en offtopic del inn der de hører hjemme. og da vil du få det ryddigere i de andre underforaene, og slipper og se dem engang

og hvis du tror at pga at det finnes enn offtopic del at det skal komme til brukere som er uintresert i bmw, så er dette et dårlig argument. tviler på at noen kommer til og opprette medlemskap for og uknne poste i offtopic eller at de andre medeemmene som allerede er her skal miste interessen for bmw.

ser ikke ut som du sitter med noen fasit i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig mange brukere der ute er ikke klar over filterfunksjonen. Så en vil nok få en del mer klaging på uoversiktlig forum.

 

Ellers vet jeg ikke helt hva jeg er for. Noen ganger er det veldig lett å bli med i off topic diskusjoner som er helt ubrukelig å delta i. Og som ikke har noe annet for seg en å kverulere i. Så for egen del, og ikke bli fristet til å bruke lenger tid en nødvendig her inne heller jeg den ene retningen  :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det en prøveperiode på en måned eller to å se.

 

De som er negative er uansett ikke de som skal skrive i Off Topic.

 

La heller de som vil diskutere konstruktivt få bygge sin egen virkelighet, istede for at de som ikke ønsker å delta skal påstå hva som kommer til å skje et sted de ikke skal delta. 

 

Ser overhode ikke problemer med dette.

Om det "trekker" ressurser fra forumet så forteller det vel enda mer at et Off topic forum er nødvendig.

 

Se på alle tulletrådene... det finnes ikke bedre argumenter for at vi burde få en forumkategori, istede for en chattetråd der det i praksis ikke går ann å få til lange konstruktive diskusjoner.

 

Pr. nå faller bimmers.no akterut som et totalprodukt for BMW intresserte. Jeg har jobbet hardt for at denne forumsplittelsen ikke skal knekke BMW miljøet i to, men jeg må si at konkurrende forum har en bedre "helhetspakke" akkurat nå, der det har blitt et fullkomment "Community".

 

Og det sier jeg som die hard bimmers.no medlem i snart 9 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du mener her er altså om off topic blir nedstemt i avstemningen, så må admin heller se på noen av kommentarene her og opprette off topic pga de kommentarene.

Så off topic uansett vinner og blir opprettet?

 

Hva er egentlig påenget med en avstemmning om den ikke skal følges?

 

Jeg tror det han mener er at man også må se på andre faktorer enn kun tallene i avstemningen. 

Ulikt fra tidligere avgjørelser, som f.eks kjøp og salg konseptet som ble tilbakestilt så er dette en litt annerledes problemstilling siden det ikke er en funksjon alle i forumet MÅ bruke ( I motsetning til kjøp og salg, som ALLE MÅ benytte seg av samme modellen for).

 

En kategori er frivillig å klikke seg inn på, og man burde vurdere grunnlaget for kategorien, og hvem og hvilke personer som blir å finne i disse kategoriene.

 

Jeg var helt imot off topic kategori i mange år, da jeg hadde samme synspunkt som Werther m.fl. Men de siste årene har jeg innsett at en skikkelig Off Topic kategori med moderatorer og alminnelig folkeskikk er en ressurs for forumet, istedet for at man må sende massevis av PM'er til folk man tror kan hjelpe deg. Fordelen er at diskusjonen blir offentlig i Off Topic og alle kan få læring av den. 

Jeg har hatt mange ekstremt kunnskapsrike PM debatter med enkelte medlemmer som aldri ser offentlighetens lys, og som jeg VET hadde hevet hakket på mange områder i dette forumet om det hadde blitt offentlig kjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på en ting. Hvorfor bruker du bimmers.no istedefor og bruke "Norges beste forum"? Om de svare på alt, så svarer de vel på eventuelle BMW spørsmål også?

 

Men nå har jeg løst et stort verdensproblem.

Alle som ønsker off topic bør se her.

Velkommen til bimmers off topic forum.  :-P

bimmers.no/forum/off-topic

 

Merkelig innlegg om du er moderator slik teksten under avataren din tilsier.

 

Sier igjen at disse tulletrådene er det beste eksempel på at vi nettopp trenger en off-topic del. Skjønner ikke fremmedfrykten mot det. Men, om BMWCCN sitt forum har begynt å fungere igjen så kan man jo gå tilbake dit og så er alle happy. Som Oddis sier vil off-topic bare gjøre forumet mer tydelig og oversiktlig og heve nivået. Det vil absolutt ikke redusere kvaliteten på forumet noe. Les innleggene til Oddis nøye før dere uttaler dere igjen om at off-topic er farlige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var dette ment som en spøk. Og det virket igrunn som de fleste tok den.

Beklager hvis du følte det truffet på noen måte.

Moderatorer er jo også en del av medlemmene og brukere av forumet. Så moderatorer må også kunne si sin mening om hva de ønsker i slike avstemminger. Vi er jo medlemmer av forumet på lik linje med alle andre her. Vi har bare litt ekstra ansvar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...