Gå til innhold

Off Topic eller ikke? Stem for/mot nytt forum på Bimmers!


mkj
 Share

Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?  

365 stemmer

  1. 1. Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?

    • Jeg ønsker å beholde dagens foruminndeling og politikk når det gjelder Off Topic
      246
    • Jeg ønsker meg en ny avdelig hvor Off Topic og andre bilmerker kan diskuteres
      143


Anbefalte innlegg

Du plager vel ingen ved å lage et nytt topic og spørre et spørmål...? Det er jo nettop det et forum er til for... Det kan være mange andre som lurer på det også, så da er det lettere å finne, enn om det "forsvinner" i en lang tulletråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer ikke nei siden til å være der? Dersom man oppretter en offtopic del blir jo alle dagens ot tråder flyttet inn dit, foreksempel dersom tulletråden blir beholdt og flytta hadde ivertfall jeg blitt tvungen inn siden jeg mye heller spør der (og får svar, hver eneste gang) siden jeg slipper å plage folk med en topic bare for ett lite spørsmål.

 

2/3 har hovudsaklig sakt at de ikke ønsker dette, men ikke nødvendigvis at de ikke kommer til å måtte bruke det dersom det hadde gått live. Siden du er så opptatt av fakta, kan du jo først og fremst justere din egen.

 

Selvfølgelig kommer nei siden til å være der, det er derfor jeg bruker " ;-) " og  "  :---) " . Ironi altså, noe du nok hadde fattet om du har lest mine tidligere poster i denne tråden som omhandler "dobbelmoralen" i nei-siden. Jeg sender tilbake litt av de tynne argumentene til avsender med " ;-) " og får de til å tenke litt gjennom hva de faktisk argumenterer med. Og " :---) " bak setningen som jeg anser som en stor halvsannhet, og som du nå bruker mot meg.

 

At du har slik suksess med tulletråden høres jo veldig bra ut. Jeg kan knapt huske å ha fått svar på noe som helst der. At du ønsker et konsept som tulletråden er for meg ganske utrolig. Makan til uryddig og vanskelig navigering skal man lete lenge etter. Det er jo som å inn å lete i en bunke med xxx antall usorterte papirer.

 

Så du mener at nei-siden ikke samtidig sier at de ikke vil bruke det aktivt? Er ikke det litt av poenget med å si "Nei" nettopp at man ikke ønsker noe slik, og dermed ikke vil bruke det?? Eller har jeg misforstått noe helt grunnleggende i norsk-faget? 

Skal vi fortsette på denne linja her så blir det mye tynne argumenter.. 

 

Hvorfor I ALLE DAGER skal personer som ikke ønsker et slikt forum og synes det er ødeleggende for forumet bruke det? Det er jo totalt selvdestruktivt og irrasjonelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg på noe.

Om dere (ja til off topic folket) ikke behersker og klarer å bruke 1 off topic tråd. Hvordan i allverden skal dere kunne bruke et helt off topic forum?

Off topic tråden (tulletråden) har nå 5936 sider.

Jeg mente å ha lest en gang at et stempel ble bøyd pga vann ikke kan komprimeres. Jeg gikk i tråden. Søkte "komprimere vann" det jeg lette etter fant jeg med en gang. Det tok maks 20 sek fra jeg åpnet tråden til jeg fant innlegget.

Det er på side 2375 i off topic tråden.

Hva når det blir 5936 tråder i off topic forumet? Da blir det jo like vanskelig og finne 1 bestemt tråd du leter etter.

Da oppretter man bare en ny tråd. Det samme gjør jo folk i off topic tråden også. Finner de ikke svaret i gammle poster. Så spør de på nytt selv. Og søkefeltet funker utmerket. Bare å søke "i tråden"

Det at ingen får svar i tråden er feil. Mange får svar. Og får man ikke svar, så kan det hende folk ikke vet svaret. Jeg har før opprettet en egen tråd med spørsmål uten å få et eneste svar. Og dette er i tråder med 1 innlegg. Så dette er et tynnt atgument for off topic syns jeg. Er det ikke svar og få. Så er det ikke sikkert folk vet.

At det er vanskelig å følge med i tråden syns jeg heller ikke.

Om man åpner første post i tråden istedefor siste når man åpner tråden. Så ser man en knapp over første innlegg. "Gå til første uleste innlegg" da kommer du rett dit du var sist du leste i tråden. Også er det bare og scrolle seg nedover og få med seg alle innlegg om man vil.

Det kan også bli strengere i off topic tråden. Det er noen brukere som bruker den veldig aktivt til chatting. Dette kan jo bare føres over i chatten istede. Så blir det ikke så mye søppel i tråden. Hviss folk begynner å respektere ikke chatt reglen i tråden. Og moderatorer slår hardere ned på dette. Så blir det mindre søppel der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gå til første uleste innlegg" da kommer du rett dit du var sist du leste i tråden. Også er det bare og scrolle seg nedover og få med seg alle innlegg om man vil.

 

 

Og dette er nettopp problemet, her kommer det lassevis av sider man må lese seg gjennom med det tempoet som holdes i Tulletråden.

 

Og det er vanskelig å tidkrevede rent praktisk å lete seg fram til alle som eventuelt fant det for godt å svare på mitt spørsmål i ettertid, når det har blitt 35 nye sider siden sist gang man sjekket.

 

Det er jo nettopp her Off Topic kommer inn. Man kan ha tråder, som bærer et tema. Ikke en søppeldunk full av tråder fra alle slags tema.

 

Skjønnner fortsatt ikke at dere ikke forstår det. 

 

Dere har vel også mapper og dokumenter på PCene deres, inndelt for å holde orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår jeg.

Lettere og finne ting om grønnt søppel ligger i en tråd og blått søppel i en annen tråd istedefor begge i samme. Ser bare ikke vitsen når man kan søke i tråden.

Igjen. Når off topic får 5000 tråder så må man fortsatt søke for og finne. Tråden med grønnt søppel kan ligge på side 354. Da må man uansett søke for og finne den. Eller bla deg gjennom 353 sider for og finne den. Og da er jo problemet det samme som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en annen ting, de som føler for og prate med folk på forumet, hvorfor ikke bruke chatten? Hadde mange brukt den hadde man kunne diskutert mye. Husker med en gang det nye forunet ble lansert, var veldig mye folk innpå der. Fikk prata med (og blitt bedre kjent med) flere her inne. :) Synd at ingen bruker den funksjonen mer.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En chat blir aldri oversiktlig og saklig nok til at det er interessant i lengden, det er ikke derfor man er på et forum - i mitt tilfelle. Chaten er sikkert en flott ting for de som bruker den, men jeg vil heller ha et forum hvor vi kan snakke saklig om spesifikke emner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chat er chat. Laget for en kort og huritg progressiv chat, det blir på mange måter akkurat som tulletråden, et langt følge med forskjellige diskusjoner. Vil jeg prate med EN person så sender jeg PM til vedkommende, eller chatter ham opp på Facebook om nødvendig. 

 

Umulig til å skrive en konstruktiv lang debatt med skikkelige svar på chatten. 

 

Syns det er mye vrangsvar her, uten å besvare våre argumenter. Litt "gocartbane er bra nok for banekjøring" - argumentasjon. 

 

Sjøbuse, hvordan går du fram for å finne ut hvordan folk har svart på spørsmålet ditt? (I tulletråden). Mange ganger siteres det ikke, og brukernavn blir ikke nevnt, og da er det temmelig  håpløst å ha en oversikt i søkeprosessen. 

 

Når du leter etter en tråd vet du normalt hvem som startet tråden, eller en bruker i tråden som sa et spesifikt ord, og da finner man ofte tråden fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet eksempel enn tulletråden er jo e60-tråden. Selv om man kan søke seg til det meste i den også blir ikke dette gjort, og kombinert med at alt blir flettet inn i hverandre blir resulatet kaotisk. Kanskje man ikke helt finner svar på et spørsmål som ble diskutert for et år siden, og siterer man eller bringer opp igjen dette er det ikke sikkert de som diskuterte det den gang får det med seg nå.

 

F.eks. kabelbrudd må være diskutert sikkert ti ganger i den tråden etterhvert, det hadde vært en milliard ganger bedre med en egen tråd om kabelbrudd i bakluken. Samme vil være om alt det andre som blir diskutert på den måten. Det vil også være ting relevant for andre modeller i en slik tråd, men man tenker jo ikke på å lete gjennom en tråd på 4-500 sider for noe som egentlig handler om en annen modell.

 

Om en stor tråd er løsningen på alt kunne jo hele forumet bare vært en lang tråd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kommer nei siden til å være der, det er derfor jeg bruker " ;-) " og  "  :---) " . Ironi altså, noe du nok hadde fattet om du har lest mine tidligere poster i denne tråden som omhandler "dobbelmoralen" i nei-siden. Jeg sender tilbake litt av de tynne argumentene til avsender med " ;-) " og får de til å tenke litt gjennom hva de faktisk argumenterer med. Og " :---) " bak setningen som jeg anser som en stor halvsannhet, og som du nå bruker mot meg.

 

At du har slik suksess med tulletråden høres jo veldig bra ut. Jeg kan knapt huske å ha fått svar på noe som helst der. At du ønsker et konsept som tulletråden er for meg ganske utrolig. Makan til uryddig og vanskelig navigering skal man lete lenge etter. Det er jo som å inn å lete i en bunke med xxx antall usorterte papirer.

 

Så du mener at nei-siden ikke samtidig sier at de ikke vil bruke det aktivt? Er ikke det litt av poenget med å si "Nei" nettopp at man ikke ønsker noe slik, og dermed ikke vil bruke det?? Eller har jeg misforstått noe helt grunnleggende i norsk-faget? 

Skal vi fortsette på denne linja her så blir det mye tynne argumenter.. 

 

Hvorfor I ALLE DAGER skal personer som ikke ønsker et slikt forum og synes det er ødeleggende for forumet bruke det? Det er jo totalt selvdestruktivt og irrasjonelt. 

 

Grunnen til at jeg liker tulletråden er at den støtter filofisien om at bimmers.no er ett bilforum med fokus på bmw, og slikt prat har fått ett like mørkt bøttekott man kan nytte dersom man ønsker det. Man sparer også resten av forumet for enormt mye unødige tråder (jeg er kanskje sær på dette, men tenk dere hvor bortinatta mange tråder det hadde komt hadde alle spørsmåla fra tulletråden blitt omgjort til egen topic!)

 

Den er i dag som en anode, og tiltrekker seg altmulig fra resten av forumet uten å innbyde til det :) Så klart ville off-topic tjent anodeprinsippet, men jeg tror oppriktig at det ville spredd seg utover og gjort forumet "slappere" slik jeg ser mange andre forum har det.

 

Et annet eksempel enn tulletråden er jo e60-tråden. Selv om man kan søke seg til det meste i den også blir ikke dette gjort, og kombinert med at alt blir flettet inn i hverandre blir resulatet kaotisk. Kanskje man ikke helt finner svar på et spørsmål som ble diskutert for et år siden, og siterer man eller bringer opp igjen dette er det ikke sikkert de som diskuterte det den gang får det med seg nå.

 

F.eks. kabelbrudd må være diskutert sikkert ti ganger i den tråden etterhvert, det hadde vært en milliard ganger bedre med en egen tråd om kabelbrudd i bakluken. Samme vil være om alt det andre som blir diskutert på den måten. Det vil også være ting relevant for andre modeller i en slik tråd, men man tenker jo ikke på å lete gjennom en tråd på 4-500 sider for noe som egentlig handler om en annen modell.

 

Om en stor tråd er løsningen på alt kunne jo hele forumet bare vært en lang tråd. :D

 

 

Galskapen i E60 tråden er jo at det ikke er noe system, det som er normalt på mange forum er å bruke første posten til DIY direktelink til sidetallet det er forklart på. Alternativet er jo å opprette egen E60 kategori, men problemet ditt stammer jo fra at folk ikke klarer å søke og det problemet ville vedvart alikevell tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er fantastisk hvordan du argumenterer oddis: Argumentene til alle andre er feil fordi jeg sier det, selvom jeg ikke kommer med noen argumenter som holdr mål selv.

Men som alle nå har skjønt så blir det en of topic del i nær fremtid, så vi trenger vel ikke diskutere dette mer:) Kanskje like greit, veldig mange medlemmer her på forumet som har mesteparten av sin aktivitet i tulletråden osv, disse vil jo da i stor grad forsvinne ifra bmw delen av forumet. For alt vi vet er det positivt for oss som faktisk er på bimmers for å prate bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sjøbuse, hvordan går du fram for å finne ut hvordan folk har svart på spørsmålet ditt? (I tulletråden). Mange ganger siteres det ikke, og brukernavn blir ikke nevnt, og da er det temmelig  håpløst å ha en oversikt i søkeprosessen. 

 

Når du leter etter en tråd vet du normalt hvem som startet tråden, eller en bruker i tråden som sa et spesifikt ord, og da finner man ofte tråden fort.

Vel. Jeg ville bare fulgt med i tråden. Om det går et døgn så har nok ikke tråden blitt mer enn 3 sider lenger. Så det er ikke noe problem.

Ingen spør vel om hjelp og venter i 1 mnd før de er inne og ser etter svaret. Om de så skulle drøye 1 mnd før de sjekker. Så bruker man bare gå til første uleste innlegg. Så er man tilbake ved spørsmålet og kan bla noen sider frem og se etter svar.

Men jeg tror noe er missforstått her. Selvfølgelig vil et eget off topic forum gjøre det lettere og finne off topic saker man leter etter. Om en tråd heter "er boxer eller truser best" så er det selvfølgelig enklere og følge den tråden istedefor en tråd full av både truser, sokker, sko og bukser.

Det jeg vil frem til er at jeg ikke ønsker off topic forum fordi jeg ikke ønsker off topic. For min del kunne godt off topic (tulletråden) også ha vært fjernet.

Folk er jo på bimmers.no (et BMW forum) for og lese om BMW. Ikke for å se hvem bleier folk mener er best. Eller hvem kaffe som er best.

Enkelt forklart. Satt litt på spissen kanskje.

Jeg drar ikke til BMW forhandleren Brennes og spør om råd til å bygge veranda på huset.

Og Brennes har heller ikke et eget rom der de besvarer alt mulig annet enn BMW med skiltet "off topic" over døra.

Trenger jeg råd til veranda. Ja så går jeg heller på bygg max.

Jeg har interesse for andre ting jeg også. Og bruker bare dertilegnet forum til dette.

Jeg hadde Chevrolet og har Ford. Jeg bruker amcarforum.no

Jeg har våpen og skyter med våpen. Jeg bruker kammeret.no

Jeg har campingbil og er med på treff med denn. Bruker forumet til bobilforeningen.no.

Bimmers trenger ikke et eget off topic forum når det finnes egene forum til alt annet er det jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...