Gå til innhold

Rust på F10 2011. (Alle F10, F11 eiere bør lese dette)


 Share

Anbefalte innlegg

Har gode erfaringer med Terje Schie. Var der selv etter å ha blitt påkjørt av en scooter tidligere i høst og faren min har brukt dem et par ganger. Så vidt jeg kan se er resultatene gode og de virker proffe og hyggelige. De driver stort sett med Porsche og BMW (så ihvertfall sånn ut når jeg var der). Tror du kan være trygg på at de gjør en god jobb :)

Ja da ble bilen i dag levert inn hos Auto-Skade Terje Schie AS på Lørenskog

Det er en garanti lakk jobb.

De kalte det 'sinkslipp'

De kjørte meg til jernbanestasjonen og de vil hente meg der når bilen er klar. De trodde at jeg kunne få bilen tilbake i morgen, tirsdag

Skal legge ut bilder som jeg  tar i morgen.

Vedr. 'sinkslipp' var han full av ros ovenfor BMW kontra VAG og Mercedes Benz. Der er det virkelig problemer.

Min 'sinkslippskade' var heller sjelden på en BMW, kunne han berolige meg.  \:D/ 

 

Noen her som har fått bobling i lakken inntil hjulbuene bak? Er dette utbredt? Virker som om lakken der er veldig tyn.

Nei ikke på min bil, men det er vel garantiskade i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble bilen i dag levert inn hos Auto-Skade Terje Schie AS på Lørenskog

Det er en garanti lakk jobb.

De kalte det 'sinkslipp'

De kjørte meg til jernbanestasjonen og de vil hente meg der når bilen er klar. De trodde at jeg kunne få bilen tilbake i morgen, tirsdag

Skal legge ut bilder som jeg  tar i morgen.

Vedr. 'sinkslipp' var han full av ros ovenfor BMW kontra VAG og Mercedes Benz. Der er det virkelig problemer.

Min 'sinkslippskade' var heller sjelden på en BMW, kunne han berolige meg.  \:D/ 

 

Nei ikke på min bil, men det er vel garantiskade i så fall?

 

Jeg venter på svar om det er garantisak. BMW kommer vell til å vri å vende på det slik at de gjør alt for at det ikke blir det. 

Jeg oppdaterer her når jeg får svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er klar fra Auto-Skade Terje Schie AS.
Et firma som virkelig kan dette med profesjonalitet og kundebehandling. De både kjørte og hentet meg på jernbanestasjonen.  :beer:

Garantiskade, som Bavaria Oslo står for.
Skaden var "sink slipp" - lakkbærer to steder.  (Lagt ved to bilder. De hvite prikkene er 'bonestøv' jeg dro vekk).
Nærbildet ser du "gummileppa" som ligger over der hvor den ene lakkblæra ( sink slipp) var, og det store bildet er "gummileppa" dratt til side for å blottlegge "sink slipp" punktet.

Etter mitt skjønn, ser jobben helt grei ut.  \:D/

post-39887-0-25360800-1445101831_thumb.j

post-39887-0-07785100-1445101839_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så pent ut nå BMWbørge. Håper det holder seg slik også :)

Jeg har lagt merke til at det er en del rust på navene til bakhjulene mine. Jeg viste dette til garantiansvarlig på Bavaria, men han mente på at dette var normalt, og at det ikke var en garantisak. Se vedlagte bilder.

 

Hva mener dere om dette? 

Veldig spent på denne saken, egeland92.  :!: 

Har du fått svar?

Skiftet til piggdekk i dag og så at navet på bakaksel ligner litt på din. Ikke så mye rust som på din, men dog noe.

"Dekk mannen" som skiftet, sa at det gjør ikke noe.....  8-[ 

Ikke vet jeg, men i og med at jeg  liker, og foretrekker  å være sikker på sak, og ikke bare "synse"  [-X , slipper jeg ikke denne saken så lett....  [-(  

Endret av Erling T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så pent ut nå BMWbørge. Håper det holder seg slik også :)

Jeg har lagt merke til at det er en del rust på navene til bakhjulene mine. Jeg viste dette til garantiansvarlig på Bavaria, men han mente på at dette var normalt, og at det ikke var en garantisak. Se vedlagte bilder.

 

Hva mener dere om dette? 

Jeg har aldri sett så mye på e så 'ny' bil før. Det er jo ikke akkuratt lett å få opp de muttrene der. Ville anbefalt deg å byttte de. Koster ikke mer enn en 40kr-80kr stk. Løsne og så setter du på ny. Stram til med 320nm eller noe i den duren og så er det tut og kjør :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så pent ut nå BMWbørge. Håper det holder seg slik også :)

Jeg har lagt merke til at det er en del rust på navene til bakhjulene mine. Jeg viste dette til garantiansvarlig på Bavaria, men han mente på at dette var normalt, og at det ikke var en garantisak. Se vedlagte bilder.

 

Hva mener dere om dette? 

 

Den var da ganske rusten vil jeg si. Jeg ville ha gått over med en stålbørste og hatt på hammerite. Det fungerer veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette vi snakker om, egeland92? 

Del nr. 4 på drivaksel?

https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-f10-sedan-525d/etk_delekatalog-bakaksel-33_1475

 

 

 

Ja, det stemmer. Det er vel hjullager mutter og enden på drivakselen som er synlig på bildene jeg har tatt.

 

 

Veldig spent på denne saken, egeland92.  :!: 

Har du fått svar?

Skiftet til piggdekk i dag og så at navet på bakaksel ligner litt på din. Ikke så mye rust som på din, men dog noe.

"Dekk mannen" som skiftet, sa at det gjør ikke noe.....  8-[ 

Ikke vet jeg, men i og med at jeg  liker, og foretrekker  å være sikker på sak, og ikke bare "synse"  [-X , slipper jeg ikke denne saken så lett....  [-(  

 

 

Nei, ting tar tid på Bavaria Haugesund. Nå har det gått ca. 5 måneder siden jeg gjorde garantiansvarlig oppmerksom på at det var begynt og korrodere på dørene igjen. Og det har enda ikke blitt gjort noe. Det er generelt mye rot og ubesvarte spørsmål.

 

Men i forrige uke kontaktet jeg daglig leder og informerte han om alt tullet. Så nå er en ny garantiansvarlig på banen. Jeg hadde en prat med han i dag, og han virket veldig imøtekommende. Så på Mandag skal jeg innom dem å ta en ny befaring på bilen sammen med garantiansvarlig og en fra verksted. Da skal vi gjennom 11 punker.

 

Er mer optimistisk nå, men vi får se hva som skjer ... :)

 

 

Det ser for jævli ut, egeland92

 

Det ser for jævli ut.

Jeg har hatt mange biler, men dette er nytt for meg. Har aldri sett likt før. 

Hvor bor du?

Salt Lake?

 

Hehe :P Jeg holder til i Haugesund - men jeg kjøpte bilen da den var gått ca. 150 000km fra en kar i Tønsberg. Mulig han hadde som hobby og kjøre bak saltebilen :blink:

Endret av egeland92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, det stemmer. Det er vel hjullager mutter og enden på drivakselen som er synlig på bildene jeg har tatt.

 

 

 

 

Nei, ting tar tid på Bavaria Haugesund. Nå har det gått ca. 5 måneder siden jeg gjorde garantiansvarlig oppmerksom på at det var begynt og korrodere på dørene igjen. Og det har enda ikke blitt gjort noe. Det er generelt mye rot og ubesvarte spørsmål.

 

Men i forrige uke kontaktet jeg daglig leder og informerte han om alt tullet. Så nå er en ny garantiansvarlig på banen. Jeg hadde en prat med han i dag, og han virket veldig imøtekommende. Så på Mandag skal jeg innom dem å ta en ny befaring på bilen sammen med garantiansvarlig og en fra verksted. Da skal vi gjennom 11 punker.

 

Er mer optimistisk nå, men vi får se hva som skjer ... :)

 

 

 

 

Hei,

det har gått snaut en måned nå.

Har du fått svar på saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Forstatt stille  [-( 

Ja ja. Men for min del så skal jeg på verksted til Bavaria Oslo i morgen 15/12.
Det var  de som solgte meg bilen og de skal på min reklamasjon; sandblåse - slipe og lakke  (Hammerite) bakhjulnavene 

Noen synspunkter på det folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,
Beklager for veldig sent svar Erling T.

Bavaria Haugesund vil ikke gjøre noe for meg .. 

De holder fremdeles på med korrosjen på førerdøren. De ødelgger mer enn de utbedrer. Kommer tilbake til dette en dag jeg har tid til og skrive et innlegg om hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Beklager for veldig sent svar Erling T.

Bavaria Haugesund vil ikke gjøre noe for meg .. 

De holder fremdeles på med korrosjen på førerdøren. De ødelgger mer enn de utbedrer. Kommer tilbake til dette en dag jeg har tid til og skrive et innlegg om hva som skjer.

Ubegripelig respons på reklamasjonen din til Bavaria HAUGESUND, når man sammenligner med Bavaria Oslo. 

Totalt motsatt reaksjon der, som restaurer  lakkrust blærer ( lakkslipp) og restaurerer rustene bakhjulsnav på garanti.

Uten å bli sure og trenere saken i det håpe at du gir opp.  :headbang: 

Hva GALT er det med kundebehandlingen hos Bavaria  HAUGESUND, folkens?

Har dem ikke lært helt elementær "salgs - & kundebehandling" om at fornøyde kunder kommer tilbake for mer, igjen og igjen og igjen  (les kjøpe nye bil)?

Folk her inne  bør bite seg negativt merke til Bavaria HAUGESUND  :---)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har min F11 inne for fiks av korrosjon på alle dører som nevnt i denne tråden samt tre små lakkbobler fra sinklslipp på bakluka ved skiltet. Det er en 2012 modell, jeg er eier nr 2 på bilen men den er solgt ny hos samme forhandler i november 2011. De skal slipe ned boblene, grunne og lakkere. Klarlakken legger de på hele døren. Bakluke slipes, grunnes og lakkeres på "nedre del". Lister og slikt blir demontert før lakkering.

Bilen var inne på verkstedet for bytte av venstre luftbelg på "kampanje" for 2 uker siden og siden jeg hadde funnet nevnte problemer selv så ba jeg de om å sjekke bilen grundig på "kjente" punkter uten å finne noe mer enn det jeg allerede hadde funnet.

Er veldig fornøyd med den kundebehandlingen jeg har fått. Det er tydelig stor forskjell mellom de ulike verkstedene og hvordan disse kommuniserer opp i mot BMW., Blir spennende å se hvordan arbeidet ser ut når vi kommer til slutten av uka :-)

Er vel ikke så mange flere steder disse bilene har det med å ruste/boble? Det gode er vel at min har fått det når før nybilgarantien går ut - jo før jo enklere å få dette på reklamasjon - men samtidig viktig å beholde ett eller annet "bevis" på jobben selv om man ikke betaler selv, da håndtverkerloven gir meg som forbruker 5 års reklamasjon på fagmessig utført arbeid. Da det ikke er meningen at det skal boble/ruste her så betyr det i praksis 5 nye års granti mot disse problemene på disse stedene.

 

Endret av Fuzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Slik ser bakhjul navene ut etter at Bavaria utbedret rustangrepet på hjulnavene jeg har beskrevet i tidligere innlegg på denne tråden.
Dårlig bilde, men jeg kan ikke annet enn være er fornøyd med jobben, siden Bavaria representanten påstår dette er bra nok.
De brukte Hemmerite
 

DSC00080.JPG

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...