Gå til innhold

e60 sporing


Jarle Bechmann Pedersen
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde selv slitte continental  255/40R17 bak på min e39 som sporet veldig,Satte på Achilles billigdekk til halve prisen og etterpå var det ikke antydning til sporing,har erfart at slitte contidekk sporer mer enn andre dekkmerker.Har også merket det på helt nye contidekk,har aldri sporet med andre merker,mulig det bare gjelder min bil,conti er jo Premium dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått kjørt enda mer med de nye Pirelli P Zero dekkene. Erfaringen er at de er merkelig på en god måte. De er langt mer komfortable og sporer mye mindre enn Potenza Re050A

 

Samtidig er sistnevnte mer hard, sporer mer og gir en unik styrerespons som Pirelli ikke kan matche helt. Conti ville jeg plassert mellom de. Veldig sportslig, sporer mye og da spesielt når de blir mer slitt. Kjørte en stund Conti Sport 3 og 4. 

 

Alt i alt så er jeg mest fornøyd med P Zero. Enormt grep med god komfort. Skjønner ikke hvordan de får det till

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom de dokumentene som ble lagt ut her. Og det det virker nok som det er fler faktorer som spiller inn for min del.

Jeg tror nok mye av sporingen min kommer av dårlig utført 4-hjulskontroll. Joda, verdiene ser OK ut på papiret, men det er så mye som spiller inn for en skikkelig kontroll med justering av det er ikke verdt papiret det er skrevet ut på, da kontrollen av dem blir utført på rundt 1 time.

Så billig er nok ikke alltid bra.

Tror nok det blir BMW eller Snapdrive som får jobben snart.

Og evt nye dekk før kontroll/justering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte det det syndes med er at på eldre BMW modeller (mener det var før 1995) så krevde en skikkelig hjulkontroll lading av bilen. tror det var 60 kg bak på hvert sete og 75kg på fører. I tillegg til det full tank. Man begynte da testen med en rideheight check så resten derfra. Flere ganger har jeg sett at det ikke er blitt gjort. Min gamle E46 trenger ikke en slik lading for hjulkontroll men de utførte testen basert på tall for en E36, som ikke er helt like. 

 

Samtidig skal det nevnes at faktisk av og til med litt slitte foringer men ikke så slitt som at det trengs bytte så er det ikke alltid lett for selv en BMW mekaniker å få tallene inn i det akseptable intervallet. Men det pleier de fint gi beskjed om. 

 

Jæger i Bergen tar 3800 for en kontroll (latterligt)!. BMW Sandven ca.2000. Min skal inn hos Sandven om to uker for kontroll og der har jeg hatt min E46 og det var jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei fleste kjører med altforlite dekktrykk på lavprofil! etter d vredstein sei skal du ha 3.1bar forran å 3.5bar bak!

 

http://vredestein.com/bil-dekk/search/model/audi/a6%2fs6/a6%203.0/13385

 

der finn en trykk etter bilmodell å dekk dim. men man må ikkje søke på spesifik dekkdim då får en ikkje opp dekktrykke.

legg kun inn bilen å trykk ADVICE

 

eg la inn 170kw å sedan på din Jarle Bechmann Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har Cooper dekk 245 45 18" med godt mønster. Bilen er "all over the place". Alle slitedeler er nye i forrstillingen. Ja, vet det. Omkrettsen er for stor, men felger med dekk fulgte med på bilkjøpet. Sparer til nye premium dekk som pirelli, Michelin, Good year.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen hjemme igjen.

Og det var en eksepsjonell forskjell! Nå er den nesten like bra å kjøre som på vinterdekk. Og det er veldig bra. Tror ikke jeg kan forvente noe mer.

Dette er også med korrekt lufttrykk, som står i stolpen! Så det er veldig behagelig å kjøre med.

Så til de andre som sliter med sporing, ta en 4 - hjulskontroll hos et skikkelig firma.

For de som bor i Trondheim, så brukte jeg snapdrive på sorgenfri. De tok 1668,- for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem med mine continental dekk 245/35ZR 19 foran, føles som jeg skal dø noen ganger ( ikke kult å bli "dratt" mot en semitrailer)

Men som noen andre nevnte her,bilen er helt normal med vinterdekk - skal prøve med mer trykk, men tror de begynner å synge siste værs, ser noen sprekker i gummien - er det et tegn?

Uansett bilen var perfekt sist sommer, så det lener mer og mer på dekkene - men skal jeg fylle 2,9!!!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en 4 hjulskontroll hos er firma som er god. Det betyr alt!

Men du kan teste med feks 3,1 bar/45 psi for se om det blir bedre.

De fleste dekk tåler 50psi som maks. Rundt 3,5 bar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...