Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Takk alle sammen, hyggelig at så mange synes at det ble seende greit ut på bilen :) Fikk sjekket hjulene for kast og avbalansert de på Dekk1 i dag, og alt så greit ut, så det er betryggende. Gutta i dekksjappa ble ganske store i øya når disse hjulene her rullet inn, så tydelig at det ikke er hverdags, hehe :P 

Også ekstra hyggelig å ha en ihuga vinterfelg-entusiast som @StigJ da ;) Enig i at liksom-M5-felgene fra Avantgarde også er pene - nå er jeg veldig fornøyd med oppsettet mitt både på sommer og vinter, stas at de har ganske forskjellig utforming også (forandring fryder). Eneste som er å utsette på liksom-M5'ene er finishen, det hadde sett bedre ut med pulverlakk enn sprayfolie, så mulig det blir gjort noe med før neste sesong. Finishen på style 601 er iallfall helt rå, med en veldig moderne og tøff 3D-effekt. Kommer dessverre ikke helt tydelig frem på iPhone-bildene.

Ser forresten at Pirelli P Zero-dekkene mine er merket med en stjerne - er det slik å forstå at de da er stjernemerkede, kjære stjernemerke--ekspert @papertigerVeldig kjekt med stjernemerkede dekk når jeg ikke har xDrive engang :P

Store bremser frister, @Frode D, men med min OCD så måtte jeg bytte både fremme og bak og da koster det mer enn det smaker etter min mening - spesielt på en 520d som nå har passert 175.000 kilometer. Men skal aldri si aldri, dukker det opp en godt tilbud en dag så hadde det vært moro. Er imidlertid godt fornøyd med mini-oppgraderingen til ventilerte skiver fra Zimmermann, synes bremseme biter hakket bedre også nå, pluss at det ser litt tøffere ut da! :)

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk lekt med tanken om større bremser selv, men det blir som du sier en kostnad hvor det kun handler om form framfor funksjon. Man får sikkert tak i brukte calippere og slikt fra en 550d, men selve calippern på 550d ser ikke noe annerledes ut enn hva man får på en 525d ell 535i f.eks. (tar utgangspunkt i min egen bil)

Skulle man først oppgradere blir liksom Big brake kit fra Brembo ell typ oem F10 M5 bremser det som virkelig gir mening. Men igjen, bruke 20 lapper på bremser når de som allerede sitter på bilen fungerer utmerket blir litt overkill :P

Du får bane vei Raymond :D Kjøper du feitere bremser, følger jeg som en sau etter! 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Har faktisk lekt med tanken om større bremser selv, men det blir som du sier en kostnad hvor det kun handler om form framfor funksjon. Man får sikkert tak i brukte calippere og slikt fra en 550d, men selve calippern på 550d ser ikke noe annerledes ut enn hva man får på en 525d ell 535i f.eks. (tar utgangspunkt i min egen bil)

Skulle man først oppgradere blir liksom Big brake kit fra Brembo ell typ oem F10 M5 bremser det som virkelig gir mening. Men igjen, bruke 20 lapper på bremser når de som allerede sitter på bilen fungerer utmerket blir litt overkill :P

Du får bane vei Raymond :D Kjøper du feitere bremser, følger jeg som en sau etter! 

 

Enig med deg der, en oppgradering til f.eks. 550d er ikke så så visuelt heftig, så er type Brembo eller M5 som må til for å ta steget - og da vet jeg om morsommere ting å bruke 20.000 kroner på - kanskje det holder til reservasjonssummen på Audi e-tron GT? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også byttet xenonpærer i går, dette var overraskende lett. Legger ved noen bilder, mulig jeg mekker en egen DIY på det også. Ble litt hvitere skjær i pæra etter byttet, matcher perfekt med LED i AE nå (legger før/etter-bildene ved siden av hverandre nederst for sammenligning).

A9D26383-BAA0-4306-8161-0EAE2A37ACB6.jpeg

A6D55AB5-6124-4F00-B85F-16F744775F24.jpeg

816D9DD2-BED0-4694-A3A6-6B6EC92F7E30.jpeg

5ACB115B-A1EE-42D0-93A6-6D9743381E1A.jpeg

CB1F5A28-F7C6-40CF-98A9-F9093A1FE709.jpeg

302A0BE7-7DD3-4377-B8A6-4324F8E95B56.jpeg

F837811C-058C-4894-8C12-EF5CBE55084C.jpeg

29396A26-1DCE-4CF3-8E00-20754B3BA4C3.jpeg

7DFCA092-D7BD-4DC7-BA9E-9888A703139A.jpeg

BD9BA361-D363-4303-AD3A-5E188083BD0F.jpeg

D7010678-4F4E-4773-8710-55E6B8379803.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!

Men de gamle dine var da latterlige gule?? Jeg har originale pærer i min, og jeg vil nesten påstå at jeg ikke ser store forskjellen på mine og de nye du har? Kan det være at xenonpærene virkelig blir så misfarga ved bruk? 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Men igjen, bruke 20 lapper på bremser når de som allerede sitter på bilen fungerer utmerket blir litt overkill :P

Du får bane vei Raymond :D Kjøper du feitere bremser, følger jeg som en sau etter! 

 

Hvorfor bytte hjul når de som er på bilen allerede fungerer utmerket? :P Haha.

Fant dette settet🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Se der ja!

Men de gamle dine var da latterlige gule?? Jeg har originale pærer i min, og jeg vil nesten påstå at jeg ikke ser store forskjellen på mine og de nye du har? Kan det være at xenonpærene virkelig blir så misfarga ved bruk? 🤔

 

Det stod faktisk OSRAM i mine fra før av, er vel Philips originalt? Så kanskje de har vært byttet tidligere. Ble iallfall bra nå. Hvis jeg ikke tar feil så har vel xenonpærer en tendens til å bli noe gulere mot slutten av sin levetid, før de så blir helt oransje/lilla :) 

1 time siden, Frode D skrev:

Hvorfor bytte hjul når de som er på bilen allerede fungerer utmerket? :P Haha.

Fant dette settet🙈

Hehe, fair point :D Ikke umulig, men per nå så blir totalkosten for bremseoppgradering høyere enn nytten/gleden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Walkabout skrev:

Enig med deg der, en oppgradering til f.eks. 550d er ikke så så visuelt heftig, så er type Brembo eller M5 som må til for å ta steget - og da vet jeg om morsommere ting å bruke 20.000 kroner på - kanskje det holder til reservasjonssummen på Audi e-tron GT? ;) 

Er bilen din trimmet, eller er større skiver bare for utseendet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frode D skrev:

 

Fant dette settet🙈

Det der kunne vært perfekt! :D Nå er skivene "kun" 348mm som er en 18mm økning fra original f10 520d, men calipperne er for min del viktigst :P Ser settet er fra G30, men det burde vel finnes en ell annen luring som lager adapter til F10 🤔 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, andreaskarm skrev:

Hvordan er holdbarheten på disse osram pærene? Forstod levetiden på disse ikke er så veldig lang? Jeg kjøpte nettopp vanlig Osram pærer, og de funker knall.

Litt vanskelig å si etter to dager, men pærene lever nå enda :P Må ha stått OSRAM-pærer i da jeg kjøpte bilen, og har kjørt 95.000 kilometer siden den gang over fem år, så kan ikke klage noe over holdbarheten synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...