Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Var ikke klar over at Osram leverte 6000k-pærer engang jeg. Jeg satte i 6000k-pærer av merket "Lumen" i min. (Ca 1400,-  for 2 pærer). Flott lys, men holdbarheten får vi komme tilbake til. Holdt i ca 12000km foreløpig.

Fantastisk forbedring på pærebytte da. På E60 tok jeg ut hele lykten :shock:

Flott bil. Og F1X-designet holder seg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

Hehe, fair point :D Ikke umulig, men per nå så blir totalkosten for bremseoppgradering høyere enn nytten/gleden ;) 

Det forstår jeg. Sist jeg oppgraderte var det fordi skivene måtte byttes uansett.

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Det der kunne vært perfekt! :D Nå er skivene "kun" 348mm som er en 18mm økning fra original f10 520d, men calipperne er for min del viktigst :P Ser settet er fra G30, men det burde vel finnes en ell annen luring som lager adapter til F10 🤔 

 

Jeg var muligens litt kjapp i avtrekkeren på det settet der. G30 har vel 5x112? Fant en tråd der det stod at kalipperene ikke passet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Det der kunne vært perfekt! :D Nå er skivene "kun" 348mm som er en 18mm økning fra original f10 520d, men calipperne er for min del viktigst :P Ser settet er fra G30, men det burde vel finnes en ell annen luring som lager adapter til F10 🤔 

 

Boltsirkelen på nye BMWer, bl.a G30 er endret fra 5x120 til 5x112, så da trengs det nye felger også. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, E.H.D skrev:

Boltsirkelen på nye BMWer, bl.a G30 er endret fra 5x120 til 5x112, så da trengs det nye felger også. 😉

Klar over det, tenkte bare på calipper + adapterplate. Så får man kjøpe skiver med riktig boltsirkel og riktig størrelse :)

Skulle kanskje presisert det.

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2018 den 12.08, Walkabout skrev:

Har ikke større skiver enn vanlig, de er bare hullborrede/ventilerte :) 

Nei, jeg tenkte på når det var snakk om å sette på større skiver. Men etter å ha tenkt meg om litt regner jeg med at det er utseendet som er viktigste grunn. Uansett trimming eller ikke, så bremser vel de skivene du har plenty bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som vet om det er TPMS-sensorer jeg har fått med på de nye hjulene? Lignet iallfall veldig på originale TPMS fra BMW basert på et bildesøk på Google :) 

Og i så fall er neste spørsmål om det er mulig å kode inn TPMS på en bil med CIC som ikke har TPMS originalt?

61D9FE62-8D15-4920-9965-EE73F8F743DF.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hjula ble ikke akkurat mindre pene med et lag Swissvax Autobahn nå ;) Fikk også kjøpt meg et sett med originale låsebolter, så slipper jeg å engste meg for at Competition-hjula blir stjålet til våren. Men er det normalt å få med to muttere siden det er plass til dette i pakken, eller bare én?

685665A9-D9B3-47CC-952C-0592FD6FDCC6.jpeg

19EC0984-F005-483D-8406-B6178626B855.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, E.H.D skrev:

Kanskje det ikke standard med låsebolter i Tyskland slik det er i Norge? 

Vil tro det er vanlig med en slik mutter, fulgte iallfall bare en med i bilen da den bar ny. 

Fulgte heller ikke med låsbolter på fattern sin F10 når han bestilte den ny i 2010-2011. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ahj skrev:

Fulgte heller ikke med låsbolter på fattern sin F10 når han bestilte den ny i 2010-2011. 

Rimelig sikker på at alle norsksolgte BMWer har blitt levert med låsebolter på originalhjulene i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...