Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Kondolerer med salg av virkelig fine felger, men 373 er stiligere synes jeg, på tross av mangel på konkav form.  Den F11en har jeg sikla på noen ganger på finn, 530xd. Jeg ser selv på Vredestein Wintrac Xtreme S til Minien nå, fikk en grei pris her lokalt.

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2019 den 8.11, ogee1 skrev:

Jeg har ikke erfaring med skrudde spacere. På 20mm høres det veldig ryddig ut med gjennomgående bolter, for min del. Men det er jo litt tungvint med løse spacere når du skal montere hjula.

Forresten, du burde jo montert studs all over. Veldig praktisk ved hjulskifte i tillegg til at det ser kult ut.

Ja, jeg tror gjennomgående bolter er vel så greit. Greiere med ti bolter/skruer enn tjue, dobbelt så stor sjanse for at noe setter seg fast og slikt også da. Var ikke noe Black Friday-tilbud hos Eibach Norge, så får heller følge med når de har tilbud, pleier å være 20-30% rabatt innimellom, også bestille da :) Har tenkt litt på studs, men er litt i tvil. Blir litt styr når jeg skal ha spacere på bakhjula om vinteren, men ikke på sommeren, for da blir det forskjellige lengder også videre. Men ser absolutt det praktiske ved hjulbytte og lignende. 

På 27.11.2019 den 8.38, StigJ skrev:

:( Og så de peneste hjula du har da... men 373 er jo heller ikke feil. Faktisk hele den F11en du posta var meget pen. 

Hehe ja, veldig pen utforming på de, men nå som jeg begynner å dra på åra (nærmer meg tredve) så må jeg innrømme at jeg blir mer og mer originalpolizei hva felger angår. Har i tillegg måttet rette noen av hjulene et par ganger, og det er jeg litt lei av. Style 373 skal visst være solide i så måte. Også vil de hjula vært godkjent på bilen også. Har aldri hatt noe trøbbel med EU/PKK og slikt da, men da jeg skulle godkjenne senkesettet hos Statens Vegvesen ble det ikke godkjent. Så blir greit å ha et sett med hjul som er godkjent på bilen og, med originaldimensjon på dekka :) Ja, veldig pen F11 det der! 

På 27.11.2019 den 10.42, danskiii skrev:

Bra jobba!

373 er greie hjul, ikke noe veldig spesielle men ser helt ok bra uti mine øyne :)

Men jeg forstår ikke hvorfor du skal ha spacer på vinterhjul? Ber om å vaske bilen oftere enn nødvendig pga det kastes enormt mye mer skitt på siden av bilen :P

Klassiske og greie, på sommeren ville jeg hatt (og har jo) noe litt bøsere, men til vinterbruk er det et veldig levelig oppsett. Jeg takler rett og slett ikke felger som er vannredde og stikker inn under hjulbuen, det må være tilnærmet flush. Med hvit bil blir det skittent uansett, og med denne fargen så ser man ikke den ekstra slitasjen det gir heller. Pluss at nå som bilen har gått så langt så begynner jeg å gi litt mer bengen i lakkslitasje, litt deilig følelse egentlig :P 

På 27.11.2019 den 12.10, papertiger skrev:

Kondolerer med salg av virkelig fine felger, men 373 er stiligere synes jeg, på tross av mangel på konkav form.  Den F11en har jeg sikla på noen ganger på finn, 530xd. Jeg ser selv på Vredestein Wintrac Xtreme S til Minien nå, fikk en grei pris her lokalt.

Takk for kondolanse, hehe :D M5 replicaene fra Avantgarde er nok litt tøffere synes jeg, men etter fem år med de samme er det gøy å bytte litt også. Manglende konkav form er jo litt "inn" igjen også nå, er jo få av BMW sine nye felger som har dette. 

Tror Vredestein er bra, så ikke noe i veien for å gå for det setter der tror jeg. Men mener å ha lest at Wintrac Pro har erstattet Wintrac Xtreme S? Sikkert ikke store forskjellen da riktignok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, humpfy skrev:

Største problemet med Vredestein er at designet på dekksiden er elendig. Rett å slett stygt, spør du meg. Kun basert på sommerdekket Ultrac Vorti - mulig andre modeller er bedre.

Enig i at det kunne vært bedre, men helt krise er det heller ikke. Hadde vært mer nøye på det på sommeren, på vinteren we jo bil, felger og dekk skitne 80% av tiden uansett :P 

A2A45259-DE5C-4591-AB1C-D70E6180575C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig god erfaring med studs.  Har du først hatt studs går du ikke tilbake. Mye bedre enn å knote med bolter hvis man har hjula av ganske ofte ila en sesong.

Kjøp skikkelig studs og unngå aluminiumsmuttere så går det fint. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kondolerer. 🙃

Vedr. spacere så ville jeg ikke hatt skrudde når tykkelsen er under 25mm. Bolthodet på f.eks. 20mm skrudde spacere er så kort at man nesten garantert glipper en gang eller fem når de skal av og på, og til slutt står man med runde bolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...