Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Evopower skrev:

Veldig kledelige felger og dekkene passer jo også det sørvestlandske "vinter"været. Artig sammenligningsbilde mellom nokian og vredestein. Man ser vredestein er rundere på skulderne, som betyr et roligere dekk i norsk, sporete asfalt, dog så er det dårligere til å skjære seg ned i slaps og snø som de rette skulderne på nokian er. Men, så er de to dekkene også utviklet for to forskjellige typer klima :)

Du får oppdatere litt hvordan dekkene kjennes ut å kjøre på sammenlignet med de gamle :)

Personlig synes jeg ingen spacer framme og 10mm bak vikret midt i blinken. Skjønner ikke hva folk skal ha dekkene akkurat 2mm utforbi hjulbuen etter. Bilde du viste med 10mm foran og 20mm bak virket bare som at det var felger fra en annen modell som egentlig ikke passer. Ser halvferdig ut. Men det er bare min mening, flott at du også viser hvordan det blir med forskjellige spacere, det skaper interesse :) ish 2mm innforbi hjulbuen mener jeg er perfekt. På e61 min står vinterhjulene nå 20mm innforbi hjulbuene, så det skal endres på en dag ;)

Hyggelig å høre at det faller i smak, takk for det. Interessant det du nevner om dekksidene, det tenkte jeg ikke på. Men som du er inne på, vil jo et dekk som Vredestein fort kunne passe bedre i sørvestlandsk, mildt vinterklima med tilnærmet null snø.

Litt vanskelig å se helt hvordan det bygger ut med spacerne ut fra bildene, men med 10 mm spacere fremme er det rimelig flush (men bygger iallfall ikke utenfor, kanskje en millimeter eller to innenfor). Så det kunne nok passet greit. Noe tynnere enn 10 mm spacere leser jeg at frarådes også ettersom de da blir så tynne at det er større risiko for at de sprekker. Bak er de nok en 7-8 millimeter innenfor nå, så med en 15 mm spacer så vil de være tilnærmet flush, dog 2-3 millimeter innenfor. Så tror det kan være en god kombinasjon med 10 mm foran og 15 mm bak, da blir det tøft uten at det blir for mye :) 

7 timer siden, sveigis skrev:

Dæven å fin den er denne bilen altså 😀

Liker så godt all denne moddingen som skjer på denne ,veldig flink 👍.

Takk skal du ha Sveigis, godt å høre at folk ikke er lei av moddingen på denne "gamle" bilen min helt enda :D 

Folk blir stadig overrasket over at denne har rullet over 200 000 km. Må si jeg nesten synes det er vel så gøy å ha en litt eldre bil som man holder fint, enn å handle ny. Iallfall når bilen holder seg så moderne som F1X-karosseriet gjør :) 

7 timer siden, Fahad skrev:

Meget lekkert 👌

Tusen takk, Fahad! Synes det ble bra selv, spesielt fornøyd med finishen/fargen på felgene her.

7 timer siden, papertiger skrev:

Helt topp, varmer mitt originalgestapohjerte!

Takk så mye! Merker at jeg også blir mer og mer originalpolizei med årene. Ekstra god kvalitet på originale felger :) 

3 timer siden, Daniel. skrev:

Ble veldig bra det :) Tror 10mm foran og 12mm eller 15mm bak kunne blitt fint, jeg :) 

Takk skal du ha! Enig, på sikt blir det nok å bruke de 10 mm jeg har foran (brukes også foran på sommeroppsettet) også kjøpe noen på 15 mm å ha bak på vinteroppsettet. Er veldig fan av å ha hjul helt flush med hjulbyen, men skal prøve resten av sesongen nå med kun 10 mm bak for å se om det har veldig stor betydning for hvor mye skitt som blir kastet opp på lakken. Ser bedre ut enn jeg hadde forventet med kun spacere bak, men kjenner jeg meg selv rett vil jeg ha alt helt flush her også :) 

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ryddig og lekkert oppsett, Raymond. Får bilen til å fremstå som litt mer voksen med en gang. :)

Takk skal du ha, Lasse! Dette ble ganske som forventet - tenkte det kom til å bli lett mer elegant, men ikke så tøft som før. Likevel greit å gå over på noe originalt. Nå som jeg snart bikker 30 så passer det jo å fremstå litt mer voksen ;) 

2 timer siden, E.H.D skrev:

Ser flott ut, hvordan var det å kjøre på sportslig vinterdekk iforhold til Nokian?

Takker så mye. Nå har jeg ikke kjørt så mye enda, men synes faktisk de var veldig behagelige å kjøre på kontra Nokian. Følte jeg har ltit mer kontakt med underlaget og litt mer responsiv. For oss som bor på Vestlandet så er det vel så greit å ha et mer sportslig vinterdekk. Så langt i år har jeg vel kjørt på snø tre ganger - to av de på Sørlandet, og én på vei til Sirdalen. Langs kysten i Stavanger kommer det jo "aldri" snø. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir like overrasket vær gang jeg er inne å sjekker her, utrolig godt arbeid med å finne passende hjul til bilen og for en pen bil! 
 

Men 1.600kr for å legge dekkene på felgene er jo helt sinnsykt. Mener «standardpris» ligger på 200-250kr per dekk, så det høres ikke ut som de fortjener noe besøk igjen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 1.34, Walkabout skrev:

Fikk knipset et bilde foran Bavaria Stavanger også da jeg overleverte vinterdekk i kveld, synes det ble småtøft :) 

3760A2C8-C7A7-4AD8-B53C-C60694BEA020.jpeg

Hvilke felger er dette? originale? og hva måtte du ut med for felgene?

Ble meeeget fint! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Stiandyb skrev:

Hvilke felger er dette? originale? og hva måtte du ut med for felgene?

Ble meeeget fint! ;)

Takk skal du ha :) 

Ja, det er originale felger som heter style 373. De kommer originalt til 6-serien, men har samme dimensjon og innpress som 20" som leveres til 5-serien. Synes de passer bilen bra!

Kjøpte felgene på Finn, mener å huske jeg betale 7 000. Dekka havner på rundt 13 000, så omtrent 20 000 for denne pakka. Levelig det synes jeg, iallfall når resultatet er såpass tilfredsstillende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...