Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, sveigis skrev:

De felga ble veldig fine og faktisk så synes for min del at disse er en av mine favoritter til F10 og 11.😀

Gøy å se du stadig steller og stiller med den .

Du har jo og hatt denne en stund nå vel ?

Takk, jeg synes også det ble bra. Felgene var fulle av små merker, slipp fra klarlakk og korrosjon under lagene med Foliatec, så jeg trodde ikke disse kom til å bli så fine igjen. Men nå ble det helt strøkent, imponert over den jobben som ble gjort der. Tror kanskje jeg beholder felgene til dekka er utslitt nå iallfall.

6AC93B97-9EE2-4176-B1D5-03A000877BD7.jpeg

Style 373 kan ligge på boden og vente et par år til, de blir jo uansett ikke noe mindre verdt av det :) 

Ja, denne handlet jeg i desember 2013, så det begynner å nærme seg seks år. Har tenkt tanken på å bytte bil og prøvekjørt mye forskjellig, men synes denne holder seg bra og har alt jeg trenger. Ser ikke noe poeng i å selge denne for noe rundt 200.000 kroner også måtte bruke det tredobbelte på en nyere brukt 5-serie som ikke gir meg noe spesielt ekstra.

Får bare holde denne godt og håpe at registerkjede, turbo og høytrykkspumpe fortsetter å holde koken så det ikke blir altfor dyrt. Er mange som skriker høyt om spesielt registerkjede og høytrykkspumpe, sikkert berettiget, men når bilen nå har rullet snart 200.000 kilometer uten problemer og er veldig godt fulgt opp, så har jeg troa på at den bør kunne gå minst 100.000 til uten veldig alvorlige feil :) 

15 timer siden, E.H.D skrev:

Ryddig sølvfarge det der. Vet ikke om jeg har nevnt det før, men hadde vært artig om du hadde veid disse felgene som du nå har. Synes selv mine 19" 351m vinterfelger er fryktelig tunge. 

Takk for det, synes også det ble en fin farge. Ganske fin i sola med mye metallic. Skal få veid de før dekka kommer på :D Nå har jeg løftet litt på forskjellige felg opp gjennom årene, vil kanskje anta de ligger rundt style 351 i vekt, kanskje noe over bak på grunn av 10.5" bredde. Men fikk meg en god overraskelse da jeg skulle løfte på style 437 etter at dekkene var tatt av, de var vanvittig lette.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Tror sort blank hadde gjort seg. :) 

Ja, før likte jeg ikke looken med splittere i annen farge enn bilen, men det ser gjerne bedre ut "live" enn på bilder. Kan bli greit nå som taket også er sort blankt. Så får forske litt og se hvordan det blir. I så fall blir det å lakkere plasten på M550d-dekslene samtidig (ikke den titangrå stripa), samt friske opp lakken på det nedre gitteret i midten også, slik at alt annet enn fangeren blir sort blankt i fronten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dukket opp et merkelig problem de to siste dagene: Hver gang jeg låser bilen også låser opp igjen, går språkvalget tilbake fra engelsk til tysk. Altså så er språket tysk i bilen hver gang jeg starter opp. Noen som vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

Har dukket opp et merkelig problem de to siste dagene: Hver gang jeg låser bilen også låser opp igjen, går språkvalget tilbake fra engelsk til tysk. Altså så er språket tysk i bilen hver gang jeg starter opp. Noen som vet hva dette kan være?

Regner med at bilen rekker gå inn i "sleep" mode mellom de gangene du låser og åpner opp?

Mye merkelig som kan skje om batteriet begynner bli svakt. Var borti en F15 igår hvor Head Up displayet var deaktivert pga for lav kapasitet i batteriet. 

Ville sjekka tilstanden på batteriet om det aldri har vært bytta, men som en mulig quick fix, prøv å resett idrive systemet ved å holde inn volumknappen i c.a 30 sek. 

Om batteri er good, nullstille ikke hjelper så er det mulig at en update kan fikse dette merkelige problemet. 

Klokke, dato, "presets" eller andre memory innstillinger  blir vel ikke nullstilt de også? Tenker da på memorysetene, temperatur på AC etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kjør en software update på bilen så retter det seg nok. Det er så mye elektronikk i disse bilene at det trenger en refresh av og til. Blir litt som en laptop eller telefon 😀

Ehhh. Det funker ikke sånn. Datamaskiner gjør det samme hver eneste gang det samme skjer,  de endrer aldri utfall.

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Regner med at bilen rekker gå inn i "sleep" mode mellom de gangene du låser og åpner opp?

Mye merkelig som kan skje om batteriet begynner bli svakt. Var borti en F15 igår hvor Head Up displayet var deaktivert pga for lav kapasitet i batteriet. 

Ville sjekka tilstanden på batteriet om det aldri har vært bytta, men som en mulig quick fix, prøv å resett idrive systemet ved å holde inn volumknappen i c.a 30 sek. 

Om batteri er good, nullstille ikke hjelper så er det mulig at en update kan fikse dette merkelige problemet. 

Klokke, dato, "presets" eller andre memory innstillinger  blir vel ikke nullstilt de også? Tenker da på memorysetene, temperatur på AC etc. 

Siden dette har begynt å skje er det nok ikke noe en update kan fikse, det er noe som trigger det. Dårlig batteri, kanskje, litt rart da jeg ville tro at det ga start problemer først, men sjekk av batteri er nok godt sted å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, flobben skrev:

Ehhh. Det funker ikke sånn. Datamaskiner gjør det samme hver eneste gang det samme skjer,  de endrer aldri utfall.

Neivel... Rart at en software update retta opp i noen småbuggs på min F10 da. Blindsone varsler som varsla når det ikke var biler i blindsone, samt lot være å varsle når det var biler der. Blåtann forbindelse som datt ut, treg oppstart av IDrive etter oppstar av bil om morgenen. Alt dette ble rettet med en software update...

Mulig det er batteriet som er på vei ut, men erfaringsmessig så pleier disse bilene å hive opp en haug med feilmeldinger når batteriet blir dårlig. Og det lenge før bilen får start vansker, bilen prioriterer strøm til oppstart fremfor teknisk utstyr. Derfor får mange opp masse feilmeldinger de ikke skjønner noe av, fordi bilen starter helt fint. Videre så er det jo veldig rart at det kun er språket som nullstiller seg, ikke memory, klokke eller andre innstillinger. Sjekk spenning på batteriet, er denne lav så sett på en lader å topp det opp. Er problemet der fortsatt så bukker du en time hos Bavaria for en software update. Jeg mener å huske at vi oppdaterte bilene våres ganske samtidig, med mindre du har gjort det siden så begynner jo det å bli en stund siden 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Neivel... Rart at en software update retta opp i noen småbuggs på min F10 da. Blindsone varsler som varsla når det ikke var biler i blindsone, samt lot være å varsle når det var biler der. Blåtann forbindelse som datt ut, treg oppstart av IDrive etter oppstar av bil om morgenen. Alt dette ble rettet med en software update...

Mulig det er batteriet som er på vei ut, men erfaringsmessig så pleier disse bilene å hive opp en haug med feilmeldinger når batteriet blir dårlig. Og det lenge før bilen får start vansker, bilen prioriterer strøm til oppstart fremfor teknisk utstyr. Derfor får mange opp masse feilmeldinger de ikke skjønner noe av, fordi bilen starter helt fint. Videre så er det jo veldig rart at det kun er språket som nullstiller seg, ikke memory, klokke eller andre innstillinger. Sjekk spenning på batteriet, er denne lav så sett på en lader å topp det opp. Er problemet der fortsatt så bukker du en time hos Bavaria for en software update. Jeg mener å huske at vi oppdaterte bilene våres ganske samtidig, med mindre du har gjort det siden så begynner jo det å bli en stund siden 😀

Forskjellen er at det var ikke problemer som plutselig oppstod. De var der hele tiden og når det samme skjedde så feilet de. Derfor software update.

walkabout sine problemer kommer uten at noe er endret, ny oppførsel. Derav ikke software update fiks. 

Blir to forskjellige senarioer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, flobben skrev:

Forskjellen er at det var ikke problemer som plutselig oppstod. De var der hele tiden og når det samme skjedde så feilet de. Derfor software update.

walkabout sine problemer kommer uten at noe er endret, ny oppførsel. Derav ikke software update fiks. 

Blir to forskjellige senarioer

Okei, men her skal du få en ny en. Ryggekamera på F01 slutter plutselig å virke, slår seg ikke på ved revers. Men kan skrus på med å trykke på kameraknapp i midtkonsoll når bil står stille. Så det er ikke kamera som er gåent. Bavaria kjører software update, og hva tror du skjer? Ryggekamera kommer på når bilen settes i revers. Dette var en ny feil som oppsto plutselig, den ble rettet av software update. 

Det er ikke meningen å gi Walkabout falske forhåpninger om at en enkel update fikser problemet. Men jeg tror ikke du skal være så bombastisk å avfeie det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Regner med at bilen rekker gå inn i "sleep" mode mellom de gangene du låser og åpner opp?

Mye merkelig som kan skje om batteriet begynner bli svakt. Var borti en F15 igår hvor Head Up displayet var deaktivert pga for lav kapasitet i batteriet. 

Ville sjekka tilstanden på batteriet om det aldri har vært bytta, men som en mulig quick fix, prøv å resett idrive systemet ved å holde inn volumknappen i c.a 30 sek. 

Om batteri er good, nullstille ikke hjelper så er det mulig at en update kan fikse dette merkelige problemet. 

Klokke, dato, "presets" eller andre memory innstillinger  blir vel ikke nullstilt de også? Tenker da på memorysetene, temperatur på AC etc. 

Prøvde å resette systemet, men det hjalp ikke. Batteriet skal være bra, byttet det hos Bavaria sommeren 2017, men kan jo sjekke. Det rare er at ingen andre innstillinger blir innstilt, kun språket. Snodige greier.

Jeg kan jo prøve med en software-oppdatering @Fredrik 90, har ikke hatt noen oppdateringer siden vi oppdaterte ganske samtidig. Skal uansett ha service på Bavaria 20. september så kan be de hive på en software-oppdatering om det ikke er blitt bra innen den tid. Mener å huske de gjorde det ganske rimelig for meg siden de kunne gjøre det samtidig med at bilen stod på service. 

Tenker også at det helst er noe som kan ha dukket opp nå siden det er et nytt problem @flobben. Får sjekke litt internasjonale forum og høre der om noen har opplevd akkurat dette tidligere. 

Kunne tross alt vært verre da, kunne nullstilt seg til russisk hver gang :P 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...