Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, ogee1 skrev:

Siden du anbefaler Codan sjekket jeg pris på vår X3. De skal ha over det dobbelte av hva jeg betaler i dag. Har jeg snakket med feil person der?

De ligger noe over andre, men ikke det dobbelt i mitt tilfelle.

Jeg betaler 1 406 i måneden inkl. trafikkforsikringsavgift. Har 70% bonus og kjørelengde 20 000 km. Merk at rundt 300 kroner i måneder er ekstra for fører under 23 (noe jeg trenger fordi fruen er 22). Så uten det og trafikkforsikringsavgift er det cirka 10 500 kroner i året i forsikring med toppkasko og maskinskadedekning. Synes det er overkommelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle ha 2300 i måneden for vår bil pluss avgift. I dag betaler jeg 800 i måneden. (75%, 20.000km)

Spørs om ikke jeg bør bytte til en nyere X3 nå som den vi har nærmer seg åtte år.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, ogee1 skrev:

De skulle ha 2300 i måneden for vår bil pluss avgift. I dag betaler jeg 800 i måneden. (75%, 20.000km)

Spørs om ikke jeg bør bytte til en nyere X3 nå som den vi har nærmer seg åtte år.

Det var fryktelig dyrt.

Jeg kommer iallfall ikke til å ha en bil/BMW igjen som det ikke er mulig å tegne motorforsikring på. Med høytrykkspumpe og registerkjede er den potensielle nedsiden så stor at da ville jeg enten byttet begge deler eller kjøpt en annen bil.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Walkabout skrev:

Det var fryktelig dyrt.

Jeg kommer iallfall ikke til å ha en bil/BMW igjen som det ikke er mulig å tegne motorforsikring på. Med høytrykkspumpe og registerkjede er den potensielle nedsiden så stor at da ville jeg enten byttet begge deler eller kjøpt en annen bil.

Enig i at det er dyrt. Jeg venter noen dager for å se om de ringer for å følge opp. Kanskje det går an å få et bedre tilbud.

Ellers så er det vel et tegn i tiden at mange biler får dyre reparasjoner. Ikke bare BMW. Så jeg er enig i at motorforsikring er et krav. Jeg har begynt å kikke etter nyere brukte X3'er, men det er langt mellom 16 og 17-modeller med treliter diesel og EDC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg jo glede meg over at det så skikkelig bra ut med dekk og flytende senterkopper på de nylakkerte felgene. Et lag med Swissvax Autobahn fikk de også før montering. Gleder meg faktisk til å få på vinterhjula nå :D 

0D261EFD-C544-4D05-9E0A-DEE8B489F892.thumb.jpeg.fec10b969bf025aaecf33d7cf1308b45.jpeg

A194828B-1B54-4F01-A717-346268A35607.thumb.jpeg.ab4ae9cb8d54b20198161af746bf9120.jpeg

380F77F2-F4D9-43AA-8A07-153821B9EBA1.jpeg

03F5994B-1A85-410C-B36F-6581E0A7E606.jpeg

558AD569-3ADA-4D2C-901E-A35E158E3574.jpeg

BE64C9A0-1B32-4C88-94DA-DF77948BC595.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Walkabout skrev:

Var visst også en ulyd fra turboen, så det skal sjekke opp ytterligere. Må vel byttes den også tenker jeg. Da går det fort på 40 000 kroner hos Bavaria (eller noe rundt halvparten hos andre aktører) om ikke Codan stiller opp her også. 

Og der kom beskjed om at turboen også var gåen ja. Herlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

skremmende tidlig for en turbo å havarere om det skulle kun normal slitasje

Turboen på min mors E90 320d LCI (med samme motoren) var gåen på 145 000 kilometer, skjedde for tre uker siden. Så det overrasker meg ikke at min er gåen på 198 000 kilometer. Enig i at det er skremmende tidlig, men tydeligvis et problem på disse motorene da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fryktelig kjedelig å lese om, utrolig ergerlig å få alt dette på en gang. Lenge leve gode forsikrings selskaper 😀

Det er sånn som dette som gjør at jeg ikke vil eie en moderene bil som har gått langt eller begynner å bli gammel. Ting går i stykker og det blir dyrt, alltid. Særlig når moderne biler ikke er laget for å vare slik bilene var før. E34en jeg har er jeg ikke redd for, disse er enkle og bygget på en helt annen måte enn dagens biler. Jeg var ikke redd for å eie F10en min lenger en hva jeg gjorde, det jeg stolte mest på var motor og drivlinje da N57 er solid. Det jeg bekymret for er hvis noe hadde gått galt så hadde det blitt så dyrt...

På en annen side, det er jo ikke billig å hele tiden holde seg med maks 5 år ny bil heller. Særlig hvis man sverger til BMW 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette er fryktelig kjedelig å lese om, utrolig ergerlig å få alt dette på en gang. Lenge leve gode forsikrings selskaper 😀

Det er sånn som dette som gjør at jeg ikke vil eie en moderene bil som har gått langt eller begynner å bli gammel. Ting går i stykker og det blir dyrt, alltid. Særlig når moderne biler ikke er laget for å vare slik bilene var før. E34en jeg har er jeg ikke redd for, disse er enkle og bygget på en helt annen måte enn dagens biler. Jeg var ikke redd for å eie F10en min lenger en hva jeg gjorde, det jeg stolte mest på var motor og drivlinje da N57 er solid. Det jeg bekymret for er hvis noe hadde gått galt så hadde det blitt så dyrt...

På en annen side, det er jo ikke billig å hele tiden holde seg med maks 5 år ny bil heller. Særlig hvis man sverger til BMW 😉

Ja, heldigvis tar Codan også 70% av turboen, så da blir det ikke så altfor gale.

Men fortsatt blir det rundt 50 000 kroner i utlegg på egenandel for registerkjede, egenandel for turbo og bytte av høytrykkspumpe. Så kommer dempere i tillegg senere, men det får jeg rett og slett bare vente litt med om det skal bli råd til julegaver i år også ;) 

Har bedt Bavaria søke goodwill på setetrekket på seteryggen, forventer faktisk at dette ordnes opp tatt i betraktning kundeforholdet mitt, at jeg allerede har måttet bytte sitteputa samt at det røyner på med mye annet nå som strengt tatt burde holdt lengre, så her bør BMW yte litt ekstra.

Helt enig med deg i at moderne biler ikke virker å være laget slik de ble konstruert før. Siste gang jeg har en BMW (og for så vidt bil generelt) lengre enn 150 000 kilometer, eventuelt inntil motorforsikring gjelder. Da er en iallfall forsikret mot de kjempestore utgiftene. Imidlertid ganske skuffende å realisere at kvaliteten på BMW sine komponenter er dårligere enn jeg hadde trodd og forventet. Som du er inne på er det jo ikke akkurat billig å kjøpe ny eller nesten ny BMW og selge hvert tredje til femte år heller. 

Bottom line: Denne ukens blomst til Codan, denne ukens kaktus til BMW!

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Walkabout skrev:

Ja, heldigvis tar Codan også 70% av turboen, så da blir det ikke så altfor gale.

Men fortsatt blir det rundt 50 000 kroner i utlegg på egenandel for registerkjede, egenandel for turbo og bytte av høytrykkspumpe. Så kommer dempere i tillegg senere, men det får jeg rett og slett bare vente litt med om det skal bli råd til julegaver i år også ;) 

Har bedt Bavaria søke goodwill på setetrekket på seteryggen, forventer faktisk at dette ordnes opp tatt i betraktning kundeforholdet mitt, at jeg allerede har måttet bytte sitteputa samt at det røyner på med mye annet nå som strengt tatt burde holdt lengre, så her bør BMW yte litt ekstra.

Helt enig med deg i at moderne biler ikke virker å være laget slik de ble konstruert før. Siste gang jeg har en BMW (og for så vidt bil generelt) lengre enn 150 000 kilometer, eventuelt inntil motorforsikring gjelder. Da er en iallfall forsikret mot de kjempestore utgiftene. Imidlertid ganske skuffende å realisere at kvaliteten på BMW sine komponenter er dårligere enn jeg hadde trodd og forventet. Som du er inne på er det jo ikke akkurat billig å kjøpe ny eller nesten ny BMW og selge hvert tredje til femte år heller. 

Bottom line: Denne ukens blomst til Codan, denne ukens kaktus til BMW!

Bra at Codan tar såpass mye regningen.
Helt enig angående dårlig kvalitet på BMW sine komponenter. Derfor jeg solgte E90n da jeg solgte den, rett før forsikringen på motor og drivverk gikk ut. 

Men nå kommer du å ha en bil som er solid i mange år i det minste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det går an å eie en nyere BMW til den er ca 7-8 år og/eller har gått maks 130 000 km. Dette gjelder stort sett for alt av BMW produsert etter 2003, med visse unntak selvfølgelig. Etter dette begynner som regel de dyre slitedeler å komme, ting kan gå i stykker og reparasjoner kan bli dyre. Dette er dog ikke unikt for BMW, dette gjelder alle merker i dag. VAG og Audi senker grensen til 5 år og 100 000 km, Mercedes gjelder det samme som BMW. Jeg ser du skriver at dette er siste BMW du har..hvilket merke mener du vil gi deg mindre trøbbel enn hva du allerede har hatt? Sett at forutsetningene er like selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...