Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Daniel. skrev:

Bra det "kun" ble 4000 da :) Tror det hadde kostet litt selv om skadene er relativt "små".

Ja, jeg skal få takst hos Bavaria Stavanger i morgen. Slutter aldri å la meg overraske over de prisene der, så blir interessant å se taksten. Om de må bytte ut sideskjermen, sideskjørtet og speilkåpa, i tillegg til å lakkere nevnte deler og hele førerdøren, så skal jeg ikke se bort fra at det nærmer seg 30 000 kroner.

Ser ut som speilet (inkl. div. motorer der) har klart seg, men de får dobbeltsjekke det også, så det ikke dukker opp noen problemer her senere, det er jo ganske dyre komponenter her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Walkabout skrev:

Ja, jeg skal få takst hos Bavaria Stavanger i morgen. Slutter aldri å la meg overraske over de prisene der, så blir interessant å se taksten. Om de må bytte ut sideskjermen, sideskjørtet og speilkåpa, i tillegg til å lakkere nevnte deler og hele førerdøren, så skal jeg ikke se bort fra at det nærmer seg 30 000 kroner.

Ser ut som speilet (inkl. div. motorer der) har klart seg, men de får dobbeltsjekke det også, så det ikke dukker opp noen problemer her senere, det er jo ganske dyre komponenter her. 

Er ikke små summer de kommer med heller :P

Ble det mye bulker og da? Syns det så mest ut som lakk skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daniel. skrev:

Er ikke små summer de kommer med heller :P

Ble det mye bulker og da? Syns det så mest ut som lakk skader.

Er en ganske god bulk i sideskjermen (på oversiden av lakkskaden) samt at sideskjørtet har fått en smell, så der er det et "søkk" inn i skjørtet der handlevognen traff. Ellers er det meste overfladisk, men lakkskadene har gått inn til metallet så må nok sparkles og pusses litt ekstra før det lakkeres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Walkabout skrev:

Er en ganske god bulk i sideskjermen (på oversiden av lakkskaden) samt at sideskjørtet har fått en smell, så der er det et "søkk" inn i skjørtet der handlevognen traff. Ellers er det meste overfladisk, men lakkskadene har gått inn til metallet så må nok sparkles og pusses litt ekstra før det lakkeres. 

Ah, ja ser det nå.

Ikke godt å si hvordan de løser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen F11 det her med mange pene modifikasjoner og oppgraderinger! Sjeldent en DIY er morsom lesing, men det var den jaggu her selvom jeg ikke har noe luftbelg å bytte :)

Interiøret må være godt holdt, for det ser ikke ut som har kjørt 170.000km 😮

På 14.9.2018 den 11.13, Walkabout skrev:

Siden selger enda (!) ikke har klart å få ut fingeren på et nytt hjulsett, så har jeg lagt dette på is da jeg ikke gidder å vente på avklaring fra selger. Han skulle kjøpe nye felger før han solgte disse. Synes rett og slett det blir for dumt å legge ut en salgsannonse på Finn.no og etter fem uker fortsatt ikke kunne ta stilling til om felgene faktisk skal selges eller ikke...

Gi meg navn og nummer så skal jeg få han til å kjappe seg så du kan selge avantgarde-hjulsettet til meg :D

Forresten, kjekt med tilbakemelding ang Codan da det er stor forskjell på saksbehandling hos forsikringselskapene når uhellet først er ute synes jeg. Markerer en liten stjerne i margen til Codan ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Carlsius skrev:

Utrolig pen F11 det her med mange pene modifikasjoner og oppgraderinger! Sjeldent en DIY er morsom lesing, men det var den jaggu her selvom jeg ikke har noe luftbelg å bytte :)

Interiøret må være godt holdt, for det ser ikke ut som har kjørt 170.000km 😮

Gi meg navn og nummer så skal jeg få han til å kjappe seg så du kan selge avantgarde-hjulsettet til meg :D

Forresten, kjekt med tilbakemelding ang Codan da det er stor forskjell på saksbehandling hos forsikringselskapene når uhellet først er ute synes jeg. Markerer en liten stjerne i margen til Codan ;) 

Takk for hyggelig tilbakemelding! :)

Haha, bare å mase på han karen her, så skal du få kjøpt Avantgarde-hjulsettet mitt omgående: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=126357762&fks=126357762 :P 

Ja, Codan har jeg vært veldig fornøyd med. Min far klarte å rote bort en reservenøkkel også, da fikk jeg kodet inn nye nøkler uten å mukke. Heller ikke noe problem da jeg var uheldig med steinsprang i frontruten, så tommel opp for Codan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det der var fryktelig kjedelig, snakk om å være på feil sted til feil tid. Men bra at forsikrings selskapet ikke gir bonus tap, noe annet hadde vært for galt i noe som er så uforskyldt som dette.

Ja, enda «godt» det var storm så jeg unngikk bonustap. Så i dag har jeg ikke turt å ha bilen ute engang, av frykt for flere handlevogner på villspor :P 

Etter taksering hos Bavaria i dag så kjørte jeg for gøy innom en lokal bedrift som driver med såkalt smart repair/mikrolakk. Dette skal visstnok være billige greier. Her fikk jeg beskjed om at det antakelig minst kom til å koste 13 000 kroner bare for sideskjerm og dør (altså uten speil, sideskjørt og diverse annet smått). Så må si jeg er spent på hvilken sum Bavaria lander på til uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en liten vask for å inspisere nå i helga. Ser ikke så fryktelig gale ut på avstand, og den bulken i sideskjørtet er så vanskelig å legge merke til at jeg er litt i tvil om jeg skal gidde å fikse den med det første.

Mulig jeg bare hiver på noe lakk fra BMW der lakken er skrapet bort nå (på sideskjerm og dør) også fikser det til våren igjen heller. Frister å lakkere opp begge sideskjørtene samt hele frontfangeren også da :) 

12037056-6CC5-4A78-B0FA-9C353E62C7DE.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Hva med å eventuelt varme opp bulken og pushe den ut før du går over med lakk? Tror ikke det blir verre enn hva det er nå :P

Virker som en «hard» bulk å få rettet ut, men kanskje verdt et forsøk?

Sett det finnes sånt verktøy hvor en drar ut bulker også, men er litt skeptisk til om dette virker i det hele tatt🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...