Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, humpfy skrev:

Gi lyd om du skal kvitte deg med orginal rattet ditt! 

Det skal jeg huske på! Blir å kvitte meg med det gamle når det nye er på plass og montert ja :) Fullspekket med varme, ACC, vibro og girhendler. 

43 minutter siden, Solberg93 skrev:

Din F11 blir bare bedre og bedre!

Tipper neste oppdatering blir Lci lykter 😉

Takk for det :) Blir å ettermontere M5-åpning på rattet også, ser bedre ut med splittet ramme enn lukket. Men mulig jeg venter litt med det, tror det koster et par tusen bare for det dekselet.

Adaptive LED frontlykter gjør mye, men foreløpig synes jeg de koster litt mye. Må ha ny frontrute også, ettersom en trenger KANFAS2 for at den adaptive funksjonen skal virke, så koster fort 30 000 kroner da. Dumt jeg ikke tenkte på det da jeg måtte bytte ruta i fjor, så jeg kunne fått facelift-rute på forsikringen. Får heller vurdere det når prisene går ned litt :) 

Ikke så mye av oppgraderinger som er på vent nå egentlig. Kunne vært litt kult med Bang Olufsen senterhøyttaler og HUD som også har hvit skrift (min har kun oransje). Men det neste på lista blir vel fort Apple CarPlay på CIC'en eller softclose. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6WB er en drøm! Følger med på hvordan det går med koding :D

Vurderer å bytte ratt jeg også, men med ACC så må du vel ha ene knappen på gullrekka om du går for facelift ratt? 

Støtter @papertiger, softclose funker som juling, blir fort vant til det også. Bare uvant å sette seg i annen bil etterpå, lukker aldri døra helt lengre da 😅 samt irriterende med folk som slenger døra igjen da også når det er softclose :P

EDIT

Får så å si ubrukte m deksler i på ebay.co.uk, mange som bytter til carbon der. 

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt roe ned med tuklingen av bilen, men kjenner det blir vanskelig når du bare mater på med oppgradering etter oppgradering :P 
Ettersom du ikke har addaptiv funksjon på hovedlyktene, så kunne Umnitza sine LED lykter vært et fint alternativ? Vært litt lysten på å teste det ut selv, men vil helst ikke miste de addaptive lyktene. Så vidt jeg har skjønt har kvaliteten tatt seg opp på , men har ikke lest noe særlig nytt om lyktene i det siste. 

HUD i farger kan jeg virkelig anbefale! Føles mye mer moderne med HUD som skifter mellom hvit/oransje + viser annen informasjon i farger. Får litt E60 vibes av den gamle typen HUD i F-serien. 

Btw, NBT kontrolleren din ligger varmt og godt her og venter på nytt hjem ;) Blir nok prikken over i`en når du først går full LCI på interiøret. 
Var morsomt ha kliss likt interiør så lenge det varte :P Ser ikke for meg at det blir LCI ratt og 6WB for min del. Altfor glad i det gamle rattet og de semi digitale instrumentene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, danskiii skrev:

Er det bare å bytte HUD, pnp?

Ikke forska sånn kjempemye på dette, men mener at det skal være nesten pnp å bytte til nyere type HUD. Tror denne kom i mars 2011. Den kom iallefall før 09/2011 (2012 modell) ettersom jeg har sett flere 2011 525d (n57) med HUD i farger. 

Det som gjør jobben til "nesten" pnp er at man må ha KOMBI som støtter dette. Mao 6WA panel. Å bruke 6WA fra en 2009/2010 7 serie vil ikke funke. Om man finner HUD og 6WA fra en 2012 modell, så er man sikra, men mener bestemt at 03/2011 er det magiske tallet her :)

Edit:
Innså at det å bytte ut HUD er mer jobb enn bare å løsne ut noen skruer. Tydeligvis må hele dashboard ut på disse bilene. Krever real dedication for å gidde gjennomføre denne jobben, men resultatet er verdt det - 0 tvil. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, danskiii skrev:

Støtter @papertiger, softclose funker som juling, blir fort vant til det også. Bare uvant å sette seg i annen bil etterpå, lukker aldri døra helt lengre da 😅 samt irriterende med folk som slenger døra igjen da også når det er softclose :P

Haha @danskiii vi er helt like. Må utnytte softclose til enhver tid! Og ja, veldig irriterende når dama lukker den like hardt som hun trenger til Polo'n sin. 🙈😂 Ikke for å ødelegge gode vibes her nå mtp. div upgrades i luften, men mener å hørt at Softclose ikke var bare bare og ettermontere det heller...mye jobb.. 🧐 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, danskiii skrev:

6WB er en drøm! Følger med på hvordan det går med koding :D

Vurderer å bytte ratt jeg også, men med ACC så må du vel ha ene knappen på gullrekka om du går for facelift ratt? 

Støtter @papertiger, softclose funker som juling, blir fort vant til det også. Bare uvant å sette seg i annen bil etterpå, lukker aldri døra helt lengre da 😅 samt irriterende med folk som slenger døra igjen da også når det er softclose :P

EDIT

Får så å si ubrukte m deksler i på ebay.co.uk, mange som bytter til carbon der. 

Ja, 6WB på plass blir moro, gleder meg som en unge nå :) 

Vet ikke hvordan dette er med rattet, men ACC er jo bare at man har knappene på venstre side for ACC på selve rattet. Tror det er uavhengig av knappene på "gullrekka". Har alle knappene utenom NV på min. 

17 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Hadde planlagt roe ned med tuklingen av bilen, men kjenner det blir vanskelig når du bare mater på med oppgradering etter oppgradering :P 
Ettersom du ikke har addaptiv funksjon på hovedlyktene, så kunne Umnitza sine LED lykter vært et fint alternativ? Vært litt lysten på å teste det ut selv, men vil helst ikke miste de addaptive lyktene. Så vidt jeg har skjønt har kvaliteten tatt seg opp på , men har ikke lest noe særlig nytt om lyktene i det siste. 

HUD i farger kan jeg virkelig anbefale! Føles mye mer moderne med HUD som skifter mellom hvit/oransje + viser annen informasjon i farger. Får litt E60 vibes av den gamle typen HUD i F-serien. 

Btw, NBT kontrolleren din ligger varmt og godt her og venter på nytt hjem ;) Blir nok prikken over i`en når du først går full LCI på interiøret. 
Var morsomt ha kliss likt interiør så lenge det varte :P Ser ikke for meg at det blir LCI ratt og 6WB for min del. Altfor glad i det gamle rattet og de semi digitale instrumentene :D

Har sett litt på Umnitzia, de ligger vel på noe over 15 000 kroner. Fortsatt litt dyrt, men får se om et års tid. "Problemet" er at om jeg bytter frontlyktene "må" jeg bytte baklyktene også, og da snuser vi fort på 25 000 kroner totalt. Mye annet gøy en kan gjøre for de pengene. 

Får leve med HUD uten hvit farge siden hele dashbordet må ut. Kan ikke bli så manisk at jeg må bytte det, da må jeg inn på behandling for skadelig bil-mani tror jeg heller :P Funker greit som det er med de fleste av regnbuens farger. HUD.thumb.jpg.75d451b67bb0dd71edc75f7699c50ab5.jpg

Herlig at NBT-kontrolleren ligger og venter, blir deilig å få den på plass sammen med LCI midtkonsollbryter. 

Hadde nok heller ikke byttet fra 6WA til 6WB, men nå som mitt 6WA sa takk for seg så kunne jeg like gjerne ta steget opp når jeg måtte i gang og bytte. Litt glorete med heldigitalt, men blir fort vant med det også.

7 timer siden, Designer skrev:

Haha @danskiii vi er helt like. Må utnytte softclose til enhver tid! Og ja, veldig irriterende når dama lukker den like hardt som hun trenger til Polo'n sin. 🙈😂 Ikke for å ødelegge gode vibes her nå mtp. div upgrades i luften, men mener å hørt at Softclose ikke var bare bare og ettermontere det heller...mye jobb.. 🧐 
 

Softclose bestilles i så fall ferdig montert, så slipper å bekymre meg over det :P Aldri hatt det på noen biler før, men prisen jeg hadde fått var visst veldig god, så kanskje jeg er dum som ikke slår til på det også.

4 timer siden, andreaskarm skrev:

instrument panelet er jo ett must. Litt mer skeptisk til rattet ;-) 

Enig i at instrumentpanelet er litt mer "must" enn rattet, men fikk en god pakkepris her så da ble det ratt også. Ble "bare" rett over fem tusen ekstra for begge deler kontra å kun kjøpe 6WB. Så om jeg ikke liker det kan jeg bare selge det.

Tror imidlertid ratt blir skikkelig bra i kombinasjon med 6WB, og ikke minst M5-deksel som er bestilt, slik at det blir en splitt på rattet (se illustrasjonsbilde). Mye bedre enn standard, selv om bare frem- og bakdeksel der kom på et par høvdinger :D BMW_M5_stering_wheel_cover.thumb.jpg.551a75ef750f3e073961e935a0e90cf0.jpg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2019 den 18.58, Walkabout skrev:

Enig, det gikk i bestilling nå. Så det blir spennende å få det på plass :) 

Hvor handlet du :) ? Har forstått det slik at 6wa er en god del billigere? Kunne tenkt meg og oppgradere fruens standard instrument til ivertfall 6wa. Er det mye styr og få til dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Skulebollen skrev:

Hvor handlet du :) ? Har forstått det slik at 6wa er en god del billigere? Kunne tenkt meg og oppgradere fruens standard instrument til ivertfall 6wa. Er det mye styr og få til dette? 

Alibaba bestilte jeg fra, skal ikke anbefale det før jeg faktisk får varene i posten :P 

6WA får du brukt for rundt 2-3000 kroner, også må det nulles og kodes til bilen, som fort havner på nærmere det tilsvarende. Her er det viktig å få riktig panel, altså med diesel, i km/h, for/uten HUD og riktig årsintervall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...