Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Digg at bilen er tilbake! Gratulerer med fersk drivlinje 😬

@ogee1 Har samme erfaring som deg. Skulle leke smart å smøre inn gummilistene rundt soltaket... det var utrolig dumt. På starten var alt supert, men etter noen få dager kom en knirking som ikke er en BMW verdig. Måtte gå over flere runder med silikonfjerner og varmt vann for at det skulle vekk.

Men det skal finnes silikonfri stift? Er såvidt jeg har skjønt silikonen som skaper knirkingen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra og se at Codan fikser opp og herlige bilder av bilen👍

Min E61 har gått 187 000 nå og jeg har vurdert litt å droppe kasko siden verdien på bilen begynner å bli lav, men etter å ha lest her fant jeg argumentet jeg trengte for å beholde superkaskoen fram til 200 000 km. Men jeg trodde Codan kun dekket 50% når bilen hadde gått så langt - stemmer det at de dekket 70% til deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho for en regning, men da er bilen så god som ny! ;) 

Vinteroppsett ser meget bra ut. Ville selv beholdt den clean, uten splittere om du ikke vil gå for en leppe. 

Alt i alt, flott bil som blir tatt utrolig godt vare på. 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 19.55, sveigis skrev:

Godt å få den tilbake tenker jeg 😀

Bavaria på Stoa liker jeg godt og er med på de fleste løsninger om du ikke er enig ,sånn føler jeg det hvertfall.

Er ikke få ganger jeg har kommet opp heseblesende med ting og problemer ,og de hjelper til .Har til og med lånt verktøy der som jeg akutt har trengt.

Og ikke minst bilen din,den har jeg sett der nå i virkeligheten og jeg må si fy flate hvor fin den var .😀

Virkelig pen .

Nå har du garantert en bil som funker i lang tid fremover forhåpentligvis .

Ja, det var veldig godt å få den tilbake. Har rattet litt rundt i samboers 1995 Mazda i mellomtiden og det er ikke helt det samme :P  Veldig trivelig og serviceinnstilt gjeng på Bavaria på Stoa, så de må jeg gi skryt til. Takk for hyggelige ord, fint at du likte bilen, og at den iallfall var noe til nytt i de fire ukene der oppe siden du i det minste fikk sett den stå der :D Ser ingen grunn til å bytte ut denne, så nå håper jeg på mange år fremover med ikke altfor uproblematisk bilhold. 

På 23.10.2019 den 20.04, flobben skrev:

Det staget, kan det være til høydejustering av lykter. Altså sensoren som forteller hvordan bilen står?

hartge boksen, merker du den? Hadde det på en e90lci 318d og den gikk veldig bra i etterkant.

Ja, det kan godt være - godt tips. Vet ikke hva annet det skal kunne være.

Hartge-boksen funker helt knapp den, veldig sprek og fin med den :) Både i små hastigheter og ikke minst ved forbikjøringer og lignende. Selv om det ikke er en rakett med toliter diesel så føler jeg ikke at jeg mangler noen krefter. Føler meg også ganske trygg på Hartge ettersom Bavaria solgte dette selv (med garanti) før BMW kom med sin egen Performance-tuning. 

På 23.10.2019 den 20.11, humpfy skrev:

Hadde du Hartge-boks (brukt?) med selv?

Jepp, kjøpte den på Finn. Ifølge selger var den ikke brukt engang siden bil var solgt før han fikk installert den. Nyprisen på disse bikker jo tyve høvdinger, men fikk det såklart mye billigere enn del. Vel verdt pengene, også synes jeg det er kjekt at det kan skrives inn i vognkortet ettersom alt er TÜV-godkjent :) 

På 23.10.2019 den 20.30, Fredrik 90 skrev:

Nå vet jeg hvorfor kort terminalen hos Bavaria var så varm i dag når jeg betalte for ett oljeskift 😂😂

Men nå har du iallfall bil i 200 000 km til, nå har du jo tatt det som er å ta på denne bilen. Jeg har også opplevd å fått ripe i skinnet på rattet hos dem, riktig nok på F10en. Men jeg sa ikke noe på det, var på en del av rattet jeg ikke tok så mye på. Flott service der oppe, de ordner alltid opp hvis det skulle være noe. De er samarbeidsvillige og vil finne gode løsninger. Litt uvanlig for en stor kjede som Bavaria egentlig, er ofte de små verkstedene man kan deale litt med. Store kjeder har ofte retningslinjer å følge, men likevel så synes jeg de alltid forsøker å ordne ting greiest mulig på Stoa 😀

Haha ja, den rødglødet nok enda etter fredag forrige uke :P Helt riktig det du sier, nå er det meste tatt her. Bakdemperne må tas da, det er jo over ti lapper, men håper ellers at det ikke går så fryktelig mye galt. Da har jeg flott bil de neste fire-fem årene også, når hybrid og elbil er litt mer utprøvd så jeg kan slå til på noe lekkert da. Enig, Bavaria Arendal ordner alltid opp :) 

På 23.10.2019 den 21.57, Otis skrev:

Vibrasjon ved pådrag og sving til høyre, mener jeg er motorfester. Synes å ha lest det her inne.

Hmm, det skjer like mye når jeg står helt i ro også. Så virker som det har med rattet (eller noe i hjulstilling) å gjøre, og ikke pådrag. Men ikke utenkelig at det kan være motorfester heller, hørt om flere som har måttet bytte de på F10/11. 

På 23.10.2019 den 22.10, Reef89 skrev:

Veldig bra. Flotte bilder :) 

Takk skal du ha! Måtte jo teste kameraet litt med ny iPhone 11 Pro, må si bildekvaliteten er veldig bra. 

På 23.10.2019 den 22.19, ogee1 skrev:

Godt å se at bilen er i strekk igjen. Burde holde mange kilometer nå.

Har du god erfaring med silikon på listene? Min erfaring er at det knirker noe infernalsk etter en stund.

Har ikke prøvd silikon på en stund, men hadde det på E60'en og da gikk det greit. Har ikke merket noe knirking enda her, men om det oppstår så vet jeg hva det er. Lærer tydeligvis noe nytt hver dag, trodde det var utelukkende positivt :P 

På 23.10.2019 den 22.25, ///M-ini95 skrev:

Digg at bilen er tilbake! Gratulerer med fersk drivlinje 😬

@ogee1 Har samme erfaring som deg. Skulle leke smart å smøre inn gummilistene rundt soltaket... det var utrolig dumt. På starten var alt supert, men etter noen få dager kom en knirking som ikke er en BMW verdig. Måtte gå over flere runder med silikonfjerner og varmt vann for at det skulle vekk.

Men det skal finnes silikonfri stift? Er såvidt jeg har skjønt silikonen som skaper knirkingen. 

Takk, er jo en skikkelig makeover dette, selv om det ikke synes slik. Hadde vært litt lettere å se om det hadde blitt brukt førti tusen på LED hovedlykter, LCI baklykter og et nytt ratt eller noe, men greit å vite at nå er mye av det mekaniske tatt :) 

På 23.10.2019 den 22.45, laffe skrev:

Bra og se at Codan fikser opp og herlige bilder av bilen👍

Min E61 har gått 187 000 nå og jeg har vurdert litt å droppe kasko siden verdien på bilen begynner å bli lav, men etter å ha lest her fant jeg argumentet jeg trengte for å beholde superkaskoen fram til 200 000 km. Men jeg trodde Codan kun dekket 50% når bilen hadde gått så langt - stemmer det at de dekket 70% til deg? 

Det er riktig det, Codan fikk nye vilkår medio november 2018 og der er egenandelen økt til 50% fra og med 175 000 kjørte kilometer. Men ettersom jeg hadde hovedforfall på min forsikring en ukes tid før vilkårene ble endret, så gjelder da mine vilkår frem til neste hovedforfall (de får ikke tilbakevirkende kraft). Så var litt heldig der, hadde jeg hatt litt senere hovedforfall eller at skaden hadde skjedd etter starten av november hadde jeg måtte betalt 50% egenandel istedenfor 30%. 

På 24.10.2019 den 10.24, Designer skrev:

Hoho for en regning, men da er bilen så god som ny! ;) 

Vinteroppsett ser meget bra ut. Ville selv beholdt den clean, uten splittere om du ikke vil gå for en leppe. 

Alt i alt, flott bil som blir tatt utrolig godt vare på. 👏

Takk skal du ha! Ja, godt fornøyd med vinteroppsettet nå, så blir i allfall å kjøre ut dekkene før jeg hiver på style 373-felgene :) Litt misunnelig på motoren i din F11, men med Hartge-tuning nå går det ganske greit. Føler alt ellers på bilen er slik jeg vil ha det, så da vil jeg ikke bytte "bare" for å få litt mer power. 

17 timer siden, papertiger skrev:

Slenger meg på her, skal godt gjøres for mannen i gata å tippe rett alder på denne bilen:)

Takk for det :) Stadig noen som spør om jeg har kjøpt ny bil i det siste og om denne kommer rett fra fabrikk, så det er jo stas. Synes den fikk seg et bra løft med style 601-felgene, det hadde mye å si for utseendet. Synes denne modellen holder seg bra tidsmessig, både interiøret og utvendig. Og f.eks. hvite biler og sølv metallic er noe lettere å holde, så med en blank og fin lakk og et sett fine felger så fremstår de fort noen år nyere enn mørke biler med synlige vaskeriper. Godt at du holder din bil i beste forfatning, er lite som slår en skikkelig velholdt sort lakk :D 

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Hell i uhell får vi håpe du får et nytt ratt av Bavaria. Tror jeg ville prøvd med splittere for variasjonens del, men lakker de i sort høyglans. :)

Ja, regner med de ordner opp, enten i form av et nytt ratt eller et gavekort jeg kan bruke på service hos de neste gang. Splitterne blir lakkert sort blank, skal få lakkert M550d-dekslene også og "gitteret" i midten. Gitteret ble lakkert for 150 000 kilometer siden så det er litt slitt, mens dekslene ikke er lakkert. Blir fint å få alt i samme finish der fremme. Så tenkte jeg å lakkere innsatsen i diffuseren bak også, den er i en eller annen form for plast/gummi, mens resten av diffuseren er sort blank. Tror det kunne blitt fint å få alt i samme finish og farge der også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ganske kortvarig glede tilbake i F11’en, drivstofflekkasje fra motoren... Må ha skjedd i forbindelse med byttet av høytrykkspumpa, så inne hos Bavaria i Stavanger nå. Motor må vaskes for diesel (var fullt av diesel i motor) også må lekkasjen lokaliseres. Siden det (99% sikkert) er Bavaria sin feil fikk jeg leiebil, så er i det minste en alpinhvit liten sak med M-sport jeg ratter rundt i nå da. Artig bil :) 

Begynner å bli litt lei nå da, merker jeg.

Var litt annet snacks å se på mens jeg ventet der ute da. M2 Competition er blitt grisefin. En X5M der med fint interiør også. Og første gang jeg ser X3M, var helt grei, men de burde heller prioritert en stasjonsvogn fra M-avdelingen.

6428E15D-F4CB-474F-9716-3E2D0C69C20A.jpeg

2FE4D659-DFEF-467D-9448-DE6936B94F68.jpeg

DC305FD3-486E-4F5C-A75D-179DB8457A44.jpeg

84FB11BD-9DFD-429D-9581-836B0A7DB593.jpeg

FAFA84B1-DB5A-4FEB-9894-68BD7E7AB16E.jpeg

85576AEA-6215-4B0D-8BCA-940830A39CFC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vaske motorrom og spyle av bilen i kveld, og oppdaget en haug med seige prikker i lakken som ikke gikk vekk, spesielt på sideskjørt, bakfanger og bakluke. Snodig siden bilen nettopp er vokset. Noen som vet om dette typisk skyldes at diesel fra lekkasjen har blitt virvlet opp i lakken eller kan det være andre forklaringer?

lakk1.jpg

lakk2.jpg

lakk3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...