Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, ahj skrev:

Går det bort når du tar på det? Prickbort burde få vekk det der på et blunk :) 

Går ikke bort når jeg tar på det nei, sitter som fy. Blir bare smurt utover på en måte. Får prøve med Prickbort og se :) 

10 minutter siden, F15-x5 skrev:

Da jeg understelsbehandlet (lanolin-olje) min x5 forrige vinter skjedde noe av det samme ukene etter dette var utført. Jeg brukte prick bort og en skikkelig svampe vask - så ble det som nytt igjen 😁

Godt å høre, da får jeg prøve Prickbort! Var redd for at jeg måtte strippe bilen helt og vokse alt på nytt, det hadde jeg ikke vært så interessert i å gjøre uten å klage litt, men om det bare er en ordentlig vask som skal til så går det fint :D 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, StigJ skrev:

Er nok dieselen som har blandet seg med skitt fra veien ja. Men tror nok at med så mye dieselsøl så er nok en ny voksing en fordel etter full nedvask. 

Det jeg frykter ja. Diesel i seg selv vil vel fjerne mye av voksens beskyttende egenskaper?

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha etterlyst svar fra Bavaria for tredje gang på dette med rattet kontret de med at "merkene i rattet kan jo ha vært der før vi hadde bilen, så vi tilbyr ingenting", og med bil som må vaskes ned og vokses på nytt som følge av diesellekkasjen så "var det sånn som kunne skje av og til, så jeg må måtte bare vokse bilen min på nytt hvis jeg ville det". Herlig kundeservice :) 

Som løsning tilbød jeg at jeg kunne kjøpe to stk bakdempere av de som de ga meg fem tusen i rabatt på som følge av rattet, og at de gjorde jobben kostnadsfritt som følge av merarbeidet med voksen, men det var visst ikke aktuelt engang. 

Lurer på hva enkelte tenker når det kommer til kundebehandling: Skal vi 1) gi kunden det han rimeligvis krever fordi vi har herpa rattet og montert dieselrøret feil eller 2) sørge for å opptre så tullete at både kunden, søsteren hans og moren hans, som alle har BMW, aldri benytter oss igjen? Vanskelig spørsmål gitt :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Etter å ha etterlyst svar fra Bavaria for tredje gang på dette med rattet kontret de med at "merkene i rattet kan jo ha vært der før vi hadde bilen, så vi tilbyr ingenting", og med bil som må vaskes ned og vokses på nytt som følge av diesellekkasjen så "var det sånn som kunne skje av og til, så jeg må måtte bare vokse bilen min på nytt hvis jeg ville det". Herlig kundeservice :) 

Som løsning tilbød jeg at jeg kunne kjøpe to stk bakdempere av de som de ga meg fem tusen i rabatt på som følge av rattet, og at de gjorde jobben kostnadsfritt som følge av merarbeidet med voksen, men det var visst ikke aktuelt engang. 

Lurer på hva enkelte tenker når det kommer til kundebehandling: Skal vi 1) gi kunden det han rimeligvis krever fordi vi har herpa rattet og montert dieselrøret feil eller 2) sørge for å opptre så tullete at både kunden, søsteren hans og moren hans, som alle har BMW, aldri benytter oss igjen? Vanskelig spørsmål gitt :) 

Merkelig kundebehandling. Vært borte i slik oppførsel tidligere (riktignok litt mer av bagatell art), men begeret mitt hadde vært ganske fullt. Prøv én gang til, går det ikke da, gå din vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig rart at Bavaria bare snudde sånn plutselig... Er det samme person som du har pratet med tidligere? Jeg ville gått frem med at de kjenner deg jo litt etter noen års kundeforhold nå, de har sett bilen din og vet at du er veldig nøye med den. Hadde de ripene i skinnet vært det fra før så hadde du helt klart visst om dem. Du hadde da ikke ikke forsøkt å ødelegge det allerede gode kundeforholdet med å prøve å lure til seg ett nytt ratt. Da blir de svar skyldige 😀 De har ripa opp mitt ratt også, men det er noen år siden og jeg klaget ikke på det den gang. Men når de grisa til trekket på A stolpe og sølte med lim rundt linsa til regnsensor ved rute skift, da laga jeg "bråk". De bytta trekket og fiksa limsølet, jeg var fornøyd med det.

I en sak som dette så har de jo allerede gitt deg en god deal på forrige jobb. Alle som driver business vet jo at hvis man gir kunden lille fingern så vil de forsøke å ta hele armen om de kan. Krever de å få noe så er det lett å kreve mer. Ett sted må verkstedet sette ned foten for hva de skal gå med på. Det er helt naturlig at de motsetter seg å gå med på mer kostnader nå. Var jeg deg så ville jeg ikke gitt meg helt ennå, ta det videre til daglig leder. Du kan jo jussen rundt dette og det bør da vel være noen paragrafer som støtter din sak her. Gi dem inntrykket av du er i stand til å lage litt bråk, du har alle ressurser til å gjøre dette med tanke på ditt yrke 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fupsaker skrev:

Merkelig kundebehandling. Vært borte i slik oppførsel tidligere (riktignok litt mer av bagatell art), men begeret mitt hadde vært ganske fullt. Prøv én gang til, går det ikke da, gå din vei. :)

Ja, jeg har bedt de om å løfte saken fra kundebehandler og opp i systemet til daglig leder, så får vi håpe at han innser hva som vil være den beste løsningen her. Blir litt prinsippsak for meg når de fraskriver seg alt ansvar og heller ikke er villig til å diskutere noen løsning i det hele tatt. 

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det var veldig rart at Bavaria bare snudde sånn plutselig... Er det samme person som du har pratet med tidligere? Jeg ville gått frem med at de kjenner deg jo litt etter noen års kundeforhold nå, de har sett bilen din og vet at du er veldig nøye med den. Hadde de ripene i skinnet vært det fra før så hadde du helt klart visst om dem. Du hadde da ikke ikke forsøkt å ødelegge det allerede gode kundeforholdet med å prøve å lure til seg ett nytt ratt. Da blir de svar skyldige 😀 De har ripa opp mitt ratt også, men det er noen år siden og jeg klaget ikke på det den gang. Men når de grisa til trekket på A stolpe og sølte med lim rundt linsa til regnsensor ved rute skift, da laga jeg "bråk". De bytta trekket og fiksa limsølet, jeg var fornøyd med det.

I en sak som dette så har de jo allerede gitt deg en god deal på forrige jobb. Alle som driver business vet jo at hvis man gir kunden lille fingern så vil de forsøke å ta hele armen om de kan. Krever de å få noe så er det lett å kreve mer. Ett sted må verkstedet sette ned foten for hva de skal gå med på. Det er helt naturlig at de motsetter seg å gå med på mer kostnader nå. Var jeg deg så ville jeg ikke gitt meg helt ennå, ta det videre til daglig leder. Du kan jo jussen rundt dette og det bør da vel være noen paragrafer som støtter din sak her. Gi dem inntrykket av du er i stand til å lage litt bråk, du har alle ressurser til å gjøre dette med tanke på ditt yrke 😀

Ja, det er samme person som jeg har snakket med nå i det siste. Han er vanlig kundebehandler, så bedt de om å ta det et hakk opp i systemet, får satse på at det hjelper. Har klart et prosessvarsel som venter, og da blir tonen (og kravet) noe helt annet enn det jeg har foreslått så langt. 

Grunnen til at man velger Bavaria er fordi det skal være premium, og da forventer jeg litt mer enn om det hadde vært "Harald's Mekk & Kebab AS" på hjørnet. Det er lov å gjøre feil, men da får de iallfall strekke opp hånda og si "beklager, dette finner vi en løsning på". Da hadde alt vært greit, er ikke ute etter å tyne de for penger, noe som reflekteres i det jeg tilbød. Også er det litt irriterende at de aldri kom med noe tilbud til løsning, det måtte jeg selv foreslå fordi de aldri svarte. Ansvarsfraskrivelse er det verste jeg vet. Irriterer meg å tenke på hvor mange som kommer unna med dette. Den vanlige mannen i gata hadde jo aldri giddet å gå til advokat for dette. 

De har riktignok vært greie med meg ved å gi en god pris på høytrykkspumpe (kunne dog fått den billigere andre steder, men valgte likevel Bavaria) samt ta delekosten på rundt 5000 kroner på skinntrekket mot at jeg betalte for jobben. Bakgrunnen for dette var jo at de fikk inn to store jobber med registerkjede og turbo på til sammen 84 000 kroner, som de tjener gode penger på. Med det har jo jeg også vært greit, som har gjort at de har fått den jobben. Hadde vært mye enklere for meg å benytte et verksted i Stavanger, har tross alt bodd her i vest fem år nå, men har likevel valgt å fortsette med gjengen i Arendal. Så det å være grei går nok begge veier her :)

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Bavaria Arendal satt advokat til å gjennomgå saken. En vanlig forbruker hadde jo blitt vettskremt av den taktikken. Skjønner godt at de må ha høye timepriser når de lar sånne filleting bli advokatmat, istedenfor å rydde opp og bevare kundeforholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i samme posisjon. Raspet ratt etter verkstedsbesøk. Som du selv sier, vanlige forbrukere som meg selv gir opp å forfølge slikt. Dessverre...

Som et forebyggende tiltak stiller jeg alltid setet og rattet i henholdsvis bakerste og høyeste posisjon når jeg leverer biler fra meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det skal bli slikt med en bilkjede som Bavaria. Skulle tro dem var de mest seriøse og dem med mest kunnskap og service til både service og salg . Men det viser seg det stikk motsatte. En ting dem kan er vel å selge ny bil og etter det går det bare bare en vei- derfor bruker jeg aldri Bavaria / Bilia osv .ringte dem idag for morro skyld - jeg har jo flushet girkassa og byttet olje på fordelingskassa på min f15 x5 - så lurte på hva prisen lå på hos dem - Svaret var : vi gjør ikke slik service pga evighetsolje og garanti, men du må gjerne kjøpe ny girkasse av oss til den rette sum av 195 500kr .... omg! Men han kjente noen som kunne flushe girkasse for 16000kr ett annet sted. Det er jo helt sykt, jeg bare rister på hodet- derfor bruker man ikke bavaria f eks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel muligens policy fra BMW Norge, eller sentralt @F15-x5? I så tilfelle ikke helt det samme som god/dårlig kundeservice. Vil tvert imot si han utviste god kundeservice ved å tipse deg videre.

Når det er sagt opplever jeg personlig ofte at kundebehandlere hever seg over meg som kunde. Uansett om jeg møter opp i en 318, X5 eller F11. Det burde strengt tatt heller ikke ha noe å si hvilken bil man møter opp med. Dette irriterer meg grenseløst.

Kundeservice bør være et punkt på agendaen på neste styremøte i Bavaria konsernet. 

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da løste saken seg greit, og vi kom til enighet om en minnelig løsning som jeg tror er grei for begge parter :) 

Innhentet to pristilbud som jeg presenterte for de. Nytt ratt kostet 13 500 kroner og behandling av lakken 8 000 kroner. Endte med at de gjør en (annen) jobb på bilen min som koster de under halvparten av totalkravet, så får jeg ta lakkjobben selv og heller se an hva jeg gjør med rattet. 

Selv om det er kjipt å bruke tid på dette (skulle strengt tatt ikke vært nødvendig), så er det lov å gjøre feil, og kundeforholdet mitt kommer til å bestå fremover når de nå viser at de ordner opp.

Så tommel opp (igjen) til Bavaria Arendal :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...