Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Bra dette løste seg for deg .😀

Ingenting er mer kjedelig enn sånne ting som dette fra verksteder.

Men noe jeg spør meg selv av og til ,hvorfor sier noen nei ,så kan du spør samme merkeverksted om samme jobb i et annet fylke ,så sier de ingen problem .😀,det er rare greier og det opplevde jeg med e61en .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 9.52, Walkabout skrev:

Går ikke bort når jeg tar på det nei, sitter som fy. Blir bare smurt utover på en måte. Får prøve med Prickbort og se :) 

Godt å høre, da får jeg prøve Prickbort! Var redd for at jeg måtte strippe bilen helt og vokse alt på nytt, det hadde jeg ikke vært så interessert i å gjøre uten å klage litt, men om det bare er en ordentlig vask som skal til så går det fint :D 

Hei. Litt off topic, men er prickbort utblandet whitesprite? Jeg helte over litt her nå, fra en 5L til en spruteflaske. Lukter og føles som whitesprit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også igjen bilen fra service med riper/ ant merker etter ringer på fingrene.. Brukte 4000papir og slipte det bort. Og skinnpleie etterpå. Ps: Hvor handlet du dempere? Jeg har sjekket hos GS nå,  Og de skal ha 22k foran og bak, med lager/pute foran og lager og pute bak. OBS OBS… Dette er uten EDC......

 

Endret av awt
Unødvendig sitering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Jeg er usikker på om det er positivt at de først bruker advokat for deretter å gi seg?!

Eller brukte de aldri advokat?

Og enigheten ble vel støtdemperskifte? Uten at det betyr noe.

Jeg synes det er litt tåpelig å si at de skal sette advokat på saken, men det kan jo ha sammenheng med at de vet at jeg er advokat. Men om de bruker samme taktikk overfor andre, så er jo det en skremselstaktikk som sikkert ofte virker. Er jo ytterst få som selv gidder å engasjere advokat for en sånn ting. På en annen side så er de jo litt artig at de først avviser alt ansvar, så setter de advokat på saken, og så innrømmer de skyld ved at de tilbyr en løsning. Viser jo at jeg ikke har vært så urimelig i det jeg har krevd... Helt i starten ba jeg de foreslå en løsning, men siden jeg aldri fikk svar foreslo jeg følgende: For merkene på rattet så kunne de 1) enten bytte det eller 2) gi meg fem tusen i gavekort hos de. Og for alt dieselsølet på lakken kunne de gjøre arbeidet med bakdemperne kostnadsfritt (tar vel maks to timer), og ved den løsningen forpliktet jeg meg til å kjøpe demperne av de også så de tjente litt på det. Men det ble jo avvist. Når de satt advokat på saken så kontret jeg med å sette "advokat-Walkabout" på saken og ikke "privat-Walkabout", så jeg sendte søksmålsvarsel og kjørte på med et dokumentert krav på 21 500 for nytt ratt (fra Bavaria Stavnger) og full profesjonell lakkrens. Da fikk pipa en annen lyd, og som du sier endte det med at de bytter bakdemperne min kostnadsfritt (både deler og arbeid). Så det viser jo bare at det hadde lønnet seg for de å diskutere det med meg, istedenfor å true med advokat. Da daglig leder ringte meg så sa han først at de ikke ville ha kunder som meg og derfor ville tilby en sum for at jeg ikke brukte de igjen (!), men etter å ha snakket litt sammen så skjønte han jo fort at jeg var en ålreit kar. Rimelig provoserende, men vi fikk snakket ut og alt løste seg. Kjenner jo en del folk på Bavaria, så iallfall hyggelig når jeg blir oppringt av en av de etterpå og de sier de er glad for at de løste seg og at kundeforholdet fortsetter :) 

2 timer siden, sveigis skrev:

Bra dette løste seg for deg .😀

Ingenting er mer kjedelig enn sånne ting som dette fra verksteder.

Men noe jeg spør meg selv av og til ,hvorfor sier noen nei ,så kan du spør samme merkeverksted om samme jobb i et annet fylke ,så sier de ingen problem .😀,det er rare greier og det opplevde jeg med e61en .

Det er liksom det å måtte bruke tid på det som er så irriterende. Hvem andre hadde giddet å bruke masse tid på å sende søksmålsvarsel og innhente pristilbud og få lakkvurdering av bilen? Ble jo liksom ikke tatt på alvor før det. Tok mye tid i en ellers hektisk hverdag. Men når enden er god er allting godt tenker jeg, så selv om jeg ikke er så imponert over hva som skjedde underveis så løste det seg iallfall :) 

1 time siden, Conquest skrev:

Hei. Litt off topic, men er prickbort utblandet whitesprite? Jeg helte over litt her nå, fra en 5L til en spruteflaske. Lukter og føles som whitesprit..

Lukter litt det samme, men tror det er et annet middel. White spirit tar vel voksen, men Prickbort er mer skånsom :) 

1 time siden, Conquest skrev:

Jeg fikk også igjen bilen fra service med riper/ ant merker etter ringer på fingrene.. Brukte 4000papir og slipte det bort. Og skinnpleie etterpå. Ps: Hvor handlet du dempere? Jeg har sjekket hos GS nå,  Og de skal ha 22k foran og bak, med lager/pute foran og lager og pute bak. OBS OBS… Dette er uten EDC......

Ja, jeg får det nok til å bli ganske greit, ikke sikkert jeg trenger å bytte rattet, men er liksom irriterende når man leverer bilen inn til et premiumverksted med premiumpriser også skjer det. Har ikke handlet noe dempere til min enda, som nevnt ovenfor så tar Bavaria det for meg som en minnelig løsning. Men om du ikke skal ha med EDC så vet jeg at Eurodel.no har gode priser, så ville kikket der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Godt det løste seg bra, jeg regnet nesten med det. Var vel bare han på Bavaria som hadde en dårlig dag, det kan alle ha 😀

Hehe nja, tror rett og slett de var litt vrange eller hadde feil oppfatning. De mente jeg hadde fått "ekstremt mye good will" av de opp i gjennom. Når jeg spurte om hva så ble de litt svar skyldig. Jeg får riktignok litt prosenter på deler samt at de dekket skinntrekket mot at jeg tok arbeidet. Men utover det så da jeg at goodwillen er fra min side. 

Er mange ganger jeg har fått pristilbud på deler og sagt "om dere er i nærheten av dette så kan jeg like gjerne kjøpe delene hos dere". Betaler ofte 10-20% mer hos Bavaria enn jeg kunne fått det for hos andre i Norge, men gir de iallfall muligheten til å selge delene og tjene greie penger på det. Ut over det så så jeg at den siste måneden har de fått inn nesten 150 000 kroner på min mors E90 og min F11, og da er jo ikke så "ekstremt" at de gir meg litt goodwill på setetrekket. 

Men som sagt over, når enden er god er allting godt. Bare synd det skal ta så mye tid og energi å komme frem til en løsning. Var litt som jeg skrev: "Dette burde blitt løst lenge før det ble advokatmat". Når de hyrer inn sin advokat, så tar jo jeg selvfølgelig også advokatrollen, og ikke "løsningsorienterte Raymond-rollen". Men de skal ha for at det ble greit til slutt, nå er stemningen god mellom alle, og kundeforholdet fortsetter som før. Er tross alt en himla trivelig gjeng der på Stoa, og som jeg nevnte over har jeg fått et godt forhold til mange av de som jobber der og da er det ekstra hyggelig at de ringer opp og sier de er glade for at det løste seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er veldig bra at du deler både posetive og negative opplevelser her. Jeg har også opplevd at han (hvis vi har møtt på samme person) skyter litt fra hofta for å "avvæpne" kundens krav. Jeg klagde i Juli på en knakelyd fra takluka på G30en, fabrikkgarantien gikk ut i August. Først så sa han at bilen ikke hadde fabrikk garanti lenger da den var ett år over tiden, da ba jeg han sjekke dato for første gangs reg en gang til. Det gjorde han, og sto på sitt. Så spurte jeg om BMW plutselig hadde begynt å operere med 1 års fabrikk garanti eller om vi plutselig hadde hoppet frem til 2020. Da ble det stille. Så prøvde han seg med at siden juli og August var ferie måneder så hadde de ikke sjans til å se på dette før i August, når garantien tilfeldigvis gikk ut. Da ga jeg klar beskjed om at det er ikke mitt problem, bilen skal inn å fikses på garanti før fristen går ut. Så løste alt seg, men man måtte liksom ta den lille runden først.

Han bemerket jo tørt etterpå at jeg skulle ha kjøpt en Norsk bil med 5 års garanti. Jeg kikket meg da rundt i salgshallen på alle I3 og 225xe og bemerket at jeg gjerne skulle kjøpt norsk bil. Men siden BMW i Norge åpenbart kun har gått over til å selge sånne Mikke mus biler så måtte jeg til Sverige for å finne ekte vare 😂😂

Jeg har en god tone med de på Bavaria Stoa, de har alltid ordnet opp og gitt meg god service. De vet at oss BMW fanatikere er deres viktigste kunder, og beste ambassadører for merket. Jeg liker at man kan ha en god tone, prate litt bil og bli enige om noe skulle oppstå. De smørte opp alle dørhengslene mine på oljeskiftet som var, da jeg nevnte en liten ulyd fra førerdøra. De vet at de ikke skal vaske min bil når de har den inne, de vet at jeg er en pirkete og nøye jævel. Bilen min blir ALLTID levert tilbake til meg i akkurat samme stand som da jeg leverte den. Den ene gangen det var fingermerker på trekket å ordnet de opp umiddelbart. Har du noe kødd med nyere brukt BMW, bruk Bavaria. Du kan sikkert få det billigere andre plasser men de bruker kanskje mer tid på å feilsøke. Da går vinninga opp i spinninga. Er du hyggelig å ber om en fair pris, så får du det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Jeg synes det er litt tåpelig å si at de skal sette advokat på saken, men det kan jo ha sammenheng med at de vet at jeg er advokat. Men om de bruker samme taktikk overfor andre, så er jo det en skremselstaktikk som sikkert ofte virker. Er jo ytterst få som selv gidder å engasjere advokat for en sånn ting. På en annen side så er de jo litt artig at de først avviser alt ansvar, så setter de advokat på saken, og så innrømmer de skyld ved at de tilbyr en løsning. Viser jo at jeg ikke har vært så urimelig i det jeg har krevd... Helt i starten ba jeg de foreslå en løsning, men siden jeg aldri fikk svar foreslo jeg følgende: For merkene på rattet så kunne de 1) enten bytte det eller 2) gi meg fem tusen i gavekort hos de. Og for alt dieselsølet på lakken kunne de gjøre arbeidet med bakdemperne kostnadsfritt (tar vel maks to timer), og ved den løsningen forpliktet jeg meg til å kjøpe demperne av de også så de tjente litt på det. Men det ble jo avvist. Når de satt advokat på saken så kontret jeg med å sette "advokat-Walkabout" på saken og ikke "privat-Walkabout", så jeg sendte søksmålsvarsel og kjørte på med et dokumentert krav på 21 500 for nytt ratt (fra Bavaria Stavnger) og full profesjonell lakkrens. Da fikk pipa en annen lyd, og som du sier endte det med at de bytter bakdemperne min kostnadsfritt (både deler og arbeid). Så det viser jo bare at det hadde lønnet seg for de å diskutere det med meg, istedenfor å true med advokat. Da daglig leder ringte meg så sa han først at de ikke ville ha kunder som meg og derfor ville tilby en sum for at jeg ikke brukte de igjen (!), men etter å ha snakket litt sammen så skjønte han jo fort at jeg var en ålreit kar. Rimelig provoserende, men vi fikk snakket ut og alt løste seg. Kjenner jo en del folk på Bavaria, så iallfall hyggelig når jeg blir oppringt av en av de etterpå og de sier de er glad for at de løste seg og at kundeforholdet fortsetter :) 

Det er liksom det å måtte bruke tid på det som er så irriterende. Hvem andre hadde giddet å bruke masse tid på å sende søksmålsvarsel og innhente pristilbud og få lakkvurdering av bilen? Ble jo liksom ikke tatt på alvor før det. Tok mye tid i en ellers hektisk hverdag. Men når enden er god er allting godt tenker jeg, så selv om jeg ikke er så imponert over hva som skjedde underveis så løste det seg iallfall :) 

Lukter litt det samme, men tror det er et annet middel. White spirit tar vel voksen, men Prickbort er mer skånsom :) 

Ja, jeg får det nok til å bli ganske greit, ikke sikkert jeg trenger å bytte rattet, men er liksom irriterende når man leverer bilen inn til et premiumverksted med premiumpriser også skjer det. Har ikke handlet noe dempere til min enda, som nevnt ovenfor så tar Bavaria det for meg som en minnelig løsning. Men om du ikke skal ha med EDC så vet jeg at Eurodel.no har gode priser, så ville kikket der :) 

Takk for raskt og godt svar! Jeg hadde bilen på egr recall i dag, og fortalte kundemotaker at ingen mekanikere skal få lov å ha ringer på fingrene, eller verktøy i hendene, når de rører min bil. (følte meg vævla dust) Han skjønte tegninga :) hehe.. Neste er viechl sheck. Da skal jeg kreve å være med. De skal ikke "hogge og stikke" under bilen min. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det løste seg og begge parter går fra det som ''venner''. :D 

Takk for at du deler dine erfaringer @Walkabout. Spennende lesing og fint å høre du kom igjennom selv når de stiller opp med advokat tull.

Liker godt bilen med sommerfelgene men synes faktisk den er enda tøffere med vinterhjulene! Så vil ikke si du har det problemet som mange andre ved å gå til mindre og kjedelige vinterfelger ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2019 den 22.21, Carlsius skrev:

Godt det løste seg og begge parter går fra det som ''venner''. :D 

Takk for at du deler dine erfaringer @Walkabout. Spennende lesing og fint å høre du kom igjennom selv når de stiller opp med advokat tull.

Liker godt bilen med sommerfelgene men synes faktisk den er enda tøffere med vinterhjulene! Så vil ikke si du har det problemet som mange andre ved å gå til mindre og kjedelige vinterfelger ;) 

Ja, alltid greit når en kommer til en løsning som begge kan leve med :) 

Takk for det, synes faktisk vinterfelgene er nesten vel så tøffe jeg også. Iallfall utformingen og det konkave. Men er noe med den syke finishen på Compeietion-hjula som gjør de enda mer eksklusive - samt at det designet er litt mindre vanlig .

Greit å ha to okei sett, gleder meg alltid til å legge om for å få litt forandring. Men blir nok siste sesongen med disse hjula, kommer til å selge de om jeg får en grei pris, har liggende et sett style 373 fra 6-serie som jeg vil ha på neste år (om jeg ikke får tak i style 345 som jeg liker enda bedre da) :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnet i teknisk kontroll i går, og til dere som er redde for sort N-merke så har jeg en liten historie. 

Kontrollør: Vognkort og førerkort, takk.

Meg. Here you go. 

Kontrollør: Kan du komme ut av bilen litt og se her?

Meg: Selvfølgelig.

Kontrollør: De sorte merkene du har på skiltet er ikke lovlig, selv om mange bruker de. Om du bare tar av de klistremerkene nå, så slipper jeg å skrive mangellapp og alt går greit. 

Meg: Jøss, det hadde jeg ingen anelse om, men takk som gir beskjed. Det skal jeg selvfølgelig gjøre. *Tar av merkene*. 

Kontrollør: Takk, så da vet du det. God tur videre!

Så lenge man ikke er en kverulerende idiot så tviler jeg altså sterkt på at dette får noen konsekvenser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal vel mye til at det blir en sak av det så lenge en ikke kverulerer. Har ikke blitt stoppa av SVV, men politiet og EU kontroller brydde seg ikke.

En kontroll for noen år siden så spurte jo politibjenten om de sorte merkene på skiltet var noe nytt i EU, nytt design liksom.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mye variasjon både hos politiet og hos SVV. 

Var jo en dame i skranken hos SVV som hjalp en eller annen med å sette på sorte N-Merker siden hun sikkert var mer stødig på hånden 😂

Finnes sikkert noen hos politiet som er rævhål av natur og vil bare være vanskelig, men kan være en fordel å opptre høflig uansett hvem og hva 👌🏻

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...