Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Fahad skrev:

For en gjøk! Dekker forsikringsselskapet dette uten bonustap?

Vanligvis blir p-skader dekket der den som gjorde det er ukjent.
Egentlig er dette en kasko skade, med mindre man får den andre parten til å inrømme feil fra han sin side.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive her at Daniel fra Vardø er viden kjent for sine svindler, men at ingen faktisk har tatt han skikkelig for dette før.

Mine kilder fra Vardø sier at etter at Walkabout har lagt ut info her om Daniel så har noen i Vardø tatt dette videre på Facebook. Som igjen har resultert i at svært mange har anmeldt denne mannen og det har videre resultert i at hans eiendeler er nå inndratt og at han sannsynligvis blir dømt for noe ihvertfall. Mulig såpass mye som 1,5 millioner.

Det er uansett en gledens dag om Daniel endelig skal bli dømt. Han har vært veldig kjent for mye i mange år i Vardø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fahad skrev:

For en gjøk! Dekker forsikringsselskapet dette uten bonustap?

Er vel jeg som er den største gjøken her, som ikke dobbeltsjekker parkeringen til naboen. En del forsikringsselskaper har én bonusfri bulk i året, blant annet If og DNB, men Codan hadde selvfølgelig ikke dette. Så det blir ned til 60% bonus og 4 000 kroner i egenandel... Kjip smell, men sånn er det noen ganger, får bare lære meg å følge med bedre og ikke ta høyde for at andre parkerer på normal måte. 

41 minutter siden, Otis skrev:

Kan skrive her at Daniel fra Vardø er viden kjent for sine svindler, men at ingen faktisk har tatt han skikkelig for dette før.

Mine kilder fra Vardø sier at etter at Walkabout har lagt ut info her om Daniel så har noen i Vardø tatt dette videre på Facebook. Som igjen har resultert i at svært mange har anmeldt denne mannen og det har videre resultert i at hans eiendeler er nå inndratt og at han sannsynligvis blir dømt for noe ihvertfall. Mulig såpass mye som 1,5 millioner.

Det er uansett en gledens dag om Daniel endelig skal bli dømt. Han har vært veldig kjent for mye i mange år i Vardø.

Det er bra å høre, jeg har selv lagt det ut på Facebook og det er 20-25 folk som har kontaktet meg med info og lignende. Tydelig at lokalbefolkningen bryr seg, det er bra. Som nevnt før så er det synd at så mange blir svindet før det blir gjort noe, men "heldigvis" er levebrødet mitt blant annet å kneble sånne folk, så da håper jeg at det blir en stopp på det fremover :) 

Så mye hell på bilfronten for tiden, først svindlet for 25 000 kroner som jeg ikke ser snurten av og så parkeringsbulk, egenandel og bonustap... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er  veldig mange som har plaget av han i mange år, men han er forholdsvis mild mot de som bor der. Så derfor kanskje noe vanskelig å få has på han.

Jeg tenkte umiddelbart når jeg leste dette at nå har Daniel svindlet feil person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mistermister skrev:

Hva er sjansen for at du får igjen disse pengene?

Hadde pengene vært betalt til Daniel så hadde sjansen vært tilnærmet null (siden det antakelig står så mange foran meg i køen), men siden pengene er overført til samboerens konto så er sjansene gode, jf. prinsippet om såkalt condictio indebiti. Men det spørs hvor søkegod hun er det, men så fort man får et tvangsgrunnlag så vil man antakelig få pengene tilbake en eller annen gang, gjerne gjennom namsmannen og eksempelvis lønnstrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt en ordentlig shine innvendig i dag. Synes interiøret i F10/11 holder seg veldig bra, trives godt bak rattet her :) Fått hjulpet foreldrene mine med å få satt opp grunnmuren på nye garasjen også, så fikk parkert «inni» garasjen for første gang nå, ser ut til å bli godt med plass. Greit å kunne stå her og polere og slikt fremover :) 

186539B8-33D9-4596-9920-267744D412FC.jpeg

D4DB79D2-A402-4430-B66E-9964FD93CB1E.jpeg

6D4683C9-1C3D-4590-BDD3-4F2E14F6E1E6.jpeg

10DE643D-23D2-44C9-8D3E-817BF40330C1.jpeg

8E139184-6881-43D7-B945-9E81B637A255.jpeg

5B642F27-0596-4A2C-8243-9E38CC36FA14.jpeg

7B86B356-1BB9-4DA5-82A0-5AB7FE3F14FF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 0.45, Solberg93 skrev:

Ser jo ut som en flett ny F11 😮 

Du har ikke vurdert lci ratt i den da?

Takk for det :) Ja, det hjelper litt med blant annet LCI skjermramme og "NBT-look" kontroller. Har tenkt på LCI ratt også, men om jeg skal ha det fullspekket (som jeg har nå), med vibro, girhendler og varme så nærmer det seg fort 10 000 kroner og det er vel omtrent det dobbelte av det jeg kunne tenke meg å gi for å modernisere looken litt.

Samtidig synes jeg rattet jeg har passer bilen bra også. Den gamle typen sportsratt kom vel kun på 5-, 6- og 7-serie om jeg ikke tar feil? Mens den nye typen kommer på alt fra 1-serie og oppover (dog i litt mindre størrelse på de "lave" modellene), så synes ikke det rattet er like eksklusivt som pre-LCI sportsratt. Men det ser tøft ut det nye også, ingen tvil om det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, cityhopper skrev:

Hvordan er det å kjøre med 265 bredde på framdekka; merker du noe forskjell i det daglige sammenlignet med original bredde på 245?

Jeg har bare kjørt med 255 før (255/30-21 på sommer og 255/35-20 på vinter), så merker ikke noe til økningen. Synes den ligger like bra på veien og sporer like lite (eller faktisk enda mindre), men her kan jo dekktype også spille inn. Men 265/35-20 er iallfall betydelig mer komfortabelt enn 255/30-21 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update her, etter uhellet i parkeringsgarasjen!

Fikk tatt en ordentlig vask av bilen for å bøte litt på skaden, i påvente av å gå litt hardere til verks med maskin. Fikk også tatt en motorvask, samt gått nøye over felgene. Ble bra resultat!

DE75F509-8C0D-419D-B7E8-FCE58A0F22D3.jpeg

8877BA11-FCF6-409F-82DB-00C973A53A68.jpeg

D8068FBB-747D-4A64-A7EE-100049250D54.jpeg

Fint på vei til Stavanger en tidlig morgen:

ECEE6B2B-27E2-4675-83A6-B4467ECDE046.jpeg

Etter halvannen time med maskin ble det så godt som usynlig. Det er to små bulker rett over døren (der frem- og bakdør møtes), samt noen litt dype riper på bakdøren, men det må man helt oppi for å se, og må faktisk vite at de er der for at det er synlig.

234D9D3F-A5AF-4A66-AC4F-C65289F692AD.jpeg

02DC91ED-6C80-49F0-9EB8-4B4BC0E0FBD8.jpeg

 

E59830F8-FDAC-488C-B4CC-7ED7A4C26E34.jpeg

Taksten kom på hele 30 000 kroner, og jeg hadde da valget mellom å betale 4 000 i egenandel og få dette strøkent, eller få utbetalt 15 000 minus egenandel. Ettersom det er så lite synlig falt valget på sistnevnte alternativ. Dette er tross alt en snart 9 år gammel bil med straks 190 000 km på telleren, så da vil jeg heller bruke de pengene der på å holde bilen teknisk i god stand de neste årene, fremfor å fikse noen ubetydelige småbulker som ingen andre enn meg selv ser. Ble bonustap, så gikk ned til 60%, men shit happens :) 

Fikk også byttet den ene baklykten som flimret, kommer nok en DIY på dette snart.

822F3473-D209-48A4-A745-03F9F804BC20.jpeg

ACD9E7A9-6148-47FA-8E64-3153C6A8FB4B.jpeg

 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...