Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Jøss, litt av en opplevelse du har vært borti her. Synd for de at det var feil person de prøvde seg på. 

Ang. det med prisnivået på LCI 530xd ser jeg det samme - og utvalget er nesten større på M550d ser det ut som? Eneste aberet er det vi har snakket såvidt om tidligere; hvordan vil vedlikeholdskostnadene på en M550d være kontra en 530/535d med sine tre turboer og generelt høyere utstyrsnivå, når bilen begynner å bli noen år? Selv hadde jeg nok helt mot en 530d xdrive LCI med bakgrunn i dette ubesvarte spørsmålet, gjerne en godt utstyrt importbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen som har montert LED-pærer i ryggelysene sine, og har noen gode tips å komme med?

Bestilte noe prøvegreier fra eBay, men dette ga svært dårlig effekt siden det lyste mest rett opp, og ikke ut 90 grader der ryggelyset faktisk kommer ut gjennom lykta. Har bestilt to forskjellige sett nå med riktig vinkel på diodene, ser for meg at dette blir bedre. Ble uansett fint å få vekk halogenlyset da. 

Demonterte i helgen begge de indre baklyktene, dette var ganske enkel skuring. Men den "nye" lykta jeg hadde kjøpt fra eBay virket heller ikke, så det hjalp ikke mye. Fikk heldigvis pengene tilbake, så nå er enda en ny brukt lykt på vei fra Sverige, får prøve å montere den i løpet av neste helg :) 

EB40E8B1-4098-4886-92A3-B650BA4ED6D2.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte LED ryggelys i min, men husker ikke hvordan pæra så ut. Ble iallefall bedre enn halogen, både på dagtid og kveldstid. 

20180824_164024.thumb.jpg.87498a2a3f21f49bd6d23582db50f748.jpg

Edit:

Ser jeg feil eller sitter ryggelyspæra på F11 på toppen? På F10 så lyser det bra bunnen, mens på bildet ditt synes jeg lysstrålene kommer fra toppen? Mulig det er hvorfor lysbildet blir rart?

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Walkabout skrev:

Er det noen som har montert LED-pærer i ryggelysene sine, og har noen gode tips å komme med?

Bestilte noe prøvegreier fra eBay, men dette ga svært dårlig effekt siden det lyste mest rett opp, og ikke ut 90 grader der ryggelyset faktisk kommer ut gjennom lykta. Har bestilt to forskjellige sett nå med riktig vinkel på diodene, ser for meg at dette blir bedre. Ble uansett fint å få vekk halogenlyset da. 

Demonterte i helgen begge de indre baklyktene, dette var ganske enkel skuring. Men den "nye" lykta jeg hadde kjøpt fra eBay virket heller ikke, så det hjalp ikke mye. Fikk heldigvis pengene tilbake, så nå er enda en ny brukt lykt på vei fra Sverige, får prøve å montere den i løpet av neste helg :) 

EB40E8B1-4098-4886-92A3-B650BA4ED6D2.jpeg

Har noen pærer liggende som jeg ikke har montert enda...for jeg fannt f"#¤!en meg ikke ut hvordan jeg fikk tilgang til pæra... Så lykta må ut altså???....kunne du sendt meg framgangsmåte på pm...eller poste her?? Har jo pærene...så hadde vært kjekkt å montert dem. må vel programmeres også...ellers får en vel feilmelding om kaputt pære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, dopus skrev:

Har noen pærer liggende som jeg ikke har montert enda...for jeg fannt f"#¤!en meg ikke ut hvordan jeg fikk tilgang til pæra... Så lykta må ut altså???....kunne du sendt meg framgangsmåte på pm...eller poste her?? Har jo pærene...så hadde vært kjekkt å montert dem. må vel programmeres også...ellers får en vel feilmelding om kaputt pære.

Først ned med "luka" der varseltrekanten og det ligger. Inni der er det to skruer som skal skrus ut. Så rykker du bare litt til i selve hardplasten, så får du en glipe på 4-5 centimeter mellom hardplasten og aluminiumet (bakluka). Så må du vel fort kappe ut et spor i filten som ligger bak lykta for å komme til, om det allerede ikke er kappet ut. Så er det bare å frem med en skiftenøkkel også jukke ut skruene (tre stykker på hver lykt). Er en del knot, men går greit etter hvert. Fordel om du har medium til små fingre :P På andre forsøk (da jeg skulle kryssjekke lyktene) tok det bare ti minutter å demontere og montere begge lyktene. 

Kan prøve å ta noen bilder og lage en DIY neste gang jeg skal til, orket ikke i helga siden det selvfølgelig begynte å regne akkurat i det jeg skulle til. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Ser jeg feil eller sitter ryggelyspæra på F11 på toppen? På F10 så lyser det bra bunnen, mens på bildet ditt synes jeg lysstrålene kommer fra toppen? Mulig det er hvorfor lysbildet blir rart?

 

På F11 er iallfall pæra montert vertikalt, mulig den er montert horisontalt på F10? Hos meg er da problemet at pæra jeg har i nå nesten kun lyser på "toppen", og da går alt lyset opp, og ikke ut. Men har nå bestilt slike som leder lyset rett vei. 

t15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Walkabout skrev:

På F11 er iallfall pæra montert vertikalt, mulig den er montert horisontalt på F10? Hos meg er da problemet at pæra jeg har i nå nesten kun lyser på "toppen", og da går alt lyset opp, og ikke ut. Men har nå bestilt slike som leder lyset rett vei.

Næh, samma type på F10 også. Pærene som sitter på min ligner på dem du har bestilt. Dioder rundt hele + på toppen, så tror dette blir bra! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som pæren over så har den ikke lens da, så gjør at den ikke sprer lyset så godt til sidene, samt langt utover.
Da er det bedre med en slik:
Silver_-chromed_7440_7443_CREE100W_98a1693d-3680-4e1d-b2d0-3f368aba9a2e_480x480.jpg.8b234966ac42d3f8a10390d5d9c8e015.jpg
Blir som en lommelykt, godt lys frem og til sidene.

 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Reef89 skrev:

Slik som pæren over så har den ikke lens da, så gjør at den ikke sprer lyset så godt til sidene, samt langt utover.
Da er det bedre med en slik:

Blir som en lommelykt, godt lys frem og til sidene.

 

Er en sånn pære jeg har i nå, men den lensen kaster jo bare lyset rett oppover slik den er plassert på F10/11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem jeg har liggende ligner litt på disse.. Med linse i bakenden slik at mer av lyset blir konsentrert bakover der det skal..

Akkurat nå er bilen inne for å skifte EGR kjøler på recall kampanje...så får se på det når jeg får den tilbake.

 

Walkabout: En DIY for stasjonsvogn hadde vært bra, for det har ikke jeg funnet på nettet...kun for sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, dopus skrev:

Har noen pærer liggende som jeg ikke har montert enda...for jeg fannt f"#¤!en meg ikke ut hvordan jeg fikk tilgang til pæra... Så lykta må ut altså???....kunne du sendt meg framgangsmåte på pm...eller poste her?? Har jo pærene...så hadde vært kjekkt å montert dem. må vel programmeres også...ellers får en vel feilmelding om kaputt pære.

Har du prøvd å sjekke Youtube? Det er en god del som viser til fremgangsmåten der. Vet ikke hvor likt det er mellom F11 og F10, men her er i alle fall det lignende gjort:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig start på dagen! Perfekt med trange parkeringsplasser og en nabo som fanken ikke klarer å parkere bilen sin verken rett eller i nærheten av midten på sin plass. Burde jo sett det selv før jeg kjørte ut med den vanlige klaringen til stolpen på venstre side...

FB91379B-9711-4B3A-9BEF-E679EE3615E5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...