Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, Walkabout skrev:

Noen som vet om det går fint å få på 285/30-20 dekk på en 9" bred felg?

Vurderer å kjøre style 373 som vinterfelger i år kontra Avantgarde M355. Utfordringen er at jeg har 255/35-foran og 285/30-20 bak, som er merkbar forskjell i bredden. På Avantgarde M355 går det fint, siden bredden der er henholdsvis 9" og 10.5", men på style 373 er bredden 8.5" og 9". 

Hvis du i det hele tatt får de montert på felgen, så tror jeg det vil se merkelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Hvis du i det hele tatt får de montert på felgen, så tror jeg det vil se merkelig ut. 

Style 373 kommer jo originalt med 275 bak, så vil en minimal økning til 285 virkelig ha så mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Walkabout skrev:

Style 373 kommer jo originalt med 275 bak, så vil en minimal økning til 285 virkelig ha så mye å si?

Føler de originale dekkene er litt smale, så tipper dine 285 nokian dekk er endel breiere enn forskjellene mellom 275 og 285 skulle tilsi. 

Husker mine originale 275/35/19 dekk på m351 felgene ikke var særlig breiere enn 255/35/20 Michelin dekkene på 20" felgene som også er 9". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt ulyd i eksosen siste ukene, så var innom Vianor for en sjekk i går. Var visst et stag som hadde knekt, men med litt sveising ble det godt som nytt igjen. Mistenker for øvrig lekkasje på AC, fylte på med ny AC-gass for et par år siden (med sporingsvæske), men de fant ikke noe da. Kanskje det bare lekker veldig sakte, for nå er det ikke så mye futt igjen. For forsøke litt på det etter sommeren, men har ikke tid før turen nå.

Noen som vet om en rimelig plass å fylle på AC-gass? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Svendsen eksos her i Oslo har fastpris på AC Service. Mener det var 18/1900, men da er alt inkludert. 

Andre opererer med typ 1200 kr for service, for så å betale for gassen som eventuelt trengs. Har man 0 gass i systemet er det kanskje mest lønnsomt med fastpris, og hvis man har gass fra før er det mulig mer lønnsomt å gå for et verksted som gir pris etter hvor mange gram gass som blir fylt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Vet at Svendsen eksos her i Oslo har fastpris på AC Service. Mener det var 18/1900, men da er alt inkludert. 

Andre opererer med typ 1200 kr for service, for så å betale for gassen som eventuelt trengs. Har man 0 gass i systemet er det kanskje mest lønnsomt med fastpris, og hvis man har gass fra før er det mulig mer lønnsomt å gå for et verksted som gir pris etter hvor mange gram gass som blir fylt. 

Ganske dyrt synes jeg, men ved ettertanke så er det jo ingen grunn til å gjøre dette i Norge, sikkert billigere å svippe innom en plass i Tyskland på vei nedover i slutten av måneden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har begynt å lage en litt snodig lyd. Hver gang vindusviskeren er på «toppunktet» så kommer det en klikkelyd inne i kupeen🤔 Skal forske litt mer på det, men høres ut som det kan komme nede fra fotbrønnen. Kan nesten høres ut som en sikring som sliter litt eller slår seg av og på. Noen som har vært borti dette eller har anelse om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var min F10 hele tiden, en veldig lav klikke lyd når viskerne gikk hele tiden. Fikk forklart på Bavaria at det var relé lyd og at det skulle være sånn. Men lyden var veldig lav altså, ikke sjenerende.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter motorbytte på 645ci så fylte jeg opp AC-anlegget hos Quickpot i Århus som viste seg å være en god del billigere enn i Norge :D Hos meg var det 0.00 gram igjen i anlegget, men fortsatt fastpris.
Så anbefaler å bestille der og ta en god lunsj i Århus om du passerer ;) Om du vet når du passerer er det timebooking på nettet.

Endte på 795 DKK

https://www.quickpot.dk/aircondition/airconservice/

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Sånn var min F10 hele tiden, en veldig lav klikke lyd når viskerne gikk hele tiden. Fikk forklart på Bavaria at det var relé lyd og at det skulle være sånn. Men lyden var veldig lav altså, ikke sjenerende.

Lyden er veldig lav, men jeg takler ikke sånne lyder :P Rart at den skulle dukke opp først nå, aldri vært der før. Blir mye klikkelyder med det regnværet som er i Stavanger også, i Grimstad trenger man jo nesten ikke bruke vindusviskerne ;) Får sjekke litt opp hva det kan være, eventuelt om noe kan byttes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Walkabout skrev:

Lyden er veldig lav, men jeg takler ikke sånne lyder :P Rart at den skulle dukke opp først nå, aldri vært der før. Blir mye klikkelyder med det regnværet som er i Stavanger også, i Grimstad trenger man jo nesten ikke bruke vindusviskerne ;) Får sjekke litt opp hva det kan være, eventuelt om noe kan byttes ut. 

Det som skjuler slike lyder er enten eksos som dirrer eller skru opp lyden på anlegget 😂 

Fikk du til DPF tingene vi snakket om? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2019 den 22.28, ahj skrev:

Det som skjuler slike lyder er enten eksos som dirrer eller skru opp lyden på anlegget 😂 

Fikk du til DPF tingene vi snakket om? :) 

Ja da blir det opp et par knepp på volum-knappen fremover :P 

Fikk ikke summet meg til å gjøre det, men skal få gjort det den ene dagen jeg har mellom USA og turen til Alpene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...