Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...

Et lite spørsmål om bremseklosser her. Byttet bremseklosser både foran og bak for snart 50.000 kilometer siden. Nå varsler bilen om bytte av bremseklosser bak, men foran står det fortsatt 60.000 kilometer igjen. Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt rart ut ja.

Ville tatt av hjulene bak og sjekket tykkelsen på dem. Om det er tydelig med kjøtt på dem, så er det vel en litt overivrig slitasjevarsler som kanskje kan kalibreres. Kan være at den har løsna fra sporet og kommet i kontakt med skiva tidligere enn hva den skulle. 

Min (bak) telte ned fra 19000 km til 3700 km på bare et halvt år, noe som tilsvarte maks 5000 km med kjøring. Nå etter 2000 km, har den klatra til 4300 km. Kan være at den har registrert en del bakbremsing som følge av at DSC har regulert "spinning" på vintertid, who knows 🤷‍♂️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte bare inn nye klosser og slitasjevarsler foran også, så bytter jeg både foran og bak samtidig like gjerne. Da må det iallfall bli riktig. Greit når det koster en tusenlapp for et sett med klosser pluss slitasjevarsler. To tusen i delekost for klosser både foran og bak fra Bosch, samt slitasjevarslere (også fra Bosch), er til å leve med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, som jeg savner E91 når jeg ser den annonsa du linket til over her..

For øvrig samme greia på Minien, står 6000km til bremsebytte foran (har dog stagnert litt der ser jeg), men jeg bytta både skiver og klosser framme for 12000km siden. Går det an å bare bytte slitasjevarsleren for å se om det hjelper om den skulle synke ned til "bytt snart"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
2 timer siden, ahj skrev:

Je stemmer for 373 :D 

Jeg har også lyst til å prøve de, men problemet er at da trenger jeg nye dekk. 285-bakdekkene mine blir for brede for 9" felg :( Og skal jeg først handle dekk vil jeg ha godkjent størrelse foran også, altså 245 kontra 255. Og fire nye vinterdekk i 20" er svindyrt. 

1 time siden, Daniel. skrev:

Var det ikke M437 du kjøpte nå nylig, da?

Jo, men de skal nok på min søsters F11 (som sommerfelg), og ikke på denne her. De er ikke så godt egnet til vinterbruk pga. diamond cut, fort for at det korroderer da. 

42 minutter siden, Solberg93 skrev:

Må ha rene felgsamlingen du nå 😁

Hehe ja, verste er at det var rett før jeg kjøpte et sett style 303 forrige uke også, men "heldigvis" var det litt kast i de så da tok jeg ikke sjansen. Style 601 er bankers på sommeren nå de neste årene, må bare få bestemt meg for hvilke vinterfelg som skal på bilen :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...