Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Walkabout skrev:

Etter litt googling så ser det ut til at dårlig batteri i nøkkelen kan føre til dette. Får bytte batteri i morgen og se da :) 

Ikke for å ødelegge her men på fattern sin gamle F10 så skjedde ikke noe av det du sier når batteriet på nøkkelen var dårlig. Eneste var at bilen varslet om at batteriet måtte byttes. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ahj skrev:

Ikke for å ødelegge her men på fattern sin gamle F10 så skjedde ikke noe av det du sier når batteriet på nøkkelen var dårlig. Eneste var at bilen varslet om at batteriet måtte byttes. :) 

Funket ikke å bytte batteri, nei. Men var verdt forsøket til 35 kroner  :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Walkabout skrev:

Noen som vet hvordan man får vindusviskerne i posisjon til å løfte de opp?

Skulle ha smurt opp en fjør som knirker, men nå ligger vindusviskerne godt nedenfor panseret.

Tenning på -> tenning av -> hold hendelen opp i 2-3 sek så skal dem reise seg opp :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 16.51, Tony Soprano skrev:

Brukte en Volvo V90 til Nordkapp engang og brukte samme løsningen 😊 Fikk en 90X200 madrass rett inn 😄 En av de fineste bilturer jeg har hatt

Ja, her får jeg inn en 120x200 overmadrass, så blir god plass for både fruen og meg :) Trivelig med sånne turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for øvrig funnet ut av problemet med at bilen stadig resetter seg til tysk, og det er at 6WA instrumentpanelet har for ny software for min bil (passer kun biler etter 07/12). Det sluttet helt å virke etter en tur til Egersund, så var ganske spennende å komme seg hjem uten fungerende speedometer - men heldigvis visste jeg råd og brukte GPS'en på pulsklokka :P Har nå satt i standardpanelet og ting funker som det skal igjen. Men du verden så kjipt det panelet er når man er vant med 6WA... Så får kikke etter et annet instrumentpanel gjennom vinteren, blir nok å gå for 6WB om jeg kommer over et som ikke koster altfor mye. 

9DA18C8F-7F2C-41F9-BC9C-15642E8BBB63.jpeg

A2D60D96-5B98-4D4F-A9D2-20AD00E35ECC.jpeg

A7E42B3B-483C-4F10-A58E-B5F6D8E69EF8.jpeg

7F2375EA-0580-4198-AD3F-ACBC7E367BEE.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en vanvittig forskjell mellom 6WA og originalt. Personlig synes jeg 6WA er noe av det mest elegante instrumentet som er laget. Fin kombinasjon av analogt og digitalt. Gir lyd om jeg kommer over et like billig 6WB som jeg fant tidligere. Synd jeg solgte det! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6WA er bare utrolig lekkert - spesielt i avslått tilstand. Som saltkjelen sier - noe av det mest elegante som er laget synes jeg, og mye mer elegant enn 6WB som framstår som litt glorete. Jeg vil ikke ha vanvittig med grafikk og endrede farger selv om jeg hiver bilen i sport 😛 

Kul klokke forresten, har samme selv. Sliter dog litt med at den hopper opp og ned på farten når jeg løper (som om den mister GPS/GLONASS-signalet), og at den henger fort 50-60m etter hvor jeg egentlig er i løypa når jeg følger med på når fartsøkningen plukkes opp. Men fungerte veldig bra på Lysefjorden Inn, så satser på at de kommende to software-updatesene som kommer i løpet av høsten retter opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, det er en vanvittig forskjell mellom 6WA og originalt. Personlig synes jeg 6WA er noe av det mest elegante instrumentet som er laget. Fin kombinasjon av analogt og digitalt. Gir lyd om jeg kommer over et like billig 6WB som jeg fant tidligere. Synd jeg solgte det! :(

Ja, 6WA er meget elegant, men personlig liker jeg det heldigitale instrumentet også. Får følge litt med utover vinteren på hva det blir, men skal uansett ha noe annet enn standard. Håper jeg har like gullhår i rumpa som deg med hensyn til 6WB-kjøp :P 

2 timer siden, papertiger skrev:

6WA er bare utrolig lekkert - spesielt i avslått tilstand. Som saltkjelen sier - noe av det mest elegante som er laget synes jeg, og mye mer elegant enn 6WB som framstår som litt glorete. Jeg vil ikke ha vanvittig med grafikk og endrede farger selv om jeg hiver bilen i sport 😛 

Kul klokke forresten, har samme selv. Sliter dog litt med at den hopper opp og ned på farten når jeg løper (som om den mister GPS/GLONASS-signalet), og at den henger fort 50-60m etter hvor jeg egentlig er i løypa når jeg følger med på når fartsøkningen plukkes opp. Men fungerte veldig bra på Lysefjorden Inn, så satser på at de kommende to software-updatesene som kommer i løpet av høsten retter opp i dette.

Enig i at 6WB kan bli litt glorete, jeg synes også det selv, men er utrolig hva man blir vant med ;) Etter noen måneder med 6WA så fikk jeg lyst på 6WB, så får se litt an hva det blir neste nå. Ser 6WB ligger på over 10.000 kroner og det gidder jeg ikke gi når man kan få tak i 6WA til 2-3000 kroner, men om jeg kommer over et greit kjøp på 6WB så blir det nok det :) 

Takk for det! Er godt fornøyd med klokka, bruker den lite til løping så har ikke opplevd det du snakker om. Blir mest brukt til sykling, og der fungerer det greit, men blir jo ikke helt nøyaktig med pulsmåling på håndleddet. Opplever at GPS'en kan være litt treig å komme i gang med av og til, men fornøyd med klokka totalt sett. Design som gjør den fin å bruke på jobb også faktisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, bilen! 🥳 

Pulsmålingen på håndleddet ga jeg opp første vinteren, den er way off når det er litt kaldt ute, og følger ikke med opp på raske endringer i puls. Så bruker konsekvent pulsbelte på denne også. Men på aktiviteter der pulsen ikke betyr så mye (lengre løp i terreng typisk) fungerer det mer enn godt nok, får en indikasjon i alle fall. Og i motsetning til mange andre klokker er designet såpass fint at den kan brukes i mange anledninger ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...