Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Reef89 skrev:

Det var jævlig kjipt. Max uheldig du skulle være da.
Har du bilde av den dioden eller er den ikke såå synlig?

Har ikke bilde av selve dioden, kommer ikke til bak. Har prøvd å splitte panelet, men ser ikke ut til å være så lett, så må forske litt mer på det.

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Fanken så uheldig du skulle være med instrumentpanelene. 6WA har to dioder sittende ved siden av hverandre, en orange og en med hvitt lys. Tror jeg ville undersøkt med en som reparerer radio eller sånne ting om han kan lodde over dioden du har fra originalinstrumentet over på 6WA-panelet. :) 

Ja, veldig irriterende. Er det bare to dioder på hele panelet, eller to dioder for hver "spot"? For 80% av panelet lyser jo oransj som det skal, er kun fra 0-100 på speedometeret at det lyser svakere. Og den dioden der kommer og går, plutselig virker den ved oppstart, men så slår den seg av når man bytter fra hvitt og tilbake til oransj for eksempel. 

Har en kompis som driver med sånn finmekanikk, så bare jeg kan komme frem til dioden så kan vi nok bytte ja. Men vet ikke om jeg tør å ta sjansen på å ta den fra standardpanelet mitt om det ikke funker. Får kanskje prøve å få tak i en løs diode eller kjøpe et annet standardpanel for noen hundrelapper og ta dioden derfra. Med min flaks på instrumentpanel-fronten så tar jeg ingen sjanser lengre :P 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan splitte panelet i flere deler. Nå er det en stund siden jeg demonterte et slikt panel helt selv, men jeg mins å huske det er 3-4 dioder på hver "klokke". Eventuelt skaffer du deg enda et nytt panel til en billig penge, og så setter du det sammen med komponenten som er nullet for din bil (se eventuelt etter et US-panel). Det er også en mulighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

Har ikke bilde av selve dioden, kommer ikke til bak. Har prøvd å splitte panelet, men ser ikke ut til å være så lett, så må forske litt mer på det.

Har sett bilder på nettet av paneler som er splittet. Det er vel bare å finne rette "trikset". Å bytte lysdioder er sannsynligvis enkelt for en som vet frem og bak på en loddebolt. Siden den kommer og går er det ikke usannsynlig at det bare er en dårlig lodding.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, humpfy skrev:

Det viser på bildene han har postet på forrige side. Mellom 0 og 10/120km/t er lyset svakere.

Ja det så jeg, men tenkte kanskje det bare var at kamerat var dårlig fokusert siden han sa det var veldig smått den feilen, som en slags død "pixel" Men med så tydelig feil så skjønner jeg ja.  -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Man kan splitte panelet i flere deler. Nå er det en stund siden jeg demonterte et slikt panel helt selv, men jeg mins å huske det er 3-4 dioder på hver "klokke". Eventuelt skaffer du deg enda et nytt panel til en billig penge, og så setter du det sammen med komponenten som er nullet for din bil (se eventuelt etter et US-panel). Det er også en mulighet! :)

Ja, det er ikke dumt. Får legge det vekk til jeg ikke er irritert lengre, og er motivert til å kikke på det igjen :P Må iallfall bli å gjøre noe med det som er nullet, for å kjøpe nytt brukt som ikke er nullet gidder jeg ikke, for koster en del det også. Får høre hva Tommi sier, han skulle sjekke litt opp i hvordan det var å komme til der og eventuelt lodde :) 

9 timer siden, bricks skrev:

Kan du ikke bruke panelet som var skadet som donor?Finnes det ikke spesialister ute i den store verden som reparer slike?Hadde en modul på E46som jeg sendte til USA for rep, dog er det noen år siden

Det finnes nok, får heller få tak i et dårlig panel med fungerende diode og flytte over om det går an å bytte bare dioden. Satser på at det skal gå an. 

3 timer siden, ogee1 skrev:

Har sett bilder på nettet av paneler som er splittet. Det er vel bare å finne rette "trikset". Å bytte lysdioder er sannsynligvis enkelt for en som vet frem og bak på en loddebolt. Siden den kommer og går er det ikke usannsynlig at det bare er en dårlig lodding.

Ja, jeg splittet panelet i går, men kom på en måte ikke til der diodene ligger. Er nok en måte å gjøre det på, må bare få litt mer kunnskap om hvordan det splittes først. Turte ikke mer i går, for da var jeg såpass irritert at det var rett før jeg smadret hele driten med hammer :P 

3 timer siden, Reef89 skrev:

Ja det så jeg, men tenkte kanskje det bare var at kamerat var dårlig fokusert siden han sa det var veldig smått den feilen, som en slags død "pixel" Men med så tydelig feil så skjønner jeg ja.  -.-

Riktig, er mellom 0-100 der det lyser svakere. I dagslys er det fullt lys over alt, så er nok den oransje dioden som sliter litt. Irriterende når alt annet er bra på panelet. Har liksom ikke hørt om diode-trøbbel på 6WA tidligere heller, så tenkte ikke på å sjekke det før jeg sendte panelet til nulling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 23.09, Walkabout skrev:

Fikk endelig montert LCI skjermramme i kveld. Enkel og fin modifikasjon som løftet interiøret et lite hakk :) Kjapp jobb å gjøre, er unnagjort på vel 20 minutter!

IMG_3683.JPG

 

På 11.5.2018 den 13.53, Walkabout skrev:

Har også bestemt meg for å fjerne tåkelysene, så ny (brukt) lysbryter uten tåkelys foran er allerede montert. Selve dekslene i fangeren får jeg neste uke, så må jeg bare få de lakkert i sort blank også sette de på :) 

E73F3547-867C-4F4A-8429-E00509274616.jpeg

Hadde du ute skjermen for å se leverandør før bestilling av ramme? Ser beskrivelsen på delen sier ta ut og identifiser leverandør :P

Samt hva er delenummeret på lysbryteren her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 8.51, danskiii skrev:

Hadde du ute skjermen for å se leverandør før bestilling av ramme? Ser beskrivelsen på delen sier ta ut og identifiser leverandør :P

Samt hva er delenummeret på lysbryteren her? :)

Nei, jeg tok bare en sjanse og hadde flaks med at den passet. Pre-LCI er levert med skjermer fra både JCI og TPO, mens LCI kun har skjermer fra TPO. Derfor er det kun skjermer fra TPO som er click and fit, mens JCI må modifiseres en god del. På det F11 salgsprosjektet mitt så passet den ikke, så da måtte jeg modifisere. Du kan lese mer om det her: 

Fant igjen kvitteringen i bilpermen min på lysbryter uten tåkelysknapp, det er vel ikke fullstendig delenummer, men 9204067 duger best til å få opp noen treff på eBay. Legg til 6131 i starten for fullstendig delenummer. Kjøpte tilsvarende til min søster nettopp også :) 

C4B1219D-4B90-44A3-A2BC-06C45DBB9754.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt småplukk med bilen i dag også. 

Først fikk jeg byttet jekkfestene. To av de var knekt, så da byttet jeg like gjerne alle sammen. De blir sikkert sprø i plastikken av 200 000 km på telleren, så nå burde de holde en stund til. Var enkelt å gjøre dette, bare vippe de ut med et flattjern og klinke inn de nye. 

07BF46A7-0F36-45C2-8288-37D9F4E49D7B.thumb.jpeg.0686270e0705bbca0264262226b93115.jpeg

048A2F26-E4F9-463E-92CB-C8D2551C16BB.thumb.jpeg.82d3650c67190fa500191188b8ec32d0.jpegA524FE7D-F235-491E-9AB1-659701DF7945.thumb.jpeg.f345095ecaaecb0ea90b29d694937351.jpegBD4370B9-5D9E-4843-BB07-E4D793BFA714.thumb.jpeg.0a0adba30ce9ef154eaa40e80f8c9b45.jpeg

Så har jeg hatt et lite mysterium med hvorfor det ikke lyser fra hanskerommet mitt de siste årene. Etter kyndige forslag fra @///M-ini95 så kom jeg godt på vei - det viste seg at en skinne hadde hoppet av tappen på luka, og det er denne skinna som går inn til bryteren for mekanismen som slår lyset av og på. Det var et helsikes knot å komme til, men etter mye banning og steiking så fikk jeg den på, og nå går lyset (som forøvrig er ettermontert original LED) på og av som det skal. Deilig at det endelig funker.906DD4A4-93A5-4421-9D89-444F6A186C35.thumb.jpeg.8ab868f8439491a9f6d9c50cb0b02cf0.jpegBD773623-BB2F-448A-99A7-761F4FBB3AE4.thumb.jpeg.a505e6e91a20a14977935dd0293605cb.jpeg861F6C7E-EFBC-4AC7-8E0B-4E1E36EDB367.thumb.jpeg.03bfd1abaae4e184a49e50db6156d627.jpeg5E8DE25B-03F6-43EA-A12E-80B1F032F160.thumb.jpeg.aa14a19b6ec0c2b40144e103d066e35f.jpeg 

6WA er også på vei til lodding, så får vi se om det ordner seg denne gangen da. 

Til siste så har jeg, formodentlig til @StigJ sin store sorg, solgt vinterfelgene :P Var en kar som ville ha de som sommeroppsett, så da gjorde vi en deal på at han overtar de til våren også kjører jeg bare på de frem til det. Veldig greit, så slipper jeg å styre med å handle nye dekk nå. Tror nok jeg kommer til å gå for Vredestein Wintrac Pro i 245/35-20 og 275/30-20, ser de har fått veldig gode kritikker i tester. Er det noen som har erfaringer med de eller eventuelt har tips til andre piggfri vinterdekk i den dimensjonen?

Blir også å hive på spacere på style 373. Foran har jeg 10 mm liggende, så det passer greit på 8.5x20" ET33. Men på bakfelgene, som er 9x20" ET44, blir det enten 18 eller 20 mm for å få de anstendig ut i hjulbuen. Hvis det blir 20 mm så kan jeg også gå for skrudde spacere. Er det noen som har erfaring med skrudde kontra ikke-skrudde spacere?

Hiver også med et bilde jeg fant på Finn forleden av style 373 på en F11, tror det blir et veldig ryddig og pent vinteroppsett. 

295029335_373f11.thumb.jpg.2786be8fa46d922680db0013005a9515.jpg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med skrudde spacere. På 20mm høres det veldig ryddig ut med gjennomgående bolter, for min del. Men det er jo litt tungvint med løse spacere når du skal montere hjula.

Forresten, du burde jo montert studs all over. Veldig praktisk ved hjulskifte i tillegg til at det ser kult ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba!

373 er greie hjul, ikke noe veldig spesielle men ser helt ok bra uti mine øyne :)

Men jeg forstår ikke hvorfor du skal ha spacer på vinterhjul? Ber om å vaske bilen oftere enn nødvendig pga det kastes enormt mye mer skitt på siden av bilen :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...