Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Herligt å få «nullstilt» bilen iblant. Så godt som denne holdes ser jeg ingen grunn til at den ikke skulle nå 300 uten problem, men det kan vel hende at det dukker opp andre ting som må byttes fram til da, understellsdeler osv. 
Skal selv få tatt et oljeskift + flushing på girkasse + oljeskift på differ hos Transtec om ca 9000km, da har den gått 100k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen ser ut til å ha et godt hjem da den konstant blir pleiet med i øst og vest, så håper det behandler deg(les: lommeboken din) godt fremover :D

Skal i gang med Oljeskift på girkassen samt differensialen så fort delene er på plass og jeg har tid på min også. Kjekt med nye væsker.

Edit: Er du fornøyd med Bavaria på Stoa? Det blir min nye Bmw forhandler da jeg har flyttet i nærområdet og skal innom der om ikke lenge.

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sveigis skrev:

Ja det begynner å bli km stand her på denne flottingen .

Men i og med du holder den hundre ,så er jo ikke det noe stress en plass.

Gøy å se at du holder på med denne og ikke nenvner noe om å bytte til annen bil enda😀

Jo takk for det. Er jo noe nytt på markedet som frister litt, men ikke til den prisdifferansen. Synes F11 er en knallgod bil som holder seg moderne. Savner egentlig ingenting vesentlig i denne bilen, selv om det aller nyeste av tekniske duppeditter jo hadde vært gøy å ha. Da jeg kjøpte denne rett før jul i 2013 så var målet å ha den i ti år - tre år igjen nå :) 

10 timer siden, Hpi skrev:

Alltid en god følelse når bilen har fått seg litt stell 👌 Hvor lenge kan man regne med at reimer og vannslanger holder på f.eks F-serie?  Tenkte på det her om dagen, .min egen har passert 150.000km nå.  På min gamle E39 byttet jeg 1 slange til varmeapparatet mens jeg hadde den og den passerte 380.000km i mitt eie. Bytte også multireim og strammehjul 1 gang men det virker til å ha imponerende lang levetid? 

Ja, det er godt å tikke det av boksen! Det er jeg jammen ikke sikker på, håper at jeg slipper å finne det ut egentlig :D 

10 timer siden, papertiger skrev:

Herligt å få «nullstilt» bilen iblant. Så godt som denne holdes ser jeg ingen grunn til at den ikke skulle nå 300 uten problem, men det kan vel hende at det dukker opp andre ting som må byttes fram til da, understellsdeler osv. 
Skal selv få tatt et oljeskift + flushing på girkasse + oljeskift på differ hos Transtec om ca 9000km, da har den gått 100k.

Ja, det er godt! Om det dukker opp noen understellsdeler så er det som forventet. Nå som turbo, registerkjede og høytrykkspumpe er tatt burde det iallfall ikke være noen vanvittig dyre reparasjoner fremover. Da kjører du oftere service på girkassen enn meg, jeg tok første min på vel 150 000 km :) Gjorde det hos Transtec jeg også, kan anbefale de. 

2 timer siden, Carlsius skrev:

Denne bilen ser ut til å ha et godt hjem da den konstant blir pleiet med i øst og vest, så håper det behandler deg(les: lommeboken din) godt fremover :D

Skal i gang med Oljeskift på girkassen samt differensialen så fort delene er på plass og jeg har tid på min også. Kjekt med nye væsker.

Edit: Er du fornøyd med Bavaria på Stoa? Det blir min nye Bmw forhandler da jeg har flyttet i nærområdet og skal innom der om ikke lenge.

Er oljeskift på differensialen en stor (evt. kostbar) jobb? Har aldri byttet det på min, kanskje noe som bør vurderes. 

Er ganske så fornøyd med Bavaria på Stoa ja, hyggelige folk, men vet ikke om mekanikerne er noe banebrytende bedre enn andre. Jeg har fått et godt forhold til de så får litt ekstra greie priser og dealer, så derfor benytter jeg de videre selv etter at alt av forsikingsdekninger og denslags er gått ut. Men hadde jeg ikke hatt det, hadde jeg nok ikke brukt Bavaria på en eldre bruktbil.

Batterielektro på Stoa ville jeg kanskje forsøkt, de har god peiling på BMW og er meget konkurransedyktige på pris. De har fikset både min mors og min søsters BMW'er til kjempepriser og med god serviceinnstilling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Walkabout said:

Da kjører du oftere service på girkassen enn meg, jeg tok første min på vel 150 000 km  Gjorde det hos Transtec jeg også, kan anbefale de. 

Er oljeskift på differensialen en stor (evt. kostbar) jobb? Har aldri byttet det på min, kanskje noe som bør vurderes.

På E91’en tok jeg det på 130000km, men snakket med Transtec og deres anbefalinger var i tråd med ZF sine egne - ca 100000km. Så siden vi har hatt bilen siden den hadde gått drøye 30000km så føler jeg nesten at jeg har et komplett bilde over vedlikehold og servicer siden ny, ikke bare «hvilken som helst bruktbil». 
 

Transtec tar ca 900kr per differensial, så jeg kommer til å få byttet både foran og bak samtidig med girkassen. Fordelingskassen var ny for 15-20000km siden, så den trenger ikke oljeskift :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Walkabout skrev:

...
Er oljeskift på differensialen en stor (evt. kostbar) jobb? Har aldri byttet det på min, kanskje noe som bør vurderes. 

...

Burde ikke være så kostbar da det bare skal pumpes gammel olje ut og ny inn. Har fått pristilbud på GS på 2.000kr, mens 1.000kr på smørepunkt i Tønsberg (Her bruker de sin egen merklige olje, så valgte dem ikke av den grunnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
35 minutter siden, papertiger skrev:

Så ut som det var litt støv der under instrumentpanelet. Og på rattstammen. Burde ikke slarve ned bilen din slik.

Det er som er deilig med gammel bil - har ikke giddet å ta berøringsvask utvendig eller støvsuge innvending på to måneder, og har ikke dårlig samvittighet for det heller :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Walkabout said:

Det er som er deilig med gammel bil - har ikke giddet å ta berøringsvask utvendig eller støvsuge innvending på to måneder, og har ikke dårlig samvittighet for det heller :D 

Helt enig! Har det slik med Minien, men den er det stort sett bare jeg som både rører og kjører, så det begrenser seg hvor mye den skitnes til - hvertfall innvendig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update her med omlegging til vinterhjul, greit å ordne dette før det plutselig er for sent.

Tydelig at sommerfelgene var skitne, her fant IronX mye å jobbe med. C9BF0C72-699E-4CC2-A899-61C600743B62.thumb.jpeg.b8a76acb9db3ed3c4d0fa70ec9ad7cc0.jpeg

Tok samtidig full DCN-nedvask på bilen ettersom den skal få voksbeskyttelse i morgen. Motorrom ble også tatt.4026D3E8-95D7-45DA-BF55-50C0845A9F1C.thumb.jpeg.8ae0239bedc41a0732449e5b9f5cf300.jpeg

B2BFADBD-E4EE-43BB-BEFF-17F98F470833.thumb.jpeg.785da0ba0e668de95b8b7814d443dc03.jpeg

Vinterhjulene var allerede vokset med Swissvax Autobahn i fjor og lå pent klare i Performance dekkposene. Greit å ha ting på stell.271F7A6F-1424-4948-BF53-364BE68EE8C9.thumb.jpeg.00a684b763f7dc1d28c19f2ecfa4c325.jpeg

Omleggingen gikk fint, hvor jeg fikk vasket hjulhusene godt i tillegg. Dynker det ned med Prickbort og Surfex HD og spyler vekk masse skitt. Ikke så gale å bytte til vinterhjul når det er såpass sportslig og pent oppsett.AE3A3659-358C-45ED-8F2C-CA81802B44FF.thumb.jpeg.d917a50e26a313f3331836f97fadc6af.jpeg

6AC368E6-531D-4D98-AA5C-3BDA295960EF.thumb.jpeg.301124062d02f3d103215706d8dc2a43.jpeg

657D2B91-6027-426B-9DFA-20B762BD7F5A.thumb.jpeg.309e711d68e98b994c1ef408e1c0483c.jpeg

Sommerfelgene ble også grundig vasket og tørket og er også klare for å få på seg voks i morgen. Greit å ta det med en gang, slipper en å tenke på det neste halvåret :) 16361992-B5CD-46F1-9A31-6218D2B63763.thumb.jpeg.f270bc105143d5c2a44a08c2eb44a12b.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Ble det et nytt cp4 havari da eller ?🥶

Har ikke hørt noe fra Bavaria enda til tross for å ha prøvd å kontakte de i dag - skal ringe igjen i morgen og høre da. Håper nesten det er CP4 for den bytta Bavaria i fjor, så da blir det i så fall garantisak. Med ny turbo, registerkjede og CP4 i fjor burde det ikke være noe veldig dyrt egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...