Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Mens jeg venter på å få bilen tilbake fra Bavaria så får jeg oppdatere litt hva som skjedde i helgen.

Droppet lakkrens, men tok full DCN-nedvask og la på Swissvax Shield. Godt å ha lakkbeskyttelse før vinteren.

C495ADD0-3993-4D2D-B128-9833ED74671A.thumb.jpeg.9784289cfe7e5308938c2766320a8587.jpeg

4B6A3506-7508-466F-91A3-DEF5C055C380.thumb.jpeg.15b5f39a9ad187f2b51cb1f62bc4ce55.jpeg

7473EC68-7B00-4163-A516-CC3D760C4107.thumb.jpeg.c07dcf3d484ef5012dd864d064d7aca1.jpeg

6C73A6F9-2BC8-4363-BF9B-CF9DB1BE6E86.thumb.jpeg.eda6341fa5babd42c7214469dbfa9b61.jpeg

A34A3677-41A3-4F15-9991-7395E0C75B6D.thumb.jpeg.a6146ed19a83bc5e08306089bc613d5b.jpeg

Deretter fikk jeg lakkrenset og vokset sommerhjulene. Digg å få det ut av verden.

DA03C3C1-64C4-419B-8FD9-7C766745EEFA.thumb.jpeg.37037a41ca2aa25aabfd0b0a7aa807c8.jpeg

CCD5EEF0-A44A-407E-B95D-17365B9DFA08.thumb.jpeg.4082c18ae593d3ecf3823ca049ee4133.jpeg

Når alt så ut til å være på stell dukket det opp en trivelig feilmelding på LCW. Holder på å spy av feilmeldinger.

4ABDA2D9-8985-4D4C-B426-35A5751B6065.thumb.jpeg.0346ab005b179ff33679d5f49f8c56bf.jpeg

Deretter bar turen fra Grimstad til Stavanger. Fint på vei innover.

F2508983-249B-458A-AB8F-58D71B4A890A.thumb.jpeg.cb8e7574ec6d9aa249f6b82cc7482ceb.jpeg

Cirka 53 sekunder hjemmefra, og like nærme Shell-stasjonen jeg fyller på, sa det stopp. Bilen viste 70 kilometer igjen på tanken. Deilig mandag med trafikkaos, Viking og død bil.

19473BEE-5602-4ECD-B998-E9BB9F9F74C7.thumb.jpeg.e09b9806db776226824f8a4033523b96.jpeg

Har stått et par dager på feilsøking hos Bavaria nå, og siste update er at den sviver igjen og at det ikke ligger noen feilkoder inne. Det skal dobbeltsjekkes i morgen, men de mener at den rett og slett ble kjørt tom for diesel - til tross for at gjenværende rekkevidde viste 70 km.

Bedre enn havari, men blir en j*vlig dyr dieseltank tenker jeg. Om jeg skal gjette blir det sikkert ikke under femsifret. Irriterende at en ikke kan stole på beregningen av gjenværende rekkevidde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å stole på "gjenværende rekkevidde" er et sjansespill. Jeg hadde en Volvo S60 2.4D for noen år tilbake. Den også døde helt ut og den viste 60km igjen til tom tank. Hadde grei fart og fikk trille inn på ei lomme. Selvfølgelig var telefonen død også, så da blei det haiking.... Men når det skal sies, så hadde jeg en kamerat med helt maken bil, som kjørte 2-3 mil og den viste 0 kilometer igjen hele veien. Etter dette har jeg alltid rikelig med diesel på mine biler. Sur læring i ditt tilfelle i og med at Bavaria har feilsøkt litt på den.. Håper at bilen er frisk ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er lei. Presterte selv å gå tom 3 ganger med forrige bilen. Alle gangene viste det 50-100 km igjen og det var under 1 km igjen til bensinstasjon.

Siste gangen var like greit i en tunellmunning rett foran politiet med død telefon...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt småplukk skjer det her og. Da Supersprint-anlegget ble montert måtte boksen på passasjersiden i bagasjerommet fjernes og midlertidig ble det lagt på en plate i plastikk. Nå kom endelig Supersprint med sin egen spesialtilpassede plate å legge på for et par år siden, så den ble montert i dag. Greit å ha alt på stell :) 

00936101-70BD-43C7-ACE0-A59D74255329.jpeg

616A845B-0349-4F52-B317-8481D462495D.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt et par timer i G31 LCI 530e, så tenkte å komme med en liten oppsummering av mitt inntrykk. Først en stor takk til Bavaria Stavanger som lot meg være en av de aller første som fikk prøve denne - til og med selgerne hadde ikke kjørt denne selv enda. 

Baken på G3X har fått seg et skikkelig løft med mer sporty baklykter, meget vellykket. Ser skikkelig bra ut både påskrudd og av. Hovedlyktene har imidlertid mistet sitt BMW-særpreg så her foretrekker jeg definitivt pre-LCI. I tillegg var det mye dugg i lyktene - greit nok at det «skal være sånn», men en bil til en snau million ser jeg rimelig billig ut når det er masse dugg som fyller opp lykteglassene så det var skuffende. 292 hesteren er fin, men det går litt lang tid før skyvet kommet. Uansett betydelig bedre enn 252 hesteren. Grei motorisering, men den er mye morsommere i G21.

Innvending er det lite endringer, bortsett fra enda større hovedskjerm (som dermed blir enda mindre integrert i interiøret) - tommel ned. Virtual cockpit er imidlertid helt fantastisk, men det kom vel for et års tid siden på G3X så ikke helt nytt med LCI mener jeg. Komfortsetene blir bare "dårligere" og dårligere, her er komfortsetene i F11 pre-LCI betydelig bedre. 

Opplever G31 LCI som en god bil, men utfordringen for G31 ligger vel i at F11 var så utrolig bra og vellykket designmessig (både interiør og eksteriør) samt at det er vanskelig å komme utenom hvor mye bedre G21 er på alle områder utenom plass. For min del er det ikke aktuelt å kvitte meg med F11'en for knapper og glansbilder og bruke det femdobbelte på en ny bil, hvor det eneste jeg virkelig blir misunnelig på er 1) litt mer sprut fra motoren, og 2) nytt infotaimentsystem, herunder vitual cockpit. 

Kommer nok aldri til å handle en LCI uansett, og iallfall ikke ny, for da er det så kort tid til ny modell kommer og modellen blir utdatert (iallfall tradisjonelt, selv om faceliften her er mer omfattende enn vanlig). Uansett kjekt at BMW omsider kommer med stasjonsvognfemmeren i ladbar hybrid, selv om det er noen år for sent. 

2B17FF58-1369-422D-AD4E-734CB605B62B.jpeg

038C4EB4-FF14-4EE2-8D4E-32BED5BAEC02.jpeg

885EFE04-C9DC-4CD7-BAD6-DC28ABECA7F6.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Walkabout skrev:

Da har jeg hatt et par timer i G31 LCI 530e, så tenkte å komme med en liten oppsummering av mitt inntrykk. Først en stor takk til Bavaria Stavanger som lot meg være en av de aller første som fikk prøve denne - til og med selgerne hadde ikke kjørt denne selv enda. 

Baken på G3X har fått seg et skikkelig løft med mer sporty baklykter, meget vellykket. Ser skikkelig bra ut både påskrudd og av. Hovedlyktene har imidlertid mistet sitt BMW-særpreg så her foretrekker jeg definitivt pre-LCI. I tillegg var det mye dugg i lyktene - greit nok at det «skal være sånn», men en bil til en snau million ser jeg rimelig billig ut når det er masse dugg som fyller opp lykteglassene så det var skuffende. 292 hesteren er fin, men det går litt lang tid før skyvet kommet. Uansett betydelig bedre enn 252 hesteren. Grei motorisering, men den er mye morsommere i G21.

Innvending er det lite endringer, bortsett fra enda større hovedskjerm (som dermed blir enda mindre integrert i interiøret) - tommel ned. Virtual cockpit er imidlertid helt fantastisk, men det kom vel for et års tid siden på G3X så ikke helt nytt med LCI mener jeg. Komfortsetene blir bare "dårligere" og dårligere, her er komfortsetene i F11 pre-LCI betydelig bedre. 

Opplever G31 LCI som en god bil, men utfordringen for G31 ligger vel i at F11 var så utrolig bra og vellykket designmessig (både interiør og eksteriør) samt at det er vanskelig å komme utenom hvor mye bedre G21 er på alle områder utenom plass. For min del er det ikke aktuelt å kvitte meg med F11'en for knapper og glansbilder og bruke det femdobbelte på en ny bil, hvor det eneste jeg virkelig blir misunnelig på er 1) litt mer sprut fra motoren, og 2) nytt infotaimentsystem, herunder vitual cockpit. 

Kommer nok aldri til å handle en LCI uansett, og iallfall ikke ny, for da er det så kort tid til ny modell kommer og modellen blir utdatert (iallfall tradisjonelt, selv om faceliften her er mer omfattende enn vanlig). Uansett kjekt at BMW omsider kommer med stasjonsvognfemmeren i ladbar hybrid, selv om det er noen år for sent. 

2B17FF58-1369-422D-AD4E-734CB605B62B.jpeg

885EFE04-C9DC-4CD7-BAD6-DC28ABECA7F6.jpeg

Meget godt skrevet og «spot on» ifht mine egne betraktninger. G3* er en bil som har falt mellom 2 stoler. At dugg i lyktene er 👍🏻 Sier noe om hvor BMW er på vei, Tesla fikk grisehets for dette, at BMW sier seg fornøyd med det, er lite tillitsvekkende!

Har også notert meg - som du også nevner, som kanskje har vært en av BMW sine gamle paradegrener - glimrende seter og sittekomforten i seg selv.

Det er i særdeleshet komfortsetene som har skilt seg positivt ut, disse er nå dessverre på en nedadgående kurve.
For meg toppet disse seg i E6* og E7* generasjonen, nå blir de stadig mindre påkosted og unike, trist!

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i dette med dugg. Men. Det er slik på alle nyere biler uansett merke. De nye hovedlysene er ikke tett som tidligere og har ventileringshull som skal lede vannet inn og ut og tillate trykk og temperaturforskjeller uten at det går ut over det elektriske. Siden biler idag egentlig er en stor datamaskin, så er de skjør for elektriske feil. Forståelig, men jeg er som sagt helt enig i at dette kunne premiummerkene sikkert løst på en mye bedre måte. Ser man rundt om så er det alle merker, Mitsubishi, Tesla, BMW, Audi, Toyota osv.. :) 

Heldigvis aldri vært noe i min.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å høre dine betraktinger om denne bilen. Jeg har ikke selv kjørt G3x LCI, regner ikke med at det er noen revolusjon i forhold til min. Men jeg skal prøve 545e når den kommer, men det er mest pga drivlinjen. Også er jeg enig i at G21 fremstår som en mer komplett bil, jeg har sagt før at det er vanskelig å forsvare merprisen på en 5-serie når 3-serien har blitt så bra som den har. Videre synes jeg dette er en svært vellykket facelift, jeg er fortsatt ikke sikker om jeg foretrekker LCI fremfor pre LCI...anyway så har G3x ett av de mest vellykkede BMW designene i dag. Ironisk nok så er min G30 den eneste BMWen jeg har eid som ikke har dugg i lykter, det har aldri vært noe issue på denne bilen. Hvis det nå har blitt sånn at dette skal være "normalt" så vet jeg ikke helt. F10en jeg hadde var værst her, dugg i lykter både foran og bak. 

Ellers så vil jeg bare kommentere det med sittekomfort, dette er noe som bedrer seg med bruk. Bilen du kjørte var helt ny, og seter må som alt annet "sittes inn", det er som når du kjøper noen nye skinnsko..de må gås inn før de sitter helt perfekt. Jeg husker jeg fikk ny firmabil med eksakt samme skinnseter som den forrige, men de var rett og slett vonde å sitte i. Etter 3-4000 km så hjalp dette betraktelig. Men jeg synes nok komfort setene til F10 jeg hadde troner høyest, i G30en er selve sitteputa akkurat litt for hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Walkabout skrev:

Opplever G31 LCI som en god bil, men utfordringen for G31 ligger vel i at F11 var så utrolig bra og vellykket designmessig (både interiør og eksteriør) samt at det er vanskelig å komme utenom hvor mye bedre G21 er på alle områder utenom plass. For min del er det ikke aktuelt å kvitte meg med F11'en for knapper og glansbilder og bruke det femdobbelte på en ny bil, hvor det eneste jeg virkelig blir misunnelig på er 1) litt mer sprut fra motoren, og 2) nytt infotaimentsystem, herunder vitual cockpit. 

Da blir det vel en F11 550D med full pakke da som arvtager 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...