Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Trist det med rattet og de påfølgende skadene fra Bavaria. 

Hadde bilen min inne på hjulstilling og fikk den tilbake med knekt lårpute justering på setet og deksel under setet som lå halvveis ut på gulvet. 

Etter gjentatte purringer og slile svar som "vi skal se på det, bare kjør avgårde så ser vi en dag" og deretter totalnekt for at de har ødelagt bilen, selv med fotobevis fra meg når jeg hentet bilen. 

Deres svar var det at det var en vanlig feil på disse bilene som tilfeldigvis skjedde akkurat da den var på hjulstilling. Mekanikeren sa at han ikke hadde ødelagt noe, sa kundebehandler, og vi måtte stole på hans ord. Og kunden har alltid rett betyr ikke noe?

Det endte med at jeg måtte betale en liten egenandel på utbedringen, men det han sa når jeg hentet bilen var at jeg var heldig fordi jeg nå fikk hele jisteringsmekanismen ny, ikke bare del delen som pleide å ryke. Denne mekanismen kostet hele 7000kr. Men jeg fikk ingen dokumentasjon på deler og arbeid som bevis dersom denne delen ryker senere. Jeg mistenker derfor at de har plukket fra noe de har liggende.

Nå er ikke jeg kunde der da jeg gjør alt selv som regel, og det er vel det de vet. Om de mister meg som kunde for fremtiden så taper de ikke noe på det totalt sett.

Men veldig arrogant holdning, nekte mot bildebevis, holde kunde for narr og sende han vekk uten svar på saken, og først 6 mnd senere når jeg eksploderte i kundemottaket så ga han seg og det var ordnet etter en uke.

Trist med Bavaria sin arroganse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg meg på 6WA for tredje gang, og håper det blir vellykket denne gang :P 

Det første som ble kjøpt på eBay var fullt av riper, så gikk på en smell der. Det andre jeg kjøpte var fint, men passet ikke bilen min fordi panelet var fra etter 07/2012. Dette skal være så godt som ripefri ifølge selger, og med både tilkobling til HUD og fra en 2010-modell så satser jeg på at det er en perfect match. 

Frister såklart med 6WB, men når man får tak i 6WA til 15% av prisen så er det mer "value for money" synes jeg. Blir litt i overkant med 10 000 kroner for et instrumentpanel, selv om det er vanvittig kult. 

6wa.jpg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Daniel. skrev:

Syns 6WA er mer enn godt nok 😊 6WB syns jeg nesten blir for nytt for en F1x. I hvertfall en Pre-LCI. 

Enig der, sammen med CIC kan 6WB bli litt for nytt og uharmonisk. Med NBT derimot, er det mer samsvar.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at Codan ikke vil ha meg som kunde lengre nå - fikk brev om at de øker forsikringsprisen (inkl. trafikkforsikringsavgift) fra 17 121 kroner i 2019 til 26 190 kroner i 2020. Hadde tenkt å holde meg hos Codan fordi de var så ryddige i forbindelse med siste skaden, men om de ikke klarer å hoste opp noe bedre enn det så får jeg finne et annet forsikringsselskap :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, sluquet skrev:

Synes prisen var meget høy i første omgang, har du lav bonus?

Nei, har 70%. Men har under 23-dekningen siden samboeren først fyller 23 nå i år, det utgjør rundt 3500 kroner i året. Så utover det er prisen ganske markedsmessig, med 20.000 km kjørelengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Walkabout skrev:

Nei, har 70%. Men har under 23-dekningen siden samboeren først fyller 23 nå i år, det utgjør rundt 3500 kroner i året. Så utover det er prisen ganske markedsmessig, med 20.000 km kjørelengde. 

Synes det var dyrt allikevel. Tydeligvis dyrt å forsikre 5-serie.

Sjekket for moro skyld hva det ville koste meg å forsikre din bil, overraskende nok skulle gjensidige faktisk ha 18.672,- i året. Til sammenligning betalte jeg i 2018 11.288,- for samme dekning på min daværende M2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...