Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer litt på om det var mye styr og ta av dekslene i frontfangeren,tenkte siden du har lakkert de blank sort,lurer på og gjøre det samme.

Eg har aktiv cruise i tilegg,men usikker på om det har noe og si..

Og kan eg tørre og spør hvor mye du betalte for det supersprint anlegget?eventuelt delenr på de?

Meget pen bil forresten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, det var ikke jeg som tok av dekslene i front, det ble gjort av forrige eier i Tyskland. Vet ikke hvordan det er å ta de av, men kan ikke se for meg at det er mye styr. Antar at en må av med hele fangeren, og at dekslene må klipses av bakfra. Min har også aktiv cruise, og det går helt fint.

Merk at den eksosen jeg har kun er tilpasset M5-diffuser, du får et annet anlegg som er tilpasset 550d-diffuseren dersom det er ønskelig. Har du ikke tilhengerfeste kan du bestille et annet eksosanlegg som antakelig er noe rimeligere og du slipper Y-koblingen. Du finner all info på nettsiden til SuperSprint, eventuelt så kan du ta kontakt med Baan Velgen i Nederland hvor jeg bestilte dette, de har full kontroll på alt du trenger av deler og en fantastisk kundeservice.

Delenummer hos SuperSprint på de tre delene til eksosen er:

#982733 (Y-koblingen)
#982956 (eksos høyre side) 
#982976 (eksos venstre side) 

I tillegg trengs åtte forskjellige typer originaldeler fra BMW 535i + M5-diffuser og lakkering av denne.

Selve eksosanlegget kom på rett rundt 20.000 kroner ferdig levert i Norge med mva. I tillegg tilkommer som nevnte øvrige deler og montering.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen og takk for bra og utfyllende svar.:)

Skal undersøke litt det med dekslene i front,mener eg har lest en plass at de dekslene rundt tåkelysa iallfall skal kunne taes ut i fra front/ikkje ta av fanger.

Når det gjelder supersprint eksosen så har eg pratet litt med felgimport.no her i Norge,de er jo importør av det her til.

Skal høre hvor mye det kommer på i fra de.

Eg har også hengerfeste på bilen,så blir nok og gå for omtrent samme pakke du har gått for,visst det blir noe av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil, utrolig hvor mye detaljer som lakkerte bremser ect har å si. Skiller seg virkelig ut som ett smykke blandt mange f10/f11 etterhvert. Lurer på om det var noe særlig forandring i lydbilde med den nye eksosen? Hadde supersprint på min 325i og savner virkelig litt penere lydbilde i min nye F10 m diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil, utrolig hvor mye detaljer som lakkerte bremser ect har å si. Skiller seg virkelig ut som ett smykke blandt mange f10/f11 etterhvert. Lurer på om det var noe særlig forandring i lydbilde med den nye eksosen? Hadde supersprint på min 325i og savner virkelig litt penere lydbilde i min nye F10 m diesel.

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Det ble ikke noe stor forandring i lydbildet, men det var jeg heller ikke ute etter. Det ble litt grovere lyd, akkurat passe uten at man legger merke til det ved vanlig kjøring. Bilen er uansett så godt isolert at man hører omtrent ingenting i kupeen, men en hører litt skarpere, grovere lyd når bilen står i Sport-modus og en drar på litt på høye turtall med sportsautomaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Takk for det!

Nå har jeg fått på senkefjærene fra AC Schnitzer foran, ble meget fornøyd med den høyden. Har bestilt time neste uke for å slippe den litt ned bak, høydejusteringen tas med diagnose. Tenker 15 mm må være passelig der.

post-62632-0-18570100-1409820343_thumb.j

post-62632-0-12096500-1409820364_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rundet 100.000 kilometer i dag. Gått snaue 20.000 km siden jeg kjøpte den i desember. Begynner å bli litt steinsprut hist og pist, så mulig det blir en nylakkering av frontfanger og sideskjørt til sommeren igjen. Ellers holder den seg veldig fin, bestilte time hos Bavaria for å bytte bremseklosser bak, bremsevæske, motorolje, pollenfilter, luftfilter og dieselfilter så da er all servicen i orden :) 

Blir forhåpentligvis sluppet ned noe bak denne uken nå, så da kommer det noen ordentlige bilder. Ting tar tid...

post-62632-0-54561700-1410887782_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...