Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Passer jo fint i disse 50 shades-hysteriske tider, er jo ikke annet å lese om i avisene! Hadde i utgangspunktet null interesse i å se den, men nå som Ottar oppfordrer til boikott så kan det jo fort bli høyaktuelt :P

Det bildet ble tatt med iPhone 6, også bruker jeg enten Instagram eller en annen app til å redigere litt på farge, kontrast og skarphet. De fleste bildene i tråden er dog tatt med speilrefleks, har en søster som studerer foto så det er litt mer proffe saker :) Så kun slike snapshots jeg tar med mobilen, noe annet kamera har jeg ikke.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eksos og diffuser kom på rett under 30 høvdinger. Synes 21" går greit å kjøre på, er noe mer behagelig med 20" på vinteren, men synes det er verdt det rent estetisk å gå opp. Med EDC i Comfort-mode så flyter bilen avgårde på langkjøring, så det har nok en del å si på komforten med såpas store felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterfelgene må forresten pulverlakkeres, da klarlakken korroderer. Det var forsåvidt forventet, men hadde håpet at det ikke var nødvendig før etter neste vinter. Hvis noen vet om et rimelig og bra sted enten i Stavanger eller på Sørlandet så skrik ut.

Så spørsmålet er jo hva slags farge jeg skal gå for. Heller litt mot gull (se bilde), men også bronse er aktuelt. Noen som har noen frekke forslag her? Vil gå for en litt utradisjonell farge denne gangen ;)

post-62632-0-02283900-1427017803_thumb.j

post-62632-0-14368400-1427017814_thumb.j

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer faktisk å gå opp til 20" til vinteren jeg også. Skal prøve å selge 18" 350 felgene. Bilen ser helt på trynet ut med 18" på vinteren. Jeg vurderer GS Split, de ligner veldig på Mak felgene. Blir garantert skvettlapper på meg hvis jeg går for så store felger, er så mye salt og dritt på veiene her i Oslo om vinteren

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS Split er fine felger, men har hørt at kvaliteten på klarlakken/finishen der er heller dårlig, så da må du nok regne med å pulverlakkere de også med det første om du skal benytte de på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS Split er fine felger, men har hørt at kvaliteten på klarlakken/finishen der er heller dårlig, så da må du nok regne med å pulverlakkere de også med det første om du skal benytte de på vinteren.

Oki det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg skal først se om jeg får et godt tilbud, de selger jo ikke akkurat så mye av disse nå tror jeg nå som de har fått inn en del andre felger. Håper på god rabatt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken er både tynn og lite slitesterk på GS Split, og i tillegg er boltehullene så dype og trange at man både trenger ekstra lang pipe og god presisjon for å ikke være borti lakken. Pulverlakkering av felgene er en god idè, men jeg mins å huske at hullene er så trange at du ikke lenger vil komme til med pipen om det er ekstra tykt lag med lakk i åpningene. Ellers er materialet mykt, og det skal ikke mye krefter til for at de påføres skade. Dette er altså en typisk GS-felg hva kvalitet angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tror jeg prøver meg med plastidip på vinterfelgene en sesong først, og ser hvordan jeg liker fargen.

 

Har nå hatt bilen på service, byttet bremseskiver og -klosser fremme, samt nytt viskerblad. Alltid god service på Bavaria Arendal, bytte av skiver tok de på sparket selv om de ikke hadde det på lager, de fikk delene fra Kristiansand på null komma niks mens jeg fikk kjøre rundt i i3.

 

Blir opplakkering av calippere og bytte til sommerhjul før helgen, skal prøve å få knipset noen bilder da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...