Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått realisert min drømmebil, så da må man lage en tråd om bilen også :)

Modell: F10 530d Sedan

Motor: N57D30 (245 hk og 540 nm)

Produsert: BMW Werke AG Dingolfing, Tyskland

Prod dato: 22.02.2010

Førstegangs registrert: 14.04.10 (Tyskland)

Førstegangs registrert i Norge: 23.05.2014

Registrert på meg: 23.05.2014

……..

Utstyrsliste:

Modell description: 530d

Marked: Europa

Type: FW51

E-Code: F10

Chassis: Limousine

Steering: Links

Doors: 4

Engine: N57D30

Transmission: Automatic

Body Color: Imperialblau Brillanteffekt Metallic (A89)

Upholstery: Leder Dakota/Schwartz

CO2 PACKAGE

ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC)

DYNAMIC DRIVE

EXTRA PACKAGE EU-SPECIFIC

SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

TIRES WHIT RUNFALT FUNCONALITY

BMW LA WHEEL, V SPOKE 331

SPORTS AUTOMATIC TRANSMISSION

ADAPTIVE DRIVE

CLIMATE COMFORT WINDSCREEAN

ACTIVE STEERING

REVERSING CAMERA

ELECTRICAL ADJUTABLE STEERING WHEEL

GLASS ROOF, ELECTRIC

FLOOR MATS, VELOUR

WARNING TRIANGLE AND FIRST AID KIT

INTERIOR MIRROR WHIT AUTOMATIC DIP

COMFORTSEATS WHIT MEMORY, DRIVER AND PASSENGER

SMOKERS PACKAGE

SKI BAG

TROUGH LOADING SYSTEM

LUMBAR SUPORT, DRIVER AND PASSENGER

SEAT HEATING, DRIVER/PASSENGER

FINE WOOD ASH GRAIN

AMBINENTE INTERIOR LIGHTING

HEADLIGHT WASHER SYSTEM

PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

XENON LIGHTS

ADAPTIVE HEADLIGHTS

AUTOMATIC AIR CONDITIONING

HIGH BEAM ASSISTANT

LANE DEPATURE WARNING

LANE CHANGE WARNING

ACTIVE CRUISECONTROL/ STOP & GO FUNCTION

NAVIGASJONS SYSTEM PROFESSIONAL

BMW ASSIST

HEAD UP DISPLAY

INTERNETT PREPARATIONS

EXSTENDED BMW ONLINE INFORMATION

BMW ONLINE

VIOCE CONTROLL

PREPARATION MOBILE PHONE, BUISNISS

HIFI SYSTEM PROFESSIONAL DSP (LOGIG 7)

AEREA CODE 2, DVD

BMW TELESERVICE

CONTOL FOR TELESERVICE

USB/AUDIO INTERFACE

MUSIC INTERFACE FOR SMARTPHONE

SHADOWLINE

INOVATION PACKAGE II

NAV PREFESSIONAL/CELLPH PREP BLUETOOTH

NATIONAL VERSION GERMANY

RETAILER DIRECTORY EUROPE

ON BOARD VEHICLE LITERATURE GERMAN

OIL MAINTENANCE INTERVAL 24 MONTHS/30,000 KM

TELEMATICS ACCESS REQUEST CONTRY SPEC

ACTIVE PEDESTRIAN PROTECTION

SPEED LIMIT INFO

LABEL

JOB ORDER MANAGEMENT “HEA”

OUTER SKIN PROTECTION

Series options

BRACKE ENEGRY REGENERATION

KILOMETER CALIBRATET SPEEDOMETER

LANGUAGE VERSION GERMAN

BMW 5-serie F10 har vært min drømmebil helt siden den dagen i Mars 2010 jeg kjørte min E39 opp til den lokale Bavaria forhandleren og så modellen for første gang:) Etter fire år, mye drømming, snakking og surfing ble det endelig virkelighet av planene, lenge var planen klar på at man skulle finne bil i Tyskland og slik ble det. Bilen fant jeg til slutt hos Autohaus Schmidt som er en BMW merkeforhandler i Soest, nord for Frankfurt. Den hadde riktig farge og riktig utstyr, var i tillegg så vidt innkjørt med sine 46 000 km ;) Service ble tatt før en lokal bilforhandler her i Arendal hentet bilen hjem for meg, de tregeste 2,5 ukene jeg har opplevd tror jeg :P Planen var å finne en bil med M-sport, men det var som å finne nåla i høystakken med dette utstyret og på den riktige siden av en 535I prismessig 😜

Bilen svarte til forventningene og mer til, første kjøreturen var mildt sagt ganske spesiell på den positive måten. Når man var vant til E34 (steinalder i forhold til F10) og E90 (aldrene den også nå) så var dette en solid oppgradering i teknikk, komfort og kjøreopplevelse. Men for en herlig bil må jeg si, fargen er nydelig, setene er himmelske og motor samt sportsautomaten er en herlig kombinasjon :) EDC og Adaptivt understell kompletterer bilen, myk som en 7-serie, normal som en 5-serie og sportslig som en 3-serie. Komplett bil med andre ord 8)

Planene for bilen er foreløpig ikke noe voldsomt, må få fatt i noen vinterdekk og jeg strides som jeg skal beholde de originale 19” og kjøpe nye til vinterbruk eller hive vinterdekk på disse til høsten og kjøpe nye sommer dekk og felger til våren igjen. Dekka som står på nå er 245/45 19” foran og 275/45 19” bak, må nok ned en del på vinterdekk iallfall. Men bilen skal i alle fall først får seg enn skikkelig detaling med lakkrens, polering og voks. Skal også gå ordentlig over interiøret med teppe rens og gå over setene med Swisswax Leather cleaner, ikke at det trengs for alt ser fortsatt nytt ut :) Ser også litt på tuning men med vet ikke om det er så veldig aktuelt ennå, sparker mer enn nok ifra til at 275 bakdekka sliter med å få grep :headbang:

Midlertidig så skal dette i alle fall gjøres:

Lakkpleie (Utført)

Vinterdekk (Utført)

Software oppdatering (Utført)

Litt mer hester (Utført 8) )

Gummimatter (Kun til vinteren)

Bytte interiørdeksel i midtkonsollen pga riper

Sommerdekk (Uført)

M-sport (Utført)

Men først skal det kjøres og nytes :love:

IMG_7742.JPG

IMG_7744.JPG

IMG_7748.JPG

IMG_7750.JPG

IMG_7754.JPG

IMG_7760.JPG

IMG_7766.JPG

IMG_7768.JPG

IMG_7770.JPG

IMG_7774.JPG

IMG_7776.JPG

IMG_7778.JPG

IMG_7781.JPG

IMG_7782.JPG

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil :)

Mye utstyr!

 

Mange takk for det :) Ja jeg føler jeg har fått med det mest nødvendige, men er så klart mye jeg kunne klart meg uten også. Men noen ekstra knapper pynter jo bare opp :P

 

Gratulerer med ny bil! Solgt E90'en?

 

Har enda ikke prøvd F10/11, men regner med det er ett skritt opp fra E60/61.

  

Takker! :) E90en ble byttet inn i denne, ga opp å selge den selv dessverre...

F10 er virkelig fantastisk å kjøre, bilen er forholdsvis stor og tung på veien men BMW har gjort en knallgod jobb med å kombinere komfort og sportslige kjøreegenskaper :)

Gratulerer med ny bil :-) Jeg har hatt F10 selv og det er skikkelig knallgode biler :-)

Tusen takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk bil. Fattern har 2013 f10 530xd og det er en perfekt bil, hva kilder egentlig denne motoren med 258 motoren? Som de konkluderte med i Top Gear: F10 m5 er verden beste bil i dag, problemet er bare at det er vanskelig å rettferdigkjøre prisforskjellen mot en 530d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom tråden :) Gratulerer med herlig bil. Flott at det går noe annet enn 520d her i landet (no offence) hehe.

Hvordan ble sluttprisen ift det du beregnet på forhånd? Ikke alltid lett å vite hva som er realistisk.

Mange takk for hyggelige ord :D Ja 520d var helt uaktuelt, det er en veldig fin motor men i en bil som F10 så blir det bare for tamt og slapt :P Kom vel sånn egentelig greit ut på budsjettet jeg satt opp, ble jo en overskridelse selvsagt i og med at jeg hadde regnet med å få mer for E90en osv. Men det har for all del vært verd det så langt :)

Gratulerer med fantastisk bil. Fattern har 2013 f10 530xd og det er en perfekt bil, hva kilder egentlig denne motoren med 258 motoren? Som de konkluderte med i Top Gear: F10 m5 er verden beste bil i dag, problemet er bare at det er vanskelig å rettferdigkjøre prisforskjellen mot en 530d.

Tusen takk Sigurd :) 530xd var også aktuell men vi snakker drøye 100 000 kr opp i pris og så mye vinter har vi ikke her nede, med X-drive blir helt klart det største savnet :) Jeg er neimen ikke sikker hva som skiller disse to motorene jeg, annet enn at X-drive har noe mer hester for å utligne ekstra vekt og drivverk forsinkelse.

Leste også i bladet BMW Car at F10 530d var den perfekte kombinasjon av motorytelser og drivstofføkonomi, må si meg enig der :) Er vel heller for ingenting at Auto Motor und Sport har kåret F10 5-serie til "Das beste Auto der Welt" for fjerde året på rad nå 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig bil, i fin fargekombo! Synes personlig at de felgene er noen av de fineste til F10/F11, så behold gjerne de på sommeren! Og er nesten en sjeldenhet med disse bilene uten M-sport nå for tiden, så min mening er: hold den så original og fin som mulig! Rett og slett et klassisk og rent utseende!

Det eneste jeg ser er rattringen som er noe blank, til og med vår 1,5år gamle F20 har begynt med det. Hjalp å smøre det inn med sånn leather cleaner da, får litt av den mattheten tilbake da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kanonflott bil!

blir nok helt stjerne med en lakkpleie, slik at den får den glansen den fortjener!

 

gøy å se at du har fått til å realisere drømmen du har snakket om noen år nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med F10, fikk du med noen garantier på kjøpet? Jeg fikk heldigvis Norsk 5 års garanti på min som også er import :)

Høres banalt ut, men er utrolig digg følelse å ha garanti på bilen :P

 

 

Fornøyd med comfort setene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...