Gå til innhold

Guide: Remote app på importbil


Anbefalte innlegg

Har import jeg også med connected drive og office i bilen som ikke fungerer. Har vært i dialog med GS i Trondheim angående koding av BMW apps for Spotify integrering. Fikk da beskjed om at jeg måtte få kodet bilen norsk først for det var ikke vits i å kode inn apps uten at jeg hadde mulighet for Internett i bilen. Spurte da om SIM-kortet som er installert i bilen som er tysk. Dette skulle da ikke brukes fikk jeg beskjed om, men at jeg da måtte aktivere delt Internett på mobilen. Da først kunne jeg få apps i bilen. Er det noen som vet om dette medfører riktighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kode bilen til norsk er det igrunn ingenting som heter når det kommer til dette.

 

Apps i seg selv krever forøvrig ikke internett, men om du har for ny software på navigasjonscomputeren trengs det aktiveringskode for å få Apps, det kan skape litt krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Apps er en funksjon for å kunne bruke Apper på telefonen med bilen. Som for eks Spotify, Twitter, Facebook, TuneIn, BMW Lap Timer etc.

Denne funksjonen har ikke noe med BMW Remote å gjøre.

 

At Norske BMW forhandlere sier mye rart er vel ikke noe nytt, Bavaria sa det var teknisk umulig å få til BMW Remote på min 2012 640i.

Var bare å lage tysk konto, sende kopi av vognkort og dette skjema jeg har lagt inn tidligere så virket det like bra på den bilen som på de fra 2013 som fikk full støtte i Norge.

 

Men på biler med CIC og Combox er det et software basert sim kort som er knyttet opp mot en tysk tele provider, så man kan ikke sette inn Norsk sim på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

hei eg har en import bmw F10 2011 ConnectedDrive+++ som eg ikke får benyttet meg av og 0 hjelp hos BMW Norge og eg ser dere skriver en del men må innrømme at eg ikke blir så mye klokere :) er det en snill person som kan ringe meg om det er mulig på et vis, eg trenger hjelp og er litt evneveik med data :)  TLF 91693924 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 6/19/2015 at 3:16 PM, Kjennern said:

Legger denne inn her også :)

 

For at dette skal fungere må du "late" som at bilen er tysk.

 

Du trenger Tysk ConnectedDrive konto, og du må ha Tysk adresse. Jeg fant en BMW forhandler i Hamburg og brukte denne.

Dette gjelder CIC biler, ikke NBT da disse kan bruke Norsk ConnectedDrive konto.

 

Når konto er opprettet må man sende inn kopi av vognkort del 1, og et skjema -> Application form.pdf
Dette sender dere til bmw-connecteddrive@bmw.de

 

Eks på mail med 2 vedlegg:
Til: bmw-connecteddrive@bmw.de
Emne: ConnectedDrive #Sett inn VIN KODE
Hello
Here is my details for my car.
Best regards
bla bla bla

 

 

Etter dette var gjort fikk jeg følgende epost med 1 purring fra meg.

Hello
Any updates on my car?
I know that BMW Norway do not want to help me, so i really hope BMW DE can help me with this.

 

Fra: bmw-connecteddrive@bmw.de [mailto:bmw-connecteddrive@bmw.de]
Sendt: 28. november 2014 11:49
Til:
Emne: BMW Kundenbetreuung - Kundennummer XXXXXXXX
Dear Mr. Kjenner,
Thank you for your e-mail.
We have forwarded your e-mail to the responsible department. Please be patient until your request is processed.
If you have further questions or inquiries, we kindly ask you to include your customer ID XXXXXXX.
Kind regards,
BMW Kundenbetreuung
--
BMW                                                                                                                                                 
BMW Kundenbetreuung
80788 München
Telephone: +49 89 1250 160 00 Monday till Sunday from 8 a.m. to 8 p.m.
Fax: +49 89 1250 160 02
E-Mail: kundenbetreuung@bmw.de
Url: www.bmw.de
------------------------------------------------------------------------------------------
Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft
Vorstand: Norbert Reithofer, Vorsitzender,
Milagros Caiña Carreiro-Andree, Herbert Diess,
Klaus Draeger, Friedrich Eichiner, Harald Krüger,
Ian Robertson, Peter Schwarzenbauer.
Vorsitzender des Aufsichtsrats: Joachim Milberg
Sitz und Registergericht: München HRB 42243
------------------------------------------------------------------------------------------

 

Så fikk jeg denne eposten her :)
-----Opprinnelig melding-----
Fra: BMW ConnectedDrive [mailto:bmw-connecteddrive@bmw.de]
Sendt: 12. desember 2014 09:22
Til:
Emne: Ihr BMW wurde Ihrem Account in Mein BMW ConnectedDrive hinzugefügt.
Sehr geehrter BMW ConnectedDrive Kunde,
Ihr BMW mit der Fahrzeugidentifikationsnummer #VIN CODE# wurde Ihrem Account in Mein BMW ConnectedDrive hinzugefügt. Willkommen bei BMW ConnectedDrive!
Besuchen Sie „Mein BMW ConnectedDrive“ im Internet, um persönliche Einstellungen vorzunehmen.
Viel Vergnügen mit BMW ConnectedDrive!
BMW ConnectedDrive
www.bmw-connecteddrive.de

 

Etter at denne mailen ble besvart fikk jeg lov til å legge til bilen i portalen.
Neste skritt er å kjøpe BMW Assist eller full pakke med internet. Dette koster 2-300 euro pr år.
Når dette er betalt så kan man få tak i bilen via BMW Remote App på telefon osv..

 

On 3/2/2016 at 2:53 AM, Rodney said:

hei eg har en import bmw F10 2011 ConnectedDrive+++ som eg ikke får benyttet meg av og 0 hjelp hos BMW Norge og eg ser dere skriver en del men må innrømme at eg ikke blir så mye klokere :) er det en snill person som kan ringe meg om det er mulig på et vis, eg trenger hjelp og er litt evneveik med data :)  TLF 91693924 

 

On 3/2/2016 at 0:13 PM, alexaval said:

Samme her. Kan noen som kan dette skrive en oppdatering på hva man skal gjøre? har en F11 2014 importert.

 

Siden bilen er import må dere opprette konto i Tyskland. Norske forhandlere eller BMW Norge vil ikke bistå på import bil.
Det er fullt mulig å få det til om dere følger oppskriften jeg har lagt ved her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
On 3/10/2016 at 7:14 PM, Kjennern said:

 

 

 

Siden bilen er import må dere opprette konto i Tyskland. Norske forhandlere eller BMW Norge vil ikke bistå på import bil.
Det er fullt mulig å få det til om dere følger oppskriften jeg har lagt ved her.

hei, ny her  og ny med BMW, har en bruktimportert 520d 2013,...ser oppskriften din her og prøver den selv om norsk BMW support sier det ikke funker,...du sier det går greit å fylle ut dette skjemaet og bruke tysk "fake" adresse ? hva med vognkortet, stusser de ikke over at det er norskt ?
Regner med at du brukt "alt" fra tysk adresse, som telefonnummer også ? og dato/sted i Tyskland ?

Endret av TEOBALD
added text
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Kjennern said:

Jeg brukte kun adresse for å opprette tysk connected drive konto og på skjema. Brukte mitt telefon nr og kopi av vognkort.

Skrev at BMW Norge ikke ville hjelpe, tror de skjønner det på pre lci.

Takk, har fått registrert bil, men sliter litt med å få bestilt BMW Online/Assist. men regner med BMW support fikser det slik at jeg kan begynne å bruke Remote og Apps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, TEOBALD said:

Takk, har fått registrert bil, men sliter litt med å få bestilt BMW Online/Assist. men regner med BMW support fikser det slik at jeg kan begynne å bruke Remote og Apps

Om ikke tjenesten er inkludert, at du bare får opp bilen i connected drive appen. Men ikke noe gøy skjer fra bilens iDrive  må du nok kjøpe tjenesten i connected drive portalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
On 13.9.2016 at 14.12, Kjennern skrev:

Om ikke tjenesten er inkludert, at du bare får opp bilen i connected drive appen. Men ikke noe gøy skjer fra bilens iDrive  må du nok kjøpe tjenesten i connected drive portalen.

Kjennern, jeg overførte min importerte F11 (2012, prod. 10/11) til Tysk portal og kan kjøpe Online/Assist (€ 119 pr. år).
Det jeg ikke fikk helt svar på fra de (BMW Tyskland) er om dette fungerer i Norge. I bilen får jeg beskjed om at denne tjenesten ikke fungerer i mitt land (uten aktiv Online/Assist tjeneste altså).
Kan du bekrefte om dette likevel fungerer med gyldig abonnement?
Ikke så gira på å teste det til € 119 for så å finne ut at det ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Erik BM said:

Kjennern, jeg overførte min importerte F11 (2012, prod. 10/11) til Tysk portal og kan kjøpe Online/Assist (€ 119 pr. år).
Det jeg ikke fikk helt svar på fra de (BMW Tyskland) er om dette fungerer i Norge. I bilen får jeg beskjed om at denne tjenesten ikke fungerer i mitt land (uten aktiv Online/Assist tjeneste altså).
Kan du bekrefte om dette likevel fungerer med gyldig abonnement?
Ikke så gira på å teste det til € 119 for så å finne ut at det ikke funker.

Jeg kjøpte billigste pakke, da jeg ikke trengte internet i bilen. Du må trykke på Update services under connecteddrive menyen når du har betalt så bilen oppdaterer seg med hvilke tjenester du har. Det man bør være obs på er om bilen har 3G eller ikke.
Hørt noen rykter om at enkelte land snart kobler ut alt under 3G.. Om dette gjelder Norge kan jeg ikke bekrefte sånn sett.
Da må noen evt sjekke med Telenor/Telia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...