Gå til innhold

Guide: Remote app på importbil


Anbefalte innlegg

On 28.2.2018 at 13.41, MGunders skrev:

Jeg spesifiserte hvertfall at det ikke var noe hjelp å hente fra BMW Norge i mailen jeg sendte til Tyskland hvor jeg skrev at jeg ville bruke Connected Drive via Tyskland pga funksjon som f.eks styring av webasto ikke ville fungere via den norske portalen.

Sendte mail på kvelden og fikk mail om at kontoen var godkjent og at bilen var lagt til på formiddagen dagen etter. Det er service det.

Start og programmering av webasto var hovedgrunnen for meg og det fungerer helt som det skal, men lyshorn og horn fungerer ikke.

Noen som har vært borti det? Alt det andre fungerer så jeg synes det er merkelig at det ikke virker

Jeg var nok gjerne litt utydelig i mailen min 😅 

Det hørtes snodig ut.. Jeg hadde ringt hotline, og hørt med dem 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
On 13.10.2015 at 13.33, Kjennern skrev:

Eneste forskjell er at i 2013 kom NBT med 3G og støtte for Norske biler. Det har alltid fungert med CIC og remote app om man har rett utstyr i bilen.

@Kjennern Hmm jeg har en e91 2010 modell. Hvordan vet jeg om jeg har rett utstyr i bilen? hva skal jeg se etter? 

 

Jeg fulgte linken i første post, og fikk laget en konto. Når det var gjort, havnet jeg her ( se bildet ) Er jeg på rett vei da? Sitter med google translate. er meget dårlig i Tysk. 

 

Virker som jeg bare kan konfigurere ny bil her? 

 

Skjermbilde 2018-07-19 kl. 15.12.11.png

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første linken i posten får jeg bare feilmelding på når jeg prøver å åpne. 

Har du fått link på mail for å bekrefte connecteddrive-konto?

Ser for meg ut som du har fått laget konto på bmw.de istedenfor connecteddrive-konto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MGunders Jeg har fått konto nå, det gikk fint. Jeg skal til å fylle ut skjemaet, og sende med kopi av vognkort. MEN ... jeg leser i denne tråden at flere ikke får det til fordi dem mangler visse koder i utstyrslisten på bilen. Jeg kan ikke se å finne koder i min heller som har med dette å gjøre,  så kanskje det ikke er vits å fortsette?  


 

Vehicle options

P7RRA Dynamic Package

P7RSA Package Comfort

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

S1CDA Brake Energy Regeneration

S203A 4-wheel drive

S205A Automatic transmission

S216A Hydro steering-servotronic

S230A Extra package, EU-specific

S249A Multifunction f steering wheel

S255A Sports leather steering wheel

S258A Tire with run-flat functionality

S2KUA BMW LA wheel, V-spoke 285

S2PAA Wheel bolt retainer

S320A Deleted, model lettering

S321A Exterior parts in vehicle color

S322A Comfort access

S386A Roof railing

S3ACA Trailer coupling

S3APA Windshield with grey wedge

S402A Electric panoramic roof

S428A Warning triangle and first aid kit

S431A Interior mirror with automatic-dip

S441A Smoker package

S464A Ski bag

S481A Sports seat

S488A Lumbar support, driver and passenger

S493A Storage compartment package

S494A Seat heating driver/passenger

S4AEA Armrest front, retractable

S4B9A Interior strips, alu, satin-polished

S502A Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC)

S520A Fog lights

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S540A Cruise control

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S563A Light package

S609A Navigation system Professional

S620A Voice control

S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth

S698A Area-Code 2 for DVD

S6FLA USB/Audio interface

S6NFA Music interface for Smartphone

S761A Individual sunshade glazing

S775A Headlining anthracite

S842A Cold-climate version

S843A Power reduction

S850A Dummy-SALAPA

S853A Language version English

S863A Retailer Directory Europe

S888A On-board vehicle literature Danish

S8SPA Control unit COP

S8TGA Thiefproofing device

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på hvilke koder som egentlig trengs. Mener at man må ha combox for å ha sim-kort

Har du lagt inn VIN-nummer og fått beskjed om å sende dokumentasjon så er det jo alltids håp om at noe kan være tilgjengelig.

Online / assist-pakken man må ha for å få remote-appen til å fungere får man ikke til biler som er solgt nye i Norge.

Tror at den eneste som blir mulig å kjøpe er kartoppdatering. Det koster ingenting å registrere så det går jo an å prøve å se hva som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at det var teleservices man måtte ha, men så ble det nevnt noe om software-basert sim-kort i combox så da ble jeg usikker. 

Jeg sendte mail til kundeservice i Tyskland og spurte om det var mulig å connected drive til å fungere på bilen min. Fikk telefon dagen etter hvor jeg fikk forklart hva som var mulig å få til og hvordan jeg skulle gå frem. De gikk inn på vin-nummeret på bilen så det ble ikke sagt hvilke koder man måtte ha. 

Kanskje like greit å sende en mail. De svarer vanligvis ganske kjapt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Må man betake for denne idag for å ta i bruk connected drive på min 14mod f11?

196159DB-50CC-420D-8FFC-0067660687FA.png

Du må lage deg en profil og registrer bilen, da vil du se hva du kan kjøpe. Dette er ikke tilgjengelig for F10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen Det kommer helt an på hva som er bestilt med bilen når den var ny. Du fikk kjøpt med 3 år, 5 år og ubegrenset løpetid på en del tjenester i Connected Drive portalen. ( Sånn ca)

Jeg bruker å kjøpe disse 2 pakkene her under black friday tilbud = 30% rabatt.

  1. BMW Online.
  2. Real Time Traffic Information.

Da får jeg tilgang til internett ( søk i kart destinajsoner via google ec) fra bilen og jeg har RTTI.

Disse tjenesten har jeg ubegrenset løpetid på

  1. Remote Services
  2. Teleservices

Du skal kunne se dette i portalen ganske enkelt. Men det bør gjøres fra en pc, app er ganske dårlig på det der.
Skal du bruke app mener jeg du må ha Remote Services.

@Ampera Hva er ikke tilgjengelig til F10? Det er et skille på F10/F11 med tanke på LCI. Med LCI kan du bruke "Norsk portal" på pre-lci må du lage deg en profil i "Tysk portal" og si du "bor" i Tyskland. Må også sende inn et skjema på at bilen er din + kopi av vognkort. Jeg fikk dette til på min tidligere F06 fra 2012.
Dette har noe med SIM kort og gjøre etter det jeg har fått med meg. Er forskjell på CIC og NBT.

 

 

Edit: Norsk portal er her: https://www.bmw.no/no/shop/ls/cp/connected-drive

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kjennern skrev:

Du skal kunne se dette i portalen ganske enkelt. Men det bør gjøres fra en pc, app er ganske dårlig på det der.
Skal du bruke app mener jeg du må ha Remote Services.

@Ampera Hva er ikke tilgjengelig til F10? Det er et skille på F10/F11 med tanke på LCI. Med LCI kan du bruke "Norsk portal" på pre-lci må du lage deg en profil i "Tysk portal" og si du "bor" i Tyskland. Må også sende inn et skjema på at bilen er din + kopi av vognkort. Jeg fikk dette til på min tidligere F06 fra 2012.
Dette har noe med SIM kort og gjøre etter det jeg har fått med meg. Er forskjell på CIC og NBT.

Jeg har importbil fra 2015, og når jeg registrert denne i Norsk portal, fikk jeg kun beskjed om at bilen ble fjernet fra Tysk portal. Vedlegger bilde hva som er kjøpt og hva som må fornyes.

Men det skal og sies at når Ny App ble lansert, har de et problem med å kommunisere med biler med eldre system.

Jeg har en sak om at det er feil. Posisjon på bilen synes ikke i appen, dette venter jeg tilbakemelding på gjennom min service forhandler. Ellers fungere låse opp og starte ventilasjon.

 

Connectid oversikt. 2.jpg

Connectid oversikt..jpg

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ampera skrev:

Jeg har importbil fra 2015, og når jeg registrert denne i Norsk portal, fikk jeg kun beskjed om at bilen ble fjernet fra Tysk portal. Vedlegger bilde hva som er kjøpt og hva som må fornyes.

Men det skal og sies at når Ny App ble lansert, har de et problem med å kommunisere med biler med eldre system.

Jeg har en sak om at det er feil. Posisjon på bilen synes ikke i appen, dette venter jeg tilbakemelding på gjennom min service forhandler. Ellers fungere låse opp og starte ventilasjon.

 

Connectid oversikt. 2.jpg

Connectid oversikt..jpg

Snodig, må være noe som henger igjen i systemet fra Tysk portal kanskje. Hør om de kan slette all informasjon om bilen din og starte på nytt?

Min portal ser slik ut, og bilen er import i 2015. Bilen er produsert 07.2014.
 
Ser også at jeg bommet litt i første innlegg.
Jeg har 'ConnectedDrive Services' og Intelligent Nødanrop også med ubegrenset løpetid.

 

 

   CD-Portal.thumb.PNG.17a888595bf318ecbde305e8b2239169.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...