Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

8 hours ago, fupsaker said:

Veldig lekkert. Men å utstyre bilen slik og droppe adaptive LED-lykter er en skam. 

Det er essensen av en tyskkjøpt bil slik jeg ser det. Er så utrolig mange merkelige utstyrskombinasjoner der i gården at det ikke er bare bare å finne en der alt det riktige er krysset av på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Ikke helt oppdatert på E46 priser, men noe dyr? 😐

Finnes jo ikke noe sammenliknbart på finn eller i landet spør du meg. Jeg kjøpte den for lavere. Og har påkosta den ganske mye, jeg mener prisen er fair. Hadde målet vært å fått masse interessenter hadde jeg satt prisen til 200k, da får jeg vel stort sett bare dekksparkere som er int og folk som skal bytte bort dieselpurker og det gidder jeg ikke. Den som vet hva dette er og hva som er gjort vil nok forstå prissettingen

Og jeg har lagt den ut for å se hvordan interessen er, har ikke noe behov for å selge. Men alt er tilslags for rett pris

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

https://www.finn.no/232325191

Godt eksempel på hvordan km. Stand ikke nødvendigvis tilsvarer bra bil...

Hvis km. Standen på denne faktisk er riktig da 🥴 

Aldri spylt hjulbuene? 

Litt skeptisk til km som deg jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsforhold osv spiller nok mye inn også. Er en E46 brukt hele året i 19 år og aldri opplakkert er den ferdig uansett.

Husker jeg hadde inn en Golf en gang som var ca 10 år gammel. Utifra utseende skulle man tro den hadde gått 3-400k. Den hadde gått 4k...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2021 den 20.23, papertiger skrev:

Det er essensen av en tyskkjøpt bil slik jeg ser det. Er så utrolig mange merkelige utstyrskombinasjoner der i gården at det ikke er bare bare å finne en der alt det riktige er krysset av på.

Nå skal jeg oppklare litt, dette har jeg finni utav etter å ha lurt litt på det. Vi har jo ofte lurt på hvorfor i himmelens navn noen tyskere klarer å spekke opp en 530d med stoffseter, eller annet for oss veldig naturlig utstyr. E38 med stoff og manuell klima er jo også noe vi har sett. Vel særlig 3-serie og 5-serie er veldig vanlige firmabiler i Tyskland, det er salgsrepresentanter og selgere som kjører disse bilene. Da kjipes det inn på utstyr for at arbeidsgiver skal spare penger, det viktigste er at representanten for firmaet er pen i tøyet og kjører en pen bil (i motsetning til i Norge hvor det er Octavia med strikkmotor som gjelder, salgsrepresentanter i BMW er uhørt).

Så kommer du over en sånn bil så er den mest sannsynlig selgerkjørt.

La meg ta knekken på et par andre myter:

"Bilen er en administrasjons bil fra BMW AG systemet"

Med dette så forteller selger at bilen har gått internt i BMW, noe som vikles posetivt. Sanheten er at bilen har vært en flåtebil hos BMW, det vil si at det er en eller annet ansatt i BMW sin organisasjon som har kjørt denne bilen i noen måneder før en annen ansatt har overtatt. Tro ikke at dissefolka steller disse bilene som det er dems egene, for dem er det fremkomstmiddel. Det er børstevask, ut på autobahn på kald motor, dundre over brosten og trikkeskinner med 20" og ellers røff bruk. Så når bilen er ett år og gått 25 000 km så selges den igjennom en BMW Niederlassung.

"Norsksolgt"

Bilen er mest sansynlig småkjørt og har aldri sett hastigheterer over 130 km/t. Siden vi nordmenn i snitt kjører kortere turer en tyskere så forvent mer slitasje på sidestøtter og dørhåndtak. Bilen har Cold Clima pakka, men en tysk F10 vil oppleves som helt identisk. Blir like fort varm, har oppvarmede spylerdyser, speiler og til og med varme i rattet om man leter litt. Eneste posetive med Norsksolgt er hvis bilen ikke er eldre enn fem år...nybilgaranti.

"Bil har kun gått i sydtyskland"

Dette husker jeg var mer gjevt å skryte av før, når bruktimporten var massiv. Men her undervurderer selger kjøperens geografikunnskaper. Ved å si syd-Tyskland så vil det skapes en illusjon om at bilen har gått syd i Europa, altså tørt klima og lite rust. Vel, syd Tyskland ligger syd i Europa men syd Tyskland ligger også 400 meter over havet. Det vil si at klimaet her er så godt som det vi har i Sør-Norge, salt og helvete fra November til Mars. Går mye rustene biler i München..

 

22 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

https://www.finn.no/232325191

Godt eksempel på hvordan km. Stand ikke nødvendigvis tilsvarer bra bil...

Hvis km. Standen på denne faktisk er riktig da 🥴 

Ja det er ikke gitt at lav kilometerstand og en eier er velholdt og strøken bil. Så det bare på Golfen til bestemor, 2001 modellen hadde gått 65 000 km. Men den ble ikke vaska om vinteren, den så aldri hastigheter over 70 km/t (bortsett fra når jeg lånte den, var jo så daukjørt). Sto ute hele året, så den var ofte fuktig inni fordi ho kjørte ikke hver dag...og når ho kjørte var det bare korte turer. Også var den tatt i alle fire hjørner på slutten, ville ikke hatt den bilen for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...