Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Gabz skrev:

I mine øyne også en nedgradering å gå fra den herlige V8'eren til en skummel V10 mtp. pålitelighet.

S65 og S85 er vel like skummel begge to mtp pålitelighet? Begge har jo rykte på seg for å spise rådelagre blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gabz skrev:

Er en svakhet hos begge ja, men hører voldsomt mye mer fra folk med S85 iallefall.. Kan være jeg som ikke er helt oppdatert, men.

Er nok også helt riktig det å. Det man ikke hører fra S65 er kløtsjen som er veldig dyr og som ryker på S85. Her slipper S65 unna med DKG istedenfor SMG.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, scoot skrev:

Drømmen må jo være å få importert seg en E60 M5 fra statene med manuell kasse. At det kun var mulig å få kjøpt i USA er jo et mysterium, landet som elsker automat får tilbud om manuell kasse - mens i Europa får man kun SMG. Forstå det den som kan. 

Utrolig merkelig ja, men har hørt at de kjører mye hardere der borte, mye dragracing etc så de måtte tilby manuell fordi at det var så mange SMG kasser som ble fort ødelagt. Men om det er sant vet jeg ikke, kan bare være en teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Marius2002 skrev:

Hmm.. ikke hat meg nå. Det var en gjennomført og fin bil. Likevel synes jeg ikke 1M-fangeren var helt kledelig til bilen, selv om den så mye bedre ut på den der enn mange andre E9x jeg har sett. Kult med noe som skiller seg ut :) Samtidig ble det error med frontfanger mot hjul, se der jeg har ringet rundt. Gapet mellom nedre fanger og hjul ser ikke bra ut, sikkert fordi den er så lav. Fangeren skrår også for mye i framkant kontra vanlig M3 (den røde). Men dette er kanskje en bagatell eller synsvinkel som lurer :D 

6E080B53-D41B-4A15-8619-75A3AC06BCDE.thumb.jpeg.4b080c5f8d883ba9aaf890ce4affac29.jpeg

3F699FC1-366F-42E5-974D-852B5DE55E20.thumb.jpeg.0effb9e01f906e37fa7232fd05efa640.jpeg

100% senk som har skyld i det utseende IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, AlexHD said:

Utrolig merkelig ja, men har hørt at de kjører mye hardere der borte, mye dragracing etc så de måtte tilby manuell fordi at det var så mange SMG kasser som ble fort ødelagt. Men om det er sant vet jeg ikke, kan bare være en teori.

Det kan sikkert stemme det, ikke en dum teori. Uansett ufattelig synd at den ikke havnet på det europeiske markedet med manuell. En manuell E60 M5 deler 1.plass med E34 M5 3.8 på min liste over drømmebiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, scoot skrev:

Drømmen må jo være å få importert seg en E60 M5 fra statene med manuell kasse. At det kun var mulig å få kjøpt i USA er jo et mysterium, landet som elsker automat får tilbud om manuell kasse - mens i Europa får man kun SMG. Forstå det den som kan. 

E61 M5 med manuell hadde vært rått. Men da MÅ man bygge om siden USA ikke fikk disse i det hele tatt, og dermed ingen manuell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mr.Wreckless skrev:

100% senk som har skyld i det utseende IMO.

Helt enig m deg. 1M ville jeg hatt med meg en "kjenner" før kjøp.. Der er det mye rart.. (men er det ssp, så har vel de best kompetanse i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Conquest skrev:

Helt enig m deg. 1M ville jeg hatt med meg en "kjenner" før kjøp.. Der er det mye rart.. (men er det ssp, så har vel de best kompetanse i Norge)

Dette er E92, ikke E82, den har derimot 1M-look frontfanger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, scoot said:

Drømmen må jo være å få importert seg en E60 M5 fra statene med manuell kasse. At det kun var mulig å få kjøpt i USA er jo et mysterium, landet som elsker automat får tilbud om manuell kasse - mens i Europa får man kun SMG. Forstå det den som kan. 

Faktisk samme situasjon med F10 M5. Den kunne også fåes i manuell, kun i USA og Canada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AlexHD skrev:

Utrolig merkelig ja, men har hørt at de kjører mye hardere der borte, mye dragracing etc så de måtte tilby manuell fordi at det var så mange SMG kasser som ble fort ødelagt. Men om det er sant vet jeg ikke, kan bare være en teori.

Kan ikke skjønne at SMG kassene skal bli fortere ødelagt. Det er jo nøyaktig samme kassen som manuell,  men med null mulighet for bomgiring eller sluring av clutch.  Er vel ikke lett å gire noe raskere med manuell heller så 🤷🏼‍♂️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Daniel80 skrev:

Kan ikke skjønne at SMG kassene skal bli fortere ødelagt. Det er jo nøyaktig samme kassen som manuell,  men med null mulighet for bomgiring eller sluring av clutch.  Er vel ikke lett å gire noe raskere med manuell heller så 🤷🏼‍♂️ 

SMG kassene er ekstremt hatet i statene. Både for E46 og E60.

Pumpen er vel en av de tingene som ofte blir nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...