Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Daniel. skrev:

Ikke BMW, eller tysk for den saks skyld, men syns denne er verdt å dele. :D Toyotas "flaggskip" samt eneste produksjonsbil fra Japan med V12. Dette er luksus, og noe helt annet enn de Toyotaene vi ser her til lands.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190489782

 

Finnes en youtube video hvor den går gjennom finurlige løsninger på bilen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=e12MlkCxsW0

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 000,- for en 2002 modell Toyota som ser ut som en 1970 modell? Tror jeg hadde satsa på en E65 760i i stede om det var V12 som var tingen 😅 

Men, for spesielt interesserte så er jo dette en artig bil. Kult at noen har tatt den inn til Norge. 20 års regelen er fin sånn, får inn mye artig på veiene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, TorsteinAa skrev:

Finnes en youtube video hvor den går gjennom finurlige løsninger på bilen.

https://www.youtube.com/watch?v=e12MlkCxsW0

Jepp, har sett den :) Artig den løsningen med seteryggen som kan felles ned.

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

250 000,- for en 2002 modell Toyota som ser ut som en 1970 modell? Tror jeg hadde satsa på en E65 760i i stede om det var V12 som var tingen 😅 

Men, for spesielt interesserte så er jo dette en artig bil. Kult at noen har tatt den inn til Norge. 20 års regelen er fin sånn, får inn mye artig på veiene våre.

Nei, designet var ikke akkurat store forskjellen fra tidligere årsmodeller, her har du f.eks en 1982 modell. Dette er da første generasjon, som "kun" hadde V8.

Spoiler

Toyota-Century-102.jpg

Nåverende generasjon av Toyota Century ser slik ut:

Spoiler

1920px-Toyota_Century_3rd_generation_201

Er nok mye annet man kan få for 250.000kr ja. Men som du selv sier så er dette for spesielt interesserte :)

Og ja, begynner å dukke opp mye tøft her nå som ting har blitt litt enklere/billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190790882

Var ute på tur i går for å se på denne X3'en her med en kamerat i går. Slutta tidlig fra jobb og kjørte 3 timer til Porsgrunn, bilen så grei ut i annonsen og selger hadde ikke opplyst om noe annet. Han hadde nok kjøpt den om den var bra, det var den ikke... Første vi ser når vi kommer er en diger rustflekk på bakluka, var i overgangen mellom ruta og bakluke, rundt viskeren. Spurte selgeren om det ikke hadde vært greit å opplyse oss om, men nei, det hadde hun ikke tenkt noe over.. Var også et par små rustflekker til på bakluka som de ikke hadde sett før. Rundt om bilen var det også en del dype riper i fangere og et sideskjørt som hadde sprekt (ser ikke det på bildene, så har nok skjedd etter de var tatt). Står i annonsen at bremser var bytta, spurte på melding om det var både foran og bak. Ja fikk vi til svar. Bremser bak var ikke byttet. Vi prøvekjørte bilen en liten tur også, det var røyka inni bilen samt at den gikk å nappa litt under fullt pådrag. Takka pent nei og snudde nesa furt hjem igjen..

Siden vi hadde kjørt et godt stykke tenkte vi at vi kanskje rakk å se på en bil til, joda, fant en annen X3 som så ålreit ut i Stabekk. Perfekt tenkte vi. Da så vi på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94221138

Kom fram til selger rundt avtalt tid, men han var ikke hjemme enda, noe som var helt greit siden vi kom på kort varsel og han hadde vært borte. Etter et par minutter kommer selgeren nesten skrensende over gårdsplassen med bilen :p Kikka litt på bilen og fant mye riper osv i bakfangeren. Hengerfeste hadde også låst seg ute og ville ikke inn igjen. Den elektriske bakluka lagde masse rare lyder og ville heller ikke lukke seg selv. Selgeren sa umiddelbart at han skulle ha bilen på Bilia og fikse opp igjen alt før salg, så den skulle bli ganske bra. Greit tenkte vi, da blir den jo ganske bra hvis alt fikses bak. 

Skulle så prøvekjøre bilen en tur, første som slår oss er jo at det er 5 km rekkevidde med diesel igjen, spesielt, men selger var med så vi dro å fylte litt diesel. Bladde litt i idriven og der fikk vi et stort sjokk, det var ikke tatt service på 65 000 km!! Spurte om det var tatt oljeskifte eller noe sånt imellom, men nei, det hadde han ikke gjort. Bilen ble bare brukt på småkjøring så det var ikke så farlig. Blir litt uvel... 

I annonsen står det at det er en velholdt bil, han sa det også flere ganger selv at han var veldig opptatt av å holde bilen vedlike?? Begynner å lure litt, han var heller ikke villig til å ta service før et evt salg, men kunne fint lakkere opp begge fangere. Er det mulig. 

Liten utblåsing på morran, folk er håpløse :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emilsen skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190790882

Var ute på tur i går for å se på denne X3'en her med en kamerat i går. Slutta tidlig fra jobb og kjørte 3 timer til Porsgrunn, bilen så grei ut i annonsen og selger hadde ikke opplyst om noe annet. Han hadde nok kjøpt den om den var bra, det var den ikke... Første vi ser når vi kommer er en diger rustflekk på bakluka, var i overgangen mellom ruta og bakluke, rundt viskeren. Spurte selgeren om det ikke hadde vært greit å opplyse oss om, men nei, det hadde hun ikke tenkt noe over.. Var også et par små rustflekker til på bakluka som de ikke hadde sett før. Rundt om bilen var det også en del dype riper i fangere og et sideskjørt som hadde sprekt (ser ikke det på bildene, så har nok skjedd etter de var tatt). Står i annonsen at bremser var bytta, spurte på melding om det var både foran og bak. Ja fikk vi til svar. Bremser bak var ikke byttet. Vi prøvekjørte bilen en liten tur også, det var røyka inni bilen samt at den gikk å nappa litt under fullt pådrag. Takka pent nei og snudde nesa furt hjem igjen..

Siden vi hadde kjørt et godt stykke tenkte vi at vi kanskje rakk å se på en bil til, joda, fant en annen X3 som så ålreit ut i Stabekk. Perfekt tenkte vi. Da så vi på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94221138

Kom fram til selger rundt avtalt tid, men han var ikke hjemme enda, noe som var helt greit siden vi kom på kort varsel og han hadde vært borte. Etter et par minutter kommer selgeren nesten skrensende over gårdsplassen med bilen 😛 Kikka litt på bilen og fant mye riper osv i bakfangeren. Hengerfeste hadde også låst seg ute og ville ikke inn igjen. Den elektriske bakluka lagde masse rare lyder og ville heller ikke lukke seg selv. Selgeren sa umiddelbart at han skulle ha bilen på Bilia og fikse opp igjen alt før salg, så den skulle bli ganske bra. Greit tenkte vi, da blir den jo ganske bra hvis alt fikses bak. 

Skulle så prøvekjøre bilen en tur, første som slår oss er jo at det er 5 km rekkevidde med diesel igjen, spesielt, men selger var med så vi dro å fylte litt diesel. Bladde litt i idriven og der fikk vi et stort sjokk, det var ikke tatt service på 65 000 km!! Spurte om det var tatt oljeskifte eller noe sånt imellom, men nei, det hadde han ikke gjort. Bilen ble bare brukt på småkjøring så det var ikke så farlig. Blir litt uvel... 

I annonsen står det at det er en velholdt bil, han sa det også flere ganger selv at han var veldig opptatt av å holde bilen vedlike?? Begynner å lure litt, han var heller ikke villig til å ta service før et evt salg, men kunne fint lakkere opp begge fangere. Er det mulig. 

Liten utblåsing på morran, folk er håpløse :) 

 

Fremfor å ratte i timevis rundt i Norges land, kan det være enkelte forummedlemmer som kan være behjelpelig med en kikk kanskje? 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Emilsen det høres trasig ut, men kan være glad for at dere "bare" kjørte i 3 timer - kan tenke seg til om en hadde tatt fly fra Nord-Norge for å hente den. Det er en litt annen terskel for å si "takk men nei takk" da og dra tomhendt hjem igjen.

Du har den enden av skalaen, der folk hauser opp bilene sine i annonsen så er de langt fra bra i virkeligheten, og så har du de som skriver en elendig annonse og i realiteten har en utrolig velholdt bil. Som var tilfelle med vår Cooper S. En fra østeuropa (ikke noe galt om de altså) som eide bilen, skrevet annonsa på dårlig, gebrokkent norsk, dårlige og mangelfulle bilder. Egentlig avskrevet bilen før annonseteksten var ferdiglest, men siden den var i nærheten sendte jeg en melding. Etterhvert kom det fram at han hadde passa på bilen som sin egen unge, alle aksjoner og svakheter med bilen var utbedret enten av han som selv var bilmekaniker eller av merkeverksted. Så det endte selvsagt opp med kjøp, har snart hatt den i 4 år, og sett bort fra det klassiske registerkjedeproblemet på disse motorene har den vært utrolig problemfri til å være snart 14 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, papertiger skrev:

Rimelig lekker Champagne Quartz F31 330i xdrive 😍

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190797612

Jeg tror den har tilhørt en på forumet her som også hadde/har M2 som bil nr to eller tre. Fargen er virkelig lekker og jeg kunne tenkt meg denne som brukis. 😛 Men fornuften tilsier i3 til kona nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, fupsaker said:

Jeg tror den har tilhørt en på forumet her som også hadde/har M2 som bil nr to eller tre. Fargen er virkelig lekker og jeg kunne tenkt meg denne som brukis. 😛 Men fornuften tilsier i3 til kona nå.. 

Jeg kunne også tenkt meg denne som brukis :D men fornuften sier "behold F36 og Mini". 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, StigJ said:

Tull og tøys! Bytt ut F36 og behold MINI 😁

Nå har jeg fått den så fin i generell stand og lakk etter besøk hos en premium detailer, så jeg har nesten ikke noe valg annet enn å beholde den :D . Jeg tror ikke vi får noe i tilsvarende god stand som Minien i samme prisleie som salgsprisen for den, så det blir nok å beholde den litt til. Kikket jo litt på 5-serie, og har snust litt på F25 X3 også, men holder prisen godt disse også. Spørs om ikke F31 er for liten endring fra F36 til at det er verdt de ekstra pengene, men jeg tar meg stadig i å inn å kikke på den Champagne Quartz-F31'en altså... den var bare helt helt riktig på alle måter, utenom den Defa-ovnen inni.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...