Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

På 11.6.2021 den 13.37, Saltkjelen skrev:

Flott M3, men på ingen måte en annonse som innbyr til troverdighet. Selgers navn som "Finn-bruker", "Bank som roter med heftelser", prøvekjøring fra passasjersetet og elendige bilder, gjør i alle fall at jeg glatt hadde hoppet over denne bilen. Bør være gode muligheter for å skamby om ikke annet.

Vet ikke om jeg synes annonsen hadde "elendige" bilder, har sett eksempler på langt verre. Bildene var vel helt ok for en amatørfotograf (kvalitetsmessig), men jeg kunne godt se for meg at bildene hadde gitt et bedre inntrykk av bilen om de hadde et bedre motiv (mtp hva som faktisk synes innenfor ramma av bildet). Annonseteksten var vel også grei? Har sett dyrere biler med en-linjes tekst.

Men skal si meg enig at det var litt kjedelig med de heftelsene, og en bil til 500k føler jeg ikke bør være noe eksklusiv sak som tilsier at kjøper bare skal sitte i passasjersetet. Slikt er bare uaktuelt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke kopiert link pga noe tull med nettbrett ,men trodde det gikk an å få et bedre resultat av lakkering med dagens teknologi .

Her vil jeg si at fargeforskjell var stor på bakdør ja 😊:

81C70EFE-BFF5-46B0-B3B0-C3F7BDDABBCF.thumb.png.8b13da915d76794b3312491ecc376f68.png

Dere ser det enda bedre om dere går inn på selve Finn annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til denne?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220385489

Har lenge hatt lyst på 7-serie og V12 har alltid vært en drøm men er dette galskap? Tenker det kan bli dyrt å holde den i perfekt stand med såpass mye som kan gå i stykker. Noen som kjenner til påliteligheten til N74B66TU-motoren?

489_864100656.thumb.jpg.3aa9e43f7f83568e34768c85c174e912.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, RNJ skrev:

Noen som kjenner til denne?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220385489

Har lenge hatt lyst på 7-serie og V12 har alltid vært en drøm men er dette galskap? Tenker det kan bli dyrt å holde den i perfekt stand med såpass mye som kan gå i stykker. Noen som kjenner til påliteligheten til N74B66TU-motoren?

 

denne kan kjøres leeeeeenge på IF eller codans sin kasko pluss så hadde ikke bekymret meg et sekund, men når den passerer 200k km kan historien bli en annen? detaljene vet jeg dog ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, RNJ skrev:

Noen som kjenner til denne?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220385489

Har lenge hatt lyst på 7-serie og V12 har alltid vært en drøm men er dette galskap? Tenker det kan bli dyrt å holde den i perfekt stand med såpass mye som kan gå i stykker. Noen som kjenner til påliteligheten til N74B66TU-motoren?

489_864100656.thumb.jpg.3aa9e43f7f83568e34768c85c174e912.jpg

For en skute, er det nyere 7-serie med V12er du har lyst på så er det bare å hive seg rundt. Dette er jo fortsatt "ny" bil så her ville jeg ikke bekymret meg, er den Norsksolgt er det også ett år igjen av garantien. Videre har du mange år med motor/drivverk forsikring foran deg, så dette hadde jeg ikke bekymret meg nevneverdig for. 

Så må det sies at M760i er ett udyr å kjøre, her har du superbil ytelser pakket inn i en av de mest komfortable og luksuriøse bilene på markedet. Dette blir en klassiker en gang i fremtiden, helt klart 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fredrik 90 said:

For en skute, er det nyere 7-serie med V12er du har lyst på så er det bare å hive seg rundt. Dette er jo fortsatt "ny" bil så her ville jeg ikke bekymret meg, er den Norsksolgt er det også ett år igjen av garantien. Videre har du mange år med motor/drivverk forsikring foran deg, så dette hadde jeg ikke bekymret meg nevneverdig for. 

Så må det sies at M760i er ett udyr å kjøre, her har du superbil ytelser pakket inn i en av de mest komfortable og luksuriøse bilene på markedet. Dette blir en klassiker en gang i fremtiden, helt klart 👍

I utgangspunktet hadde jeg sett for meg en 750i xDrive i kort variant (G11). Her tror jeg man får en fint norsksolgt eksemplar for rundt 800k. M760i'en er en halv million dyrere, bruktimportert og lang (G12). At det frister med M760i er det ingen tvil om. Det er vel ikke helt usannsynlig at dette er den siste BMW med V12 og selv om den nok vil fremstå som en dinosaur om 10 år er den sikkert også ganske kul. For min del vil den ikke være daily driver men kun brukes på lengre turer primært til Danmark og sør-Europa. Med max 5-10k km i året så vil den kunne holde mange år.

All fornuft tilsier at det er vanvittig å vurdere M760i men på den annen side er det en sjanse til å få en unik bil. Til sammenligning fremstår 750i'en som rene Toyota'en hva fornuft angår :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 hours ago, RNJ said:

I utgangspunktet hadde jeg sett for meg en 750i xDrive i kort variant (G11). Her tror jeg man får en fint norsksolgt eksemplar for rundt 800k. M760i'en er en halv million dyrere, bruktimportert og lang (G12). At det frister med M760i er det ingen tvil om. Det er vel ikke helt usannsynlig at dette er den siste BMW med V12 og selv om den nok vil fremstå som en dinosaur om 10 år er den sikkert også ganske kul. For min del vil den ikke være daily driver men kun brukes på lengre turer primært til Danmark og sør-Europa. Med max 5-10k km i året så vil den kunne holde mange år.

All fornuft tilsier at det er vanvittig å vurdere M760i men på den annen side er det en sjanse til å få en unik bil. Til sammenligning fremstår 750i'en som rene Toyota'en hva fornuft angår :-) 

Jeg forstår ikke poenget med å kjøpe en V12 til kona? Mer enn 150 hk blir aldri brukt, og hu kommer bare til å bulke og kantkjøre.
Bilen er laget for å sitte i baksetet tross alt, du skal jo ikke kjøre den selv. En av de få bilene i verden der man foretrekker kona bak rattet 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, LoKi said:

 

Jeg forstår ikke poenget med å kjøpe en V12 til kona? Mer enn 150 hk blir aldri brukt, og hu kommer bare til å bulke og kantkjøre.
Bilen er laget for å sitte i baksetet tross alt, du skal jo ikke kjøre den selv. En av de få bilene i verden der man foretrekker kona bak rattet 🤣

He he, godt poeng men jeg tror nok det mest blir jeg som kjører og fru RNJ i høyre baksete. Det blir nok enklere å få med familien på bilferie med M760i. Har forøvrig vært passasjer i F01 7-serie med fru RNJ bak rattet i nærmere 250 på Autobahn så hun vet godt hva høyre pedal brukes til :-) 

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke at denne Nissan Skyline | FINN.no skulle være verdt 1 mill for en måned siden, og at 2 mill er riktig pris har jeg særdeles vanskelig for å forstå... Men blant Nissan-entusaster så er det sikkert normalt?

 

Jeg forstår forsåvidt heller ikke at denne BMW M3 | FINN.no skal være verdt 499' når originalmotoren manlger og det er MYE jobb for å bli ferdig med den. Men S54 i en E30 M3 er jo en fin tanke da - WeDRIVE: Immaculate BMW M3 e30 with a S54 Engine – Nordschleife Photoshoot - TrackandTuner👍

image.jpg

 

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Orjan skrev:

Jeg skjønte ikke at denne Nissan Skyline | FINN.no skulle være verdt 1 mill for en måned siden, og at 2 mill er riktig pris har jeg særdeles vanskelig for å forstå... Men blant Nissan-entusaster så er det sikkert normalt?

 

Jeg forstår forsåvidt heller ikke at denne BMW M3 | FINN.no skal være verdt 499' når originalmotoren manlger og det er MYE jobb for å bli ferdig med den. Men S54 i en E30 M3 er jo en fin tanke da - WeDRIVE: Immaculate BMW M3 e30 with a S54 Engine – Nordschleife Photoshoot - TrackandTuner👍

image.jpg

 

Ja denne leste jeg i går, også får du heller ikke lov å stille noe særlig med spørsmål selv om han skal ha 500.000kr 

Slike annonser styrer jeg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, S-ibra skrev:

Snubla over denne idag, vet det ikke er en BMW, men... 2 mil ?? er det noe jeg ikke har fått med meg?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=206419845

2 mill for det greiene der, også med rattet på feil side til og med 😂 Jeg vet at dette er spesielle biler, men ikke så spesiell. Får jo en ganske lagelig nyere Porsche 911 Turbo S til den prisen der

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=217413480

Jeg hadde liksom ikke vært i tvil jeg da....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

2 mill for det greiene der, også med rattet på feil side til og med 😂 Jeg vet at dette er spesielle biler, men ikke så spesiell. Får jo en ganske lagelig nyere Porsche 911 Turbo S til den prisen der

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=217413480

Jeg hadde liksom ikke vært i tvil jeg da....

 

De GT-R prisene kan man skylde Usa for. De ene og alene har drevet prisene på dem og Supra mk4 til himmelen de siste årene. I 2022 er disse 20 år gamle og kan lovlig importeres inn til statene uten problemer. Ser flere som kjøpte biler i Japan for flere år siden i påvente av å kunne importere dem inn. Om dette er for å tjene penger på rent kjøp og salg er uvisst. Etterspørselen for GT-R og Supra er ekstrem grunnet to bilfilmer. Forstå det den som kan.

Helt enig med deg ang 911. Hadde mye heller brukt 2 mill på noe sånt, eller en hel haug av eldre Bmw’er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...