Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Magnus. skrev:

Det virker som jakten på familiebil nærmer seg en slutt, jeg har også fått samboer med over fra en passat til denne:  F11 530xd LCI 

Noen formeninger om bilen ? hva burde jeg sjekke/se etter. 

Har reservert den ut dagen, og skal etter planen ta den med hjem i kveld. Det blir behagelig å komme tilbake til BMW etter salget av f80 for et par år siden ! 🙂  

På den kilometerstanden burde en vel nesten tenke på registerkjede og HT pumpen? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220730561

Noke spesielt ein bør sjå etter på gammel X3, utenom 'vanlige' slitedeler? 

Vil si toppen mht koksing. De er visstnok ille plaget med det. Samt EGR også da. Ellers bare vanlig kikk. Kanskje også napping i drivverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2021 den 10.43, S-ibra skrev:

Snubla over denne idag, vet det ikke er en BMW, men... 2 mil ?? er det noe jeg ikke har fått med meg?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=206419845

Så denne bilen lokalt på et treff for et par uker siden, den er virkelig lekker! Kommentarene her om verdi har nok rett i at de henspeiler seg i at USA har drevet opp prisene på de (mye mtp et par kjente bilfilmer ja). Relativt er et relativt begrep, men det er relativt få produserte R34 GTR, og denne er igjen en av enda færre  limited edition utgavene. 

Bilen er jo fin, Skyline har et godt rykte og renome knyttet til seg så denne vil nok forbli en klassiker. Men jeg tør påstå at denne prisen her er såpass frisk kun her i Norge/Europa nettopp fordi den er godkjent med såpass mange hester under panseret, noe som ikke er en selvfølge, og vi vet alle hvor vanskelige og trangsynte biltilsynet kan være, særlig om man møter på en sur kontrollant som skal "ta deg". Ønsker man seg noe virkelig unikt sanker man langt flere poeng her enn med en 911.

Den godkjenningen er jo ikke verdt noe i USA siden de ikke bryr seg om sånt. Det er unektelig en spesiell bil i vanlig utførelse, og enda mer spesiell mtp vognkortet og godkjenningene. Men om den verdien reflekteres i prisen får man jo se om bilen blir solgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2021 den 23.40, Snagg30 skrev:

Er denne bilen over priset sett opp i mot års tall og km.stand?

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=213323897

Siden BMW fucked opp så mange melk og brød motorer fra 2006-2015 med I4 diesel og bensin blir de beste motorene fra denne tiden kunstig høyt priset. En 10 år gammel bil er ikke nødvendigvis billig å drifte, generelt er bruktbil for dyrt ifht nytt nå, uproporsjonalt vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/22/2021 at 11:40 PM, Snagg30 said:

Er denne bilen over priset sett opp i mot års tall og km.stand?

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=213323897

Ikke noe spesielt i forhold til hva markedsprisen for disse er nå. Ser også 525d i den prisklassen.

Folk virker villige til å betale mye for disse så da holder prisen seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare priser der ute, sett på noe pendlerbil med x-drive og hengerfeste (for å frakte sykkel, ikke noe hestehengeropplegg) og priser varierer en hel del. Ønsker ikke N-motor, men kan mulig gjøre et unntak for N57. Ikke veldig mange E6x med M57 og x-drive og på F1x er prisingen såpass diffus at det kan være lite skille fra 530D til 535D, noen ganger så koster sistnevnte mindre. 525D og M550D er ikke langt unna i hver sin retning heller. F01 er også gunstig priset i forhold til F1x, men litt skeptisk på driftskostnadene der. Sist jeg sjekket delepriser på en 7-er så kostet en drivstoffpumpe i tank nesten 10k, pumpe for samme motor i 5-serie kostet halvparten, da blir man litt skeptisk. En annen ting er at en litt eldre bil kan ha behov for utlegg på 10-20-30k om man skal fikse opp litt småting og ta service-etterslep så da blir totalprisen i løpet av det første året ikke så lav som man kanskje tror i første omgang. Nærmer bilen seg 200k så bør man kanskje bytte ut CP4-pumpa før den selvdestruerer innsprøytningsanlegget.

På nyere bil med B47 så er det ikke rare forskjellene mellom 1-serie og 5-serie med tilsvarende km-stand og årsmodell. Jeg skjønner at 520D med 190hk ikke er en rakett, men den kan vel skremmes opp til 204hk med MPPK og da blir vel bilen tilsvarende noe E39 530D, altså helt greit til pendling. Under er et eksempel på en 1-er til 290k og en 5-er til 340k:

120d vs. 520d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...