Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Rart 🤔 Comfort + på min 2012 F10

Jeg er litt usikker vel å merke.

 

Edit: @///M-ini95 Du har nok rett :) Jeg som blander med F10 520d tidlig 2011 modell jeg hadde rett før F06. Er noen år siden jeg hadde disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2021 den 13.28, ///M-ini95 skrev:

Det kom i 2011/2012 en gang om jeg husker rett. "Normal" gikk til å bli "Comfort" og "Comfort" ble til "Comfort +"

 

Så de første bilene (hvis utstyrt med EDC) går rekken slik:

Sport +

Sport 

Normal

Comfort

Nyere:

Sport+ 

Sport 

Comfort

Comfort +

Eco Pro

:D

 

På min 2012 er det som @///M-ini95 sier.

Nyere:

Sport+ 

Sport 

Comfort

Comfort +

Eco Pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=194647342

Galleribilde

Jeg har siklet på denne i hele våres. Så den først rundt mars/ april tror jeg, så forsvant den fra finn, og jeg antok den var solgt. Men nå har den jaggu dukket opp igjen. Jeg har bladd gjennom denne tråden tilbake fra april, og kan ikke se at denne har vært postet tidligere eller diskutert. Hva er "feil" med denne? Er 8-serie så lite attraktive? Jeg har aldri eid bmw før, og heller ikke vurdert bmw så veldig, men akkurat 8-serien har jeg alltid hatt et svakt punkt for. Den er jo så nydelig! Men jeg har jo ikke lyst til å ta opp billån for så å kjøpe katta i sekken heller :(

Jeg drømmer i hvert fall om denne hver natt, så noe må jeg gjøre..!

Endret av kakemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, kakemann skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=194647342

Galleribilde

Jeg har siklet på denne i hele våres. Så den først rundt mars/ april tror jeg, så forsvant den fra finn, og jeg antok den var solgt. Men nå har den jaggu dukket opp igjen. Jeg har bladd gjennom denne tråden tilbake fra april, og kan ikke se at denne har vært postet tidligere eller diskutert. Hva er "feil" med denne? Er 8-serie så lite attraktive? Jeg har aldri eid bmw før, og heller ikke vurdert bmw så veldig, men akkurat 8-serien har jeg alltid hatt et svakt punkt for. Den er jo så nydelig! Men jeg har jo ikke lyst til å ta opp billån for så å kjøpe katta i sekken heller :(

Jeg drømmer i hvert fall om denne hver natt, så noe må jeg gjøre..!

Har blitt anbefalt av verkstedmester (BMW) å se en annen vei mtp E31.
Det er avanserte og komplekse biler, med over 50 motoriserte anretninger. Skal man kjøpe en slik, bør det være kosebil med begrenset km og bruk, samt opprette et lite fond til service og evt trøbbel som kan oppstå.

Skader vel heller ikke å være utstyrt med litt kunnskap og være litt hendig selv.

Det sagt-  så er det nydelige biler, så har du kunnskap og mulighet til å drifte en slik, kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Har blitt anbefalt av verkstedmester (BMW) å se en annen vei mtp E31.
Det er avanserte og komplekse biler, med over 50 motoriserte anretninger. Skal man kjøpe en slik, bør det være kosebil med begrenset km og bruk, samt opprette et lite fond til service og evt trøbbel som kan oppstå.

Skader vel heller ikke å være utstyrt med litt kunnskap og være litt hendig selv.

Det sagt-  så er det nydelige biler, så har du kunnskap og mulighet til å drifte en slik, kjør på!

I følge "m539 restorations" på youtube så er det heller ikke så lett å få OEM deler på e31, da det meste ikke produseres lenger. Synd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E31 8-serie er egentelig ikke så ille som alle skal ha det til. Men det en absolutt forutsetning at du kjøper en velholdt bil og at du selv er litt hendig. Jeg har fulgt med på You Tube kanalen M539 Restorations og han har satt i stand en del av disse bilene, anbefaler å se noen av videoene hans. Selv om dette er svært komplekse biler så er de ganske simple sammenliknet med dagens BMWer. M70 V12ern er også en ganske solid motor, men nøkkelordet å finne en bil med ryddig historikk.

Ikke kjøp en "sigøynerbil" som har gått for lut og kaldt vann. Disse bilene var populære hos bajaser og lokale helter på 2000 tallet, mye mildt sagt lugubert  klientell kjørte disse bilene før. Derfor er det viktig å finne en bil med ryddig historikk hvor tildligere eiere kan vise til at bilen har fått den pleie den skal. Jeg er på let etter E31 selv for tiden, men jeg følger litt med på prisene i Sverige. Her dukker det noen ganger opp biler som er virkelig gunstige og bra 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ron Jeremy said:

Har blitt anbefalt av verkstedmester (BMW) å se en annen vei mtp E31.
Det er avanserte og komplekse biler, med over 50 motoriserte anretninger. Skal man kjøpe en slik, bør det være kosebil med begrenset km og bruk, samt opprette et lite fond til service og evt trøbbel som kan oppstå.

Skader vel heller ikke å være utstyrt med litt kunnskap og være litt hendig selv.

Det sagt-  så er det nydelige biler, så har du kunnskap og mulighet til å drifte en slik, kjør på!

Gode poeng. Tåler greit litt utgifter med tanke på rep. og service. Er heller ikke redd for å skru selv, har en veteranbil fra før som jeg har hatt nå i 5 år og skrudd en hel del på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gallay skrev:

I følge "m539 restorations" på youtube så er det heller ikke så lett å få OEM deler på e31, da det meste ikke produseres lenger. Synd :(

Helt riktig .

Snakket lenge med en i helga som disponerte en sånn og deletilgang var ikke like lett ,ikke minst det å finne feks el feil på disse som det ofte kan være visstnok ,kunne være utfordring .

Men som det nevnes finn en som du har god følelse på og har ryddig historie så ender det nok godt for flotte er de.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fredrik 90 said:

E31 8-serie er egentelig ikke så ille som alle skal ha det til. Men det en absolutt forutsetning at du kjøper en velholdt bil og at du selv er litt hendig. Jeg har fulgt med på You Tube kanalen M539 Restorations og han har satt i stand en del av disse bilene, anbefaler å se noen av videoene hans. Selv om dette er svært komplekse biler så er de ganske simple sammenliknet med dagens BMWer. M70 V12ern er også en ganske solid motor, men nøkkelordet å finne en bil med ryddig historikk.

Ikke kjøp en "sigøynerbil" som har gått for lut og kaldt vann. Disse bilene var populære hos bajaser og lokale helter på 2000 tallet, mye mildt sagt lugubert  klientell kjørte disse bilene før. Derfor er det viktig å finne en bil med ryddig historikk hvor tildligere eiere kan vise til at bilen har fått den pleie den skal. Jeg er på let etter E31 selv for tiden, men jeg følger litt med på prisene i Sverige. Her dukker det noen ganger opp biler som er virkelig gunstige og bra 😀

Ja du sier noe, men det gjelder jo generelt for alle biler sånn egentlig. Ser ut til at dette er en tyskimportert den jeg har lenket til. Høy km men det skrives at det har blitt byttet motor i fjor. Jeg får egentlig gode vibber av den bilen jeg linket til, tross for at den har gått ganske mye lenger enn de andre som ligger ute på finn. Men alle andre som ligger ute er både dyrere og ser ikke like pene ut, og er automat. For min del er automat uaktuelt, så da er det plutselig ingen andre biler å sammenlikne den med. Men jeg syns jo den ser meget clean ut. Får vel ringe på den i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kakemann skrev:

Ja du sier noe, men det gjelder jo generelt for alle biler sånn egentlig. Ser ut til at dette er en tyskimportert den jeg har lenket til. Høy km men det skrives at det har blitt byttet motor i fjor. Jeg får egentlig gode vibber av den bilen jeg linket til, tross for at den har gått ganske mye lenger enn de andre som ligger ute på finn. Men alle andre som ligger ute er både dyrere og ser ikke like pene ut, og er automat. For min del er automat uaktuelt, så da er det plutselig ingen andre biler å sammenlikne den med. Men jeg syns jo den ser meget clean ut. Får vel ringe på den i morgen.

Bare sørg for at bilen er godt dokumentert. Jeg ser mange her sier at deletilgangen er vanskelig, dette stemmer. Men jeg vil også påpeke at det finnes mange som overhaler deler til disse, som f eks EDC dempere. Ellers så deler E31 veldig mye deler og komponenter med E34 5-serie og E32 7-serie, så til syvende og sist så er det sånne E31 only deler som er problemet. 

Hvorfor er manuell så viktig? Jeg tenker at manuell kjøper man fordi det er litt mer sportslig. Her vil jeg bare få sagt at E31 er kanskje den minst sportslige todørs BMWen som er laget. Denne bilen er ikke lager for å kjøres sportslig, den er laget for å kjøres grisefort rett frem med. Selv tror har jeg noe krav, finner jeg en med automat så er det greit og finner jeg en manuell så er det også greit. Kjenner jeg er litt misunnelig på at du kan handle nå, hehe 😅 Jeg må selge en E60 545i for å frigjøre litt kapital før jeg kan aktivt finne en bil...og vips så er vel høst og vinteren over oss igjen. 

Viste du forresten at 850i var verdens første bil med sekstrinns manuell og V12? Eller at 850i var den første bilen som kostet over 2 millioner i Norge da den ble lansert høsten 1989?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, Fredrik 90 said:

Bare sørg for at bilen er godt dokumentert. Jeg ser mange her sier at deletilgangen er vanskelig, dette stemmer. Men jeg vil også påpeke at det finnes mange som overhaler deler til disse, som f eks EDC dempere. Ellers så deler E31 veldig mye deler og komponenter med E34 5-serie og E32 7-serie, så til syvende og sist så er det sånne E31 only deler som er problemet. 

Hvorfor er manuell så viktig? Jeg tenker at manuell kjøper man fordi det er litt mer sportslig. Her vil jeg bare få sagt at E31 er kanskje den minst sportslige todørs BMWen som er laget. Denne bilen er ikke lager for å kjøres sportslig, den er laget for å kjøres grisefort rett frem med. Selv tror har jeg noe krav, finner jeg en med automat så er det greit og finner jeg en manuell så er det også greit. Kjenner jeg er litt misunnelig på at du kan handle nå, hehe 😅 Jeg må selge en E60 545i for å frigjøre litt kapital før jeg kan aktivt finne en bil...og vips så er vel høst og vinteren over oss igjen. 

Viste du forresten at 850i var verdens første bil med sekstrinns manuell og V12? Eller at 850i var den første bilen som kostet over 2 millioner i Norge da den ble lansert høsten 1989?

At automat var uaktuelt var kanskje å ta litt hardt i. Og ja jeg er helt klar over at dette er i aller høyeste grad en grand tour bil, som jeg allerede drømmer om årlige turer på autobahn med 😅 Men selv på motorveien så er det noe med å kunne legge inn et lavere gir før filskifte, legge seg ut og draa ordentlig på. Uten å irritere seg over at automatkassa ikke henger med på det du ser foran deg. Og kunne slippe gassen og la den henge på litt høyt turtall, fordi du ser at traileren foran deg holder på å legge seg inn, for så å gi gass, istedenfor at automaten prøver å legge inn høyeste gir, for så å vente på nedskift igjen. Har kjørt mye mercedes automat, med forholdvis store bensinmotorer, og vet sånn sett godt hva det går i. Greit man kan gire mellom 1-3 selv på en automat, men heller absolutt mest mot manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for og ha sagt det. Det er himmelvidt forskjell på automaten til Mercedes og BMW i de årgangene vi snakker om her. Sportsprogrammet i ZF kassene fungerer forbausende bra. Så vidt jeg husker så var E31 den første man også kunne få med adaptiv automatkasse.

Og v12 motoren er råsterk og vibrasjonsfri i hele turtallsområdet så strengt tatt trenger du nesten ikke gearkasse til den motoren.

Så lenge du har en flink mekaniker eller kan skru selv så er det bare å kjøpe. Må du sette bort mye til et verksted så blir det fort dyrt. Har aldri skrudd E31 men har skrudd litt E32 med den samme motoren. Du må regne minst 2 timer kun for å bytte tennpluggene og hvis det er første gangen så bør du doble tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...