Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Momsrefusjon ? 
 

vell, dette var den eneste bilen jeg fant på mobil jeg kan leve med

Se etter 19% VAT. Driver å kiker selv etter å importere, og da er vist denne veldig viktig. Blir dyrt uten
 

86E7D7A7-6304-41CA-A320-AC32535A6E1C.thumb.jpeg.f32f293074666064112ed2e722f943b4.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snagg30 skrev:

Se etter 19% VAT. 0A080D44-4758-4E1A-966E-9674461EC763.thumb.jpeg.e1614d7c4d8a1f06110bbb8ad65d94e0.jpeg

Betyr det at prisen er inkludert 19% moms som jeg får tilbake/slipper å betale ? Mens den jeg vil ha er prisen eksludert moms jeg må betale?

 

 

den jeg linket til ble kostende 615k med alternativ beregning, er det til å stole på ?

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du ser tilsvarende på blocket også. Hvis bilen selges til utlandet så er det prisen uten moms. Da er det som regel biler <5 år og som selges av større forhandlere som gidder å ta seg bryet med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Betyr det at prisen er inkludert 19% moms som jeg får tilbake/slipper å betale ? Mens den jeg vil ha er prisen eksludert moms jeg må betale?

 

 

den jeg linket til ble kostende 615k med alternativ beregning, er det til å stole på ?

Ville ikke gått for alternativ beregning. Ta heller å fyll inn specs så nøyaktig som mulig, så får du deg heller litt bruksfradrag i positiv forstand! 😊 

og dette med moms-refusjon.. her må du høre med forhandler om de er åpne for dette. Har hørt at tyskerne er enten treige eller vrange på dette.

skal du importere selv, eller bruke et mellomledd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Betyr det at prisen er inkludert 19% moms som jeg får tilbake/slipper å betale ? Mens den jeg vil ha er prisen eksludert moms jeg må betale?

 

 

den jeg linket til ble kostende 615k med alternativ beregning, er det til å stole på ?

Kjenner til folk som bruker "bilvelgere"(litt usikker på begrepet) i Tyskland som tar seg av å finne denne rette bilen, dvs ditt ønske mtp farge/utstyr/pris/km-stand osv. De finner bilen, sjekker den opp mot "juks"(man kan ikke stole blind på merkeforhandlere!) og formidler infoen til kjøperen. De pleier og ta den biten med momsrefusjon/frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, gallay skrev:

Kjenner til folk som bruker "bilvelgere"(litt usikker på begrepet) i Tyskland som tar seg av å finne denne rette bilen, dvs ditt ønske mtp farge/utstyr/pris/km-stand osv. De finner bilen, sjekker den opp mot "juks"(man kan ikke stole blind på merkeforhandlere!) og formidler infoen til kjøperen. De pleier og ta den biten med momsrefusjon/frakt.

Hvilke folk er dette? Kan være kjekt for f.eks. @Snagg30 å vite. Har prøvd å hjelpe han via diverse sider i Tyskland og Europa. Vært innom et par forhandlere som er gode på import men med varierende tilbakemeldinger.  :D Og kanskje meg i en mellomperiode mens man venter på i4 M50! 😂

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fupsaker skrev:

Hvilke folk er dette? Kan være kjekt for f.eks. @Snagg30 og vite. :D Og kanskje meg i en mellomperiode mens man venter på i4 M50! 😂

Nettside jeg linker til er riktignok på russisk(ingen reklame for all del!), men tror ikke det skal være noe utfordring å ta kontakt med de på engelsk/tysk 😁 https://destacar.de/

De har egen youtube-kanal, men den er på kun på russisk mener jeg. Der viser de i allefall spesifikt hvordan hele prosessen med deres oppdrag fungerer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FransEirik skrev:

Ville ikke gått for alternativ beregning. Ta heller å fyll inn specs så nøyaktig som mulig, så får du deg heller litt bruksfradrag i positiv forstand! 😊 

og dette med moms-refusjon.. her må du høre med forhandler om de er åpne for dette. Har hørt at tyskerne er enten treige eller vrange på dette.

skal du importere selv, eller bruke et mellomledd?

ville i utgangspunktet kjøpe den grønne hos MB auto men den forsvarer ikke prisen og pruting var ikke på tale.... spurte hva de skulle ha ved evt import å da fikk jeg 9k for frakt og registrering og 50k i fortjenest for å importere den jeg vil ha.

prisen ved import skiller mellom 612 og 690k etter som om jeg tar alternativ eller vanlig utregning, da har jeg skrevet inn infoen så nøye som mulig...

hvordan er det å legge skjul på noe av kjøpesummen for å spare moms inn i Norge ? vet det fungerer på langt biligere kjøp.

så her må det vell bli til å prøve selv, bilen er jo akkurat slik jeg vil ha den og den står i Holland. ulempen er at jeg kommer til å bruke mye tid på pønsking, graving og læring så bilen blir solgt før jeg får ut fingeren

har kontakten importerbil.no men vet ikke hva 

så forhandler er pliktig å trekke meg for moms men jeg kan deretter få den tilbake ved å gå igjennom ei papirmølle? 

her er bedre annonse av den aktuelle bilen : https://www.auto-villa.eu/de/vehicle/553420/bmw-m550-touring-m550xd

 

administrator kan gjerne trekke ut alt knyttet til min fortvilelse til egen tråd da det gjerne kan bli mer spørsmål innlegg som handler utelukkende om å få tak i den rette 550'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FransEirik skrev:

Ville ikke gått for alternativ beregning. Ta heller å fyll inn specs så nøyaktig som mulig, så får du deg heller litt bruksfradrag i positiv forstand! 😊 

og dette med moms-refusjon.. her må du høre med forhandler om de er åpne for dette. Har hørt at tyskerne er enten treige eller vrange på dette.

skal du importere selv, eller bruke et mellomledd

Har du importert mange biler i fra Tyskland ? Ellers er jo dette bare ren svada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Import er ikke så vanskelig fra Tyskland. Jeg importerte en bil i 2016 og en i 2017. Jeg hadde plukket ut 3 alternativ fra Mobile.de.

Hadde kontakt med et firma i Hamburg som tok alt for meg i Tyskland. Han kunne ta og besiktigelse av bilen før kjøp. Han hentet ut komplett utstyrsliste på aktuelle biler. Når jeg hadde bestemt meg for bil, gjennomførte han forhandling om pris, når jeg aksepterte så tok han seg av alt som skulle til i Tyskland. Kjøpspris uten Tysk MVA Jeg overførte avtalte bilpris + 1000€ for jobben, dette inkluderte henting fra selger, han bestilte transport med ATS for henting, stort sett fredager. 
Bilen ankom ATS i Drammen søndag. De har avtale med biltilsynet som kommer hver mandag og sjekker alle biler.

Jeg hadde gitt ATS fullmakt til å gjøre alt papirarbeid, kan leses mere om dette på deres hjemmesider. Fikk regning fra ATS på tirsdag på mva og engangsavgift . Betalte denne samme dag, hentet bilen ferdig registrert på onsdag kl. 14.00

Søknad om alternativ fortolling gjøres på altinn etter at du har fått skilter, og svar foreligger etter alt fra 2 til 6 uker. 
På denne bilen fikk jeg tilbake kr. 18000 på engangsavgiften, på F10 M5 jeg importerte i 2017, fikk jeg tilbake 84.000 på engangsavgiften når jeg søkte om alternativ fortolling.

Begge biler jeg har hentet har vært på skilter innen 3 dager etter ankomst Norge.

 

4497E48E-9DDD-4D64-AA94-D9FFF0D1D545.jpeg

096FE4AD-730D-4D66-A26A-611CE19EC3E5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Har du importert mange biler i fra Tyskland ? Ellers er jo dette bare ren svada. 

Ikke mange nei, men har gjort det ja. Da var ikke momsrefusjon noe å snakke om for å si det slik. Men skal ikke skryte på meg noe som helst. Men ville for Ingvaldsen sin del gi beskjed om dette da. 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...