Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, Emilsen said:

Kunne faktisk ha tenkt meg en slik her en gang. Litt synd de er framhjulstrekk bare. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=229509760

Trenger ikke bare være negativt det. Solgte en Mini Cooper S R56 i vår etter godt over 4 års eierskap - det er den desidert morsomste bilen jeg noen gang har eid, både isolert sett og sett i forhold til pris. BMWene vi har og har hatt når den ikke til knærne når det kommer til kjøreegenskaper (les: svingegenskaper) og morsomhetsfølelse.

Så hvorfor ikke prøve en Type R?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, papertiger said:

Trenger ikke bare være negativt det. Solgte en Mini Cooper S R56 i vår etter godt over 4 års eierskap - det er den desidert morsomste bilen jeg noen gang har eid, både isolert sett og sett i forhold til pris. BMWene vi har og har hatt når den ikke til knærne når det kommer til kjøreegenskaper (les: svingegenskaper) og morsomhetsfølelse.

Så hvorfor ikke prøve en Type R?

Det er det som er så farlig med å høre på enkeltmennesker. Jeg har hatt 2 Cooper i familien, og begge har vært forferdelig på kvalitet. De er morsomme så lenge de fungerer, men etter å ha kjørt andre morsomme ting etterpå så ble de egentlig ikke det heller. 

Jeg fraråder alle å kjøpe det. Og at du sier det motsatte viser bare hvor unyttig det er å spørre folk. Man må forholde seg til statistikk (Kvalitet) og egen mening (prøvekjøring).

I forhold til forhjulstrekk så er det veldig stor forskjell på hvordan de forskjellige merkene har laget diff'en, så sjekk ut det. Typisk ting som ble nevnt i store ord på f.eks. Top Gear når de testet Hot Hatches, spesielt når de opplevde biler uten understyring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, HenrikSolberg said:

Gjelder ikke det kun R53? 
R56 er vel grei kvalitet?

Var vel en førstegen og en andregen om jeg ikke husker feil. Hva det er i R vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LoKi

Jeg anbefalte han verken Cooper eller noe annet. Jeg simpelthen svarte på innlegget som antydet at framhjulstrekk kunne være en dealbreaker på en ellers interessant bil.
Litt skummelt å generalisere "Cooper" på den måten du gjør all den tid det finnes 3 generasjoner av den vanlige hatchbacken. Alle generasjonene har sine styrker og svakheter, men jeg skrev heller ingenting om disse da det ikke hadde noe med saken å gjøre, det er egentlig totalt irrelevant i denne sammenheng.

@HenrikSolberg

Motormessig er R53S vel så bra som Pre-LCI R56S, om ikke bedre. Sistnevnte har åpenbare svakheter motormessig, men passes de på holder de bra. R56S LCI er mye bedre. Min R56 pre LCI er en av de beste bilene jeg har hatt, og som har kostet meg minimalt utover vanlig vedlikehold - og det er til å være en 14 år gammel bil smått imponerende.
 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...