Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

På 24.8.2021 den 3.59, HenrikSolberg skrev:

Venn av meg vurderer denne 🙂 :

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=223010058
 

Klar over at det er snakk om en amg på BMW forum men innspill settes pris på 🙂 Ellers vurderer han spare til M2.

Begge to er tøffe biler :)

Automatkassen og motoren levering av performance er forskjellene på amg og M generelt. Han må nesten prøve begge først. 

Amg, massiv v8, moment rå kraft rett fram. Brøler godt. Automatkasse er mer ubesluttsom under aktiv svingkjøring, kan overstyre føreren på girvalg. Esp er aldri heeelt avslått på mb. 

M2, mer kvass sekser, mer turallsmaskin. Høyere frekvens på eksoslyd. Lettere kjørefølelse, klart bedre banebil men ikke så god autobahn cruiser som amg. Manuell er konge. Automatkassen er jo også knallgod og kan holde girene manuelt. Esp kan slås helt av. 

Kvalitet... Aldri eid dem så vet ikke. Sikkert bra og overdimensjonerte begge to. Lettere å få teknisk hjelp på bimmers enn mb forum? 

Investering.... Begge holder seg godt/stiger i pris. Alt med motor gjør det om dagen nå som gøy fossilt fases ut av nybilsalg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Evopower skrev:

Kvalitet... Aldri eid dem så vet ikke. Sikkert bra og overdimensjonerte begge to. Lettere å få teknisk hjelp på bimmers enn mb forum? 

Takk for utfyllende svar! :D 

Han spurte litt rundt på mb men der fikk han kun høre at han måtte velge amg for de er best osv osv...

Ja åpen diff har de noe jeg syns er smått utrolig! (sier vel sitt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Mener nå det at når AMG, fra tidenes morgen ikke har levert en eneste modell med manuell kasse, så sier det litt hvor mye gubbe og lite fører- og kjørefokusert bilene er.

Tror du koser deg langt bedre i en M bil.

Det er sant, men så er det litt det samme som Alpina er for BMW. Og endring i smak kan komme med alderen. Vet jo ikke om personen det gjelder er 19 eller 57 år. 

Har alltid vært M for meg, men er nå så gammel at amg og alpina er like aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Evopower skrev:

Det er sant, men så er det litt det samme som Alpina er for BMW. Og endring i smak kan komme med alderen. Vet jo ikke om personen det gjelder er 19 eller 57 år. 

Har alltid vært M for meg, men er nå så gammel at amg og alpina er like aktuelt :)

Med alderen er greit. Men om du går tilbake til 80- og 90-tallet da alt det gromme fra Bmw hadde manuell, tildels 2000-tallet, enten det var 3’er eller 5’er. Hvorfor holdt Mercedes(AMG) da på med automat i biler med tilsvarende str.

Det er det jeg aldri har forstått med AMG opp igjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk i en 1-serie og 200hk i en X5 kan ikke sammenlignes. Ergo kan en A45, eller enda bedre en Yaris GR med halvsekser, firehjulstrekk og 261hk, være kjempegøy. Men hadde du puttet samme 3-syl, 1,3L motor i en Land Cruiser så hadde det vært nitrist.


En annen moro bil uten stor motor:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=228255575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marius2002 skrev:

200hk i en 1-serie og 200hk i en X5 kan ikke sammenlignes. Ergo kan en A45, eller enda bedre en Yaris GR med halvsekser, firehjulstrekk og 261hk, være kjempegøy. Men hadde du puttet samme 3-syl, 1,3L motor i en Land Cruiser så hadde det vært nitrist.


En annen moro bil uten stor motor:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=228255575

Nå skal det sies at jeg er veldig anti 4 cylindra motorer og spesielt de som popper pop corn så fort dem slipper gassen. Ingen motor i verden lager sånn lyd naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Nå skal det sies at jeg er veldig anti 4 cylindra motorer og spesielt de som popper pop corn så fort dem slipper gassen. Ingen motor i verden lager sånn lyd naturlig.

Er min lyd i 540i naturlig eller er dette noe BMW har laget selv? Nå kommer det ikke akkurat pops and bangs som man ofte hører i feks AMG A45 eller golf R og forskjellige M biler. Mer som en liten gurgling, ikke noe spesielt høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Er min lyd i 540i naturlig eller er dette noe BMW har laget selv? Nå kommer det ikke akkurat pops and bangs som man ofte hører i feks AMG A45 eller golf R og forskjellige M biler. Mer som en liten gurgling, ikke noe spesielt høyt.

Nå må vi sammenlikne epler og epler og ikke blande inn bananer her. Du vet sikkert hva jeg snakker om, biler du hører på laaaang avstand og som rett og slett er sjenerende å høre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Nå må vi sammenlikne epler og epler og ikke blande inn bananer her. Du vet sikkert hva jeg snakker om, biler du hører på laaaang avstand og som rett og slett er sjenerende å høre på. 

Ja jeg vet veldig godt hva du sikter til, høres ut som en gjeng med AK-47 kommer (grusomt). Men mitt spørsmål var seriøst, jeg lurer oppriktig på om min lyd er naturlig eller om det er laget til av BMW på lik linje som et "pops and bang map" hos den lokale chiptuning firmaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ja jeg vet veldig godt hva du sikter til, høres ut som en gjeng med AK-47 kommer (grusomt). Men mitt spørsmål var seriøst, jeg lurer oppriktig på om min lyd er naturlig eller om det er laget til av BMW på lik linje som et "pops and bang map" hos den lokale chiptuning firmaet. 

Det er tildels laget slik fra fabrikk. Nå er det enklere å oppnå pops and bangs på turbomatede biler enn på NA motorer. 
Jeg kan få pops and bangs på e46’n og men da må man retarde litt timing, tenningspunkt og beninsmengde. Mao ikke naturlig lyd for en sånn motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   3 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...