Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Shattered skrev:

Er det bare å vise bilen med baksetene oppe for å få den registrert til personbil? :huh:

Fjerne skillevegg og montere seter og sikkerhetsbelter, vise bilen.  De fleste av disse ombygginger til varebil var å fjerne bakseter og erstatte disse med en plate slike at du fikk flatt gulv. Du bør sjekke om han har bakseter. 
 

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Synes den der er noe vanskelig, første bilen mangler ordentlig digital display og har heller ikke H/K, og ellers en kjedelig farge kombinasjon. 
 

Den blå det siklet jeg mye på selv rett og slett fordi den er rå pen å se på! En av de fineste 5 serien av G31 jeg har sett, men den mangler simpel ting som varme i ratt. Du får heller ikke med vinter felger og dekk noe som er et stort minus og en stor kostnad om du ikke kjører GS felger noe jeg mener er fyfy.

 

Jeg hadde økt budsjett litt om jeg kunne og kjøpt en 540D eller en dyrere 530D. Ellers hadde jeg nok valgt den blå du linket til, fantastisk pen :) 


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=231708537

Mye enig. Så litt på den 540'en, men er litt skeptisk til importbil uten garanti når ikke selger heller ikke har bruktbilgaranti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Maverick2002 skrev:

Mye enig. Så litt på den 540'en, men er litt skeptisk til importbil uten garanti når ikke selger heller ikke har bruktbilgaranti. 

Den blå har heller ikke garanti pga import. Ellers enig med deg, men mye er gjort med motor å drivverk forsikring mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snagg30 skrev:

Den blå har heller ikke garanti pga import. Ellers enig med deg, men mye er gjort med motor å drivverk forsikring mener jeg.

Nei, men den selges med 17 måneders bruktbilgaranti som hjelper på. Motor og drivverk dekker en god del ja. 

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Bare lurte på om det så like godt ut irl, mulig dårlig formulert av meg 🙂

Ja, jeg syns det. Men dette er jo en smakssak. Mange som sikkert syns slike biler bør være svart, eller i hvertfall i en mørk/anonym farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ampera skrev:

Fjerne skillevegg og montere seter og sikkerhetsbelter, vise bilen.  De fleste av disse ombygginger til varebil var å fjerne bakseter og erstatte disse med en plate slike at du fikk flatt gulv. Du bør sjekke om han har bakseter. 
 

Se på bildene, så ser du baksetene under "buret" ;) Hadde vært moro med x5 med bensin, men det blir ikke i år i såfall, da pengeboka er tom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

Synes den der er noe vanskelig, første bilen mangler ordentlig digital display og har heller ikke H/K, og ellers en kjedelig farge kombinasjon. 
 

Den blå det siklet jeg mye på selv rett og slett fordi den er rå pen å se på! En av de fineste 5 serien av G31 jeg har sett, men den mangler simpel ting som varme i ratt. Du får heller ikke med vinter felger og dekk noe som er et stort minus og en stor kostnad om du ikke kjører GS felger noe jeg mener er fyfy.

 

Jeg hadde økt budsjett litt om jeg kunne og kjøpt en 540D eller en dyrere 530D. Ellers hadde jeg nok valgt den blå du linket til, fantastisk pen :) 


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=231708537

Jeg hadde som deg økt budsjettet noe og gått for 540d hos Solheim. Den var også bedre utstyrt. En bil jeg kunne tenkt meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Peak said:

Blitt noen kroner i drivstoffkostnader på den der.
Om vi regner et forbruk på 1l/mil og en snittpris på bensinen fra 2000 - 2021 er ca. 14 kr/ literen.
Tett på 800 000kr til dags dato.

Som tilsvarer rundt 40 +/- tonn med bensin, sånn ca. en hel tankbil. Ganske drøyt når man tenker seg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Ford Excursion 6,8 V10 fra 2001 som lå på ca 2,5 liter i snitt. Den var dog kun gått 200 000 km, men tenk tilsvarende kjørelengde på en sånn. Da snakker vi fort ett par tankbiler 😅 Bensinforbruk kan ikke ha vært noe tema når de bilene der ble utviklet, dieselutgaven er jo ikke noe bedre 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte min Excursion 7.3 diesel på norgesferie. 5000km fra vestlandet til troms og tilbake. Logget turen og endte på 1.4 liter på mila og ca 11.000kr i drivstoff. Da var det henger og e61 bakpå fra vestlandet til østlandet tur/retur i tillegg. 

Ikke værst når man er rundt 6 tonn med all last og man tenker at en middels bobil eller transporter varebil ligger på literen. Driftsutgiftene er også lave sammenlignet med en vag, så alt ialt billig bilhold. Dette forutsatt at den jo kun brukes på ferie/hengerkjøring :) bruker ellers e61 til daily. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...