Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, E.C. skrev:

Blir sikkert flere biler på skroten eller ute til lav pris når alle de som har solgt kat/dpf havner hos SVV. Jeg leste om noen som skrev at SVV krevde at BMW gikk inn for at bilen er tilbake til originalt for å få på skilt igjen, men det virker litt lite sannsynlig at BMW gidder, med mindre de får lov til å selge deg alle delene som "var feil".

Jeg har hørt med Bavaria om de kunne gi meg noe bevis på at jeg har satt på større originale bremser for å få det godkjent, men det kunne jeg visst bare glemme, så hvem det er som skal gå inn for at bilen er i "original stand" igjen lurer jeg litt på.

Vært litt teknisk ute de siste dagene her i området. Jeg må jo si at jeg har en liten klump i halsen når jeg potensielt kan bli stoppet. Har vært på teknisk engang etter og ha blitt stoppet med senkesett som måtte skrives inn. Hadde da montert downpipe med steg 2 software, og kontrolløren gikk gjennom så og si alt på bilen, til og med prøvekjøring. Gikk heldigvis gjennom. Er kanskje litt vanskeligere å ro meg unna med stor intercooler i front og en større turbo som man hører suser på tomgang.

 

Jeg har jo forståelse for at de stopper biler som kanskje har en høyere prosentandel "ulovligheter" mye BMW med "after market" deler, men jeg ble litt irriterer da en golf 4 stasjonsvogn som var så rusten at den så vidt hang sammen tuslet forbi, men da han fikk øye på meg så var det andre boller. Spiller dog ingen rolle, jeg kjørte med senkesett som ikke var skrevet i vognkortet, og det er ikke mye å diskutere på der. De fikk det dem var ute etter, og jeg fikk somlet (tvunget) til å få KW i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest raskt igjennom denne avhandlingen av en annonsetekst så sitter jeg igjen med inntrykket av at selger kanskje er litt....snål. Må jo være ett forferdelig slitsomt bekjent skap, kan ikke skjønne at noen orker å kjøpe denne ellers så strøkne E klassen etter å ha lest annonseteksten. "Finnes ikke maken, absolutt ikke i hele verden...og skulle du finne en så får du en million" eller "Jo, det ligger en maken til salgs i Tyskland, men den er overhode ikke like strøken...fordi det finnes ikke maken" " De som mener disse bilene ruster er noen forståsegpåere" osv osv :D For en skrue..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=226022020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Etter å ha lest raskt igjennom denne avhandlingen av en annonsetekst så sitter jeg igjen med inntrykket av at selger kanskje er litt....snål. Må jo være ett forferdelig slitsomt bekjent skap, kan ikke skjønne at noen orker å kjøpe denne ellers så strøkne E klassen etter å ha lest annonseteksten. "Finnes ikke maken, absolutt ikke i hele verden...og skulle du finne en så får du en million" eller "Jo, det ligger en maken til salgs i Tyskland, men den er overhode ikke like strøken...fordi det finnes ikke maken" " De som mener disse bilene ruster er noen forståsegpåere" osv osv :D For en skrue..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=226022020

Ok sylindervolum på den der! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver jo at man gjerne kan komme med innspill på det han har skrevet, altså å få igang en debatt...fremfor å få solgt bilen. Dette er sånne folk man aldri må begynne å prate med, han her er en sånn fyr som alle butikker i nærområdet skyr som pesten fordi de blir ikke kvitt han. 

Er fristende å sende en mail å skrive at BMW E39 var en bedre bil enn 210, noe den stadig ble kåret til i diverse tester når disse var nye. Man da raser vel hele verden sammen for fyren 😂😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Er fristende å sende en mail å skrive at BMW E39 var en bedre bil enn 210, noe den stadig ble kåret til i diverse tester når disse var nye. Man da raser vel hele verden sammen for fyren 😂😂

 

Gjør det Fredrik!

Går vel ikke an å være uenig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Er det mye arbeid/dyrt å bygge om til lhd? 🙂

I vertfall så mye at jeg ikke kan tenke meg at det lønner seg.

Foruten det åpenbare som komplett dashbord så kommer jo airbagger og ledningsnett under dashbordet, på noen modeller så blir det komplett ledningsnett i hele bilen. I motorommet så må jo bremseservoen flyttes og alt av bremserør legges om. Eksosanlegget kan være forskjellig, tannstangen må byttes, noen ganger også traversen og sikkert mye som man ikke tenker på med det samme.

Hvis man finner en komplett delebil og liker å skru selv så er det jo en mulighet men jeg ville nok fortsatt å kjøre på feil side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.C. skrev:

@awt: kanskje det er en sånn eksklusiv kampanje man fikk e-post om i dag:

ekslklusiv.PNG.f139663fa509ef9f5dbad4547a3e82b6.PNG

Prøvde å registrere meg på det greiene der, da eksisterende kunder visstnok også måtte registrere seg, men nei. Det gikk ikke gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, awt skrev:

Prøvde å registrere meg på det greiene der, da eksisterende kunder visstnok også måtte registrere seg, men nei. Det gikk ikke gitt.

Gikk ikke til meg heller, har sendt mail til Kristian som har med dette å gjøre i hovedstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...