Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Andreas_R skrev:

Når vi er inne på E65:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=233309321

Jeg begynner å få sansen for disse faceliftene, denne her ser jo også veldig grei ut. Men for min del bør fargen være alt annet enn titansilber, hatt nok av den fargen.

E65 liker jeg og i facelift og blir nok min neste bil tror jeg .

Tror og at disse bilene må man ikke gi for mye for da det er tungsolgte biler og er for spesielt interesserte.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan er det å skru på Porsche egentlig? Har holdt på med BMW i snart 20 år, og realoem, newtis og gratis oem diagnose programvare gjør det forholdsvis greit å holde på selv. Finnes tilsvarende hjelpemidler i lett tilgjengelig Porsche verden?

Panamera begynner også å bli kjøpende.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/237391343

Så i utgangspunktet ut som et greit eksemplar og vekket derfor interesse til tross for mangelfull info. 

Flere ting ved bilen gjorde at jeg ikke så vitsen med å prøvekjøre da jeg mistet interessen. Mulig noen her inne allerede er lystne, så kan dele hva jeg observerte iløpet av de minuttene jeg hadde nøklene i hånda. 

- Merkbart lavere foran enn bak. Så ikke ut som knekt fjær, men fjæra som satt på så ikke original ut. Med mindre E6x fjærer har tekst og nummere på seg. 

- Hørtes ut som eksos var løs et sted. Noe mer lyd framme enn bak

- Typiske E6x syken med vann i bryna og fukt i lampene generelt. Noe yalla fiks med ene hovedlykta som var tettet med gaffatape rundt lokket til lyspæra

- Plate under motor var fuktig. Sikkert bra med svetting fra bunnpanne, hvis ikke det er fra en tidligere lekkasje av noe slag

- Airbag,setebelte/restraint system feil dukket opp. 

- CCC enheten er kast. Gikk i reboot og idrive hjulet var så og si umulig å kontrollere noe med. 

Vet helt ærlig ikke hvordan PKK denne bilen har hatt med tanke på at platen under var fuktig og at det er feil med airbag systemet. Fikk følelsen på en usikkerhet på hva annet som er galt, siden ingenting av hva jeg fant ut er nevnt i annonsen en gang. 

Positivt med bilen er at flere ting er utbedret, som f.eks:

- Ledningsnettet til bakluke 

- Byttet antenne av noe slag. 

- Hatt service på girkasse

- Byttet pakning til oljefilterhus

- Utført recall på + kabel 

Og sikkert mer jeg ikke husker i farten. Fikk inntrykk over at flere har vært innom og sett bilen, men snudd. Så for den som er keen på bilen til tross for det som er nevnt, så er det helt sikkert mulig å få en bedre pris enn annonsert :)

 

 

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra oppsummering. Jeg tenker at dette er vel ikke så ille i den prisklassen? På det ene bildet så står det at batteriet er veldig lavt, mulig SRS har dukket opp ifm det? Deksler tas ikke av på PKK, så med mindre det drypper olje på gulvet så greier nok den å passere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Skulebollen said:

Så kresen er ikke jeg når jeg handler biler til under 70k at jeg hadde snudd av disse feila🙈

Skulle solgt mer til deg. Jeg hadde en som kjøpte en E46 med N43 som herjebil av meg, til 15k. Raste motoren på veien hjem og møtte opp 3 timer etterpå med bilen på henger utenfor hos meg og forlanget pengene tilbake. Han hadde ikke prutet på prisen og hadde tross alt brukt HELE 15 000 på en BMW! Da hadde han garanti! Så jeg måtte enten ta bilen tilbake eller fikse alt på merkeverksted med kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, E.C. skrev:

Bra oppsummering. Jeg tenker at dette er vel ikke så ille i den prisklassen? På det ene bildet så står det at batteriet er veldig lavt, mulig SRS har dukket opp ifm det? Deksler tas ikke av på PKK, så med mindre det drypper olje på gulvet så greier nok den å passere.

Er helt enig i at bil i denne prisklassen ikke kan være helt feilfri, men flere av feilene er såpass åpenbare at det er verdt å skrive om dem i en annonse tenker nå jeg. Hadde personlig pruta bilen noe ned skulle jeg hatt den.

Tanken angående lavt batteri som synder slo meg, men var ikke noe slikt varsel da jeg så på bilen.

9 minutter siden, Skulebollen skrev:

Så kresen er ikke jeg når jeg handler biler til under 70k at jeg hadde snudd av disse feila🙈

Var tiltenkt bil for min egen far, så hadde jeg gått god for den, hadde jeg endt med å måtte fikse feilene sjøl 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...