Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Lars89 skrev:

Ser at budrunden er i full gang på E21 nå. Er vel en bil til over 100 når den er i orden?

Hvordan fungerer egentlig bud på FINN?

Selger kan jo for eksempel bare skrive "Har bud på 70000,-" uten å fremlegge bevis siden man bare må stole på det :P

Så byr noen 80000,- og tenker de har gjort et bra kjøp når de ender opp som vinnere.. Noe som er fullt mulig. Kaller det ikke svindel, hadde bare selv vært nokså skeptisk til å delta i ei "budrunde" på FINN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GreenE36Cab skrev:

Hvordan fungerer egentlig bud på FINN?

Selger kan jo for eksempel bare skrive "Har bud på 70000,-" uten å fremlegge bevis siden man bare må stole på det :P

Så byr noen 80000,- og tenker de har gjort et bra kjøp når de ender opp som vinnere.. Noe som er fullt mulig. Kaller det ikke svindel, hadde bare selv vært nokså skeptisk til å delta i ei "budrunde" på FINN

De fleste ønsker bud skriftlig da dette er lettere å bevise enn muntlig, selv om begge to er like gyldige. Regner med selger sender over skjermbilde av chat med dato og bud. Bud er vel bindende også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tennbrikket skrev:

De fleste ønsker bud skriftlig da dette er lettere å bevise enn muntlig, selv om begge to er like gyldige. Regner med selger sender over skjermbilde av chat med dato og bud. Bud er vel bindende også? 

Jo det er vel sant, et muntlig bud er omtrent umulig å bevise om ikke selger ber evt andre budgivere ta kontakt med aktuell budgiver.. Noe som er unødvendig med jobb..

Bud bør da kunne trekkes tilbake? Feks på eBay kan man jo trekke bud frem til x antall timer er det vel, før auksjon slutter. Om det skulle vise seg man ikke har råd til å følge det opp etter å ha gitt bud eller noe så er det vel bedre å kunne trekke budet enn å få negativ omtale pga uventede utgifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budgivning reguleres av avtaleloven. Gir man bud med akseptfrist til kl. 12, så er budet bindende for budgiver frem til denne fristen. Dersom selger aksepterer budet innen akseptfristen, er handel kommet i stand - uavhengig om budgiver nå plutselig ikke hadde råd eller lekte «smartass» ved å by på andre objekter samtidig. Har budgiveren plutselig ikke råd etter budaksept, kan selger foreta dekningssalg ved å kreve tapet (differansen mellom kjøper 1 sin kjøpesum og kjøper 2 sin kjøpesum), samt eventuelle påløpte nye salgsomkostninger. 
 

Bud kan kun trekkes tilbake før det kommer til selgers kunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg solgte min F11 i høst fikk jeg et bud av en tosk jeg aksepterte via Finn.no.

Etter 1 uke lurte jeg på når han kom, fikk svar: Nei takk. 
 

Sa vel hva jeg mente om sånn oppførsel og at det ikke er så veldig lurt å gi bud på moro skyld da de er bindene. Hørte ikke noe mer fra den løken, og orket ikke å dra dette noe videre. Meldte bruker til Finn.no men de er jo talentløse så de kunne ikke annet en å henvise til lover og regler på Forbrukerrådet sine sider. 
 

Er nok annerledes om vi snakker større summer en en gammel 5er😬.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Hvordan fungerer egentlig bud på FINN?

Selger kan jo for eksempel bare skrive "Har bud på 70000,-" uten å fremlegge bevis siden man bare må stole på det :P

Så byr noen 80000,- og tenker de har gjort et bra kjøp når de ender opp som vinnere.. Noe som er fullt mulig. Kaller det ikke svindel, hadde bare selv vært nokså skeptisk til å delta i ei "budrunde" på FINN

Pleier å scrolle videre hvis jeg ser "har bud på", nesten ingen fremlegger bevis på dette. Ser det oftest på facebook (nei, jeg handler ikke på facebook) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lars89 skrev:

Ombygging til cab så man overraskende lett på en stund.

Har kjørt div Bobler osv som er ombygd og det er jo veldig hjemmesnekra med bl.a to tjukke bjelker under gulvet og forferdelig jalla kalesjer. 

Ser at budrunden er i full gang på E21 nå. Er vel en bil til over 100 når den er i orden?

En bekjent av meg restaurerte en slik Peters cab for noen år siden og det var sveiset inn en del ekstra forsterkninger på den. Det så ganske fint ut, tydelig at de hadde tenkt litt før de fant ut hvordan man skulle gå fram.

Jeg vet om i vertfall tre stk. En i Stavangertraktene, en som holder til rundt Mjøsa et sted også denne som ligger på Finn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at mange ikke helt har fått med seg hva det faktisk innebærer å legge inn et bud på en gjenstand. Dessverre er det mange som får vridd seg unna eller at selger ikke følger opp med innkreving ifm. dekningssalg. På en annen side så kan man skjønne selgere som lar det gå. Hvis noen som har gitt et "bud" ikke identifiserer seg med fullt navn og telefonnummer og f.eks. finn.no eller Facebook ikke kan bistå med å spore opp vedkommende så har man lite å gå etter. Politiet gir som kjent beng i om man regelrett svindler folk, så på slutten av dagen er det ofte slik at man ikke gidder å ta kampen, særlig for mindre beløp. Når jeg skal selge noe på finn så er jeg taknemmelig om jeg slipper unna med færre enn 5 idioter som kontakter meg, per salgsobjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N63 motoren er ikke særlig solid ser det ut som, hvorfor er nesten alle disse byttet? Er jo ikke det at bilene har gått langt heller, 750en over her har gått 147 000 km. Er det tilfelle at BMW har laget en motor som ikke klarer å gå 150 000 km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

N63 motoren er ikke særlig solid ser det ut som, hvorfor er nesten alle disse byttet? Er jo ikke det at bilene har gått langt heller, 750en over her har gått 147 000 km. Er det tilfelle at BMW har laget en motor som ikke klarer å gå 150 000 km..

N63 før TU er katastrofe, hvis man ikke bytter olje oftere enn intervall, samt bytter termostat slik at den går kaldere.

Disse kan gå lengre dog, @stianpedersen hadde denne X6'n, og her er ikke motor bytta eller overhalt..

https://www.finn.no/239545331

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Kolstad Jr. skrev:

N63 før TU er katastrofe, hvis man ikke bytter olje oftere enn intervall, samt bytter termostat slik at den går kaldere.

Disse kan gå lengre dog, @stianpedersen hadde denne X6'n, og her er ikke motor bytta eller overhalt..

https://www.finn.no/239545331

Så egentlig bør man styre unna N63 biler før ca 2013 da? Har jo kikka en del på F10 med N63, men da primært 2010 og 2011 modeller pga de får lavere engangsavgift når de er 10 år eller eldre.

Jeg ender nok opp med en N63 bil etterhvert, så det er greit å vite at man helst bør gå etter TU motorene 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så egentlig bør man styre unna N63 biler før ca 2013 da? Har jo kikka en del på F10 med N63, men da primært 2010 og 2011 modeller pga de får lavere engangsavgift når de er 10 år eller eldre.

Jeg ender nok opp med en N63 bil etterhvert, så det er greit å vite at man helst bør gå etter TU motorene 😀

Etter det jeg har lest og forstått, så er det nok smart å gå for TU motoren med 449hk ja! Disse er ikke skuddsikkre, men forståelig bedre.

Enten det, eller en pre-lci bil som har fått byttet motor nylig 😃👍 Da får man begynne med "blanke ark".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Så egentlig bør man styre unna N63 biler før ca 2013 da? Har jo kikka en del på F10 med N63, men da primært 2010 og 2011 modeller pga de får lavere engangsavgift når de er 10 år eller eldre.

Jeg ender nok opp med en N63 bil etterhvert, så det er greit å vite at man helst bør gå etter TU motorene 😀

Er sikkert lurt å hoppe over 409hk og gå for 449hk om man først skal ha noe fra N63 familien, ja.. Men folk har vært heldig med non-TU N63 også. Er vel @Reef89 som har det? Eller hadde du N63TU også?

I USA så byttes N63 motorer over en lav sko (ikke at det kommer som noe sjokk), søksmål, care package og hvem vet hva. Men som mange av oss har kommet fram til før, så klarer jo de å ta liv av ting mye lettere enn oss her i Europa 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...