Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg må si jeg sliter litt med å se fascinasjonen i en 22 år gammel 730d….altså minste motorisering. Den motoriseringen er slapp i en E38. Bilen ellers var strøken, km stand og alt er perfekt. I min verden skal en E38 ha V8 eller aller helst V12 👍

Man kan jo si det samme om din 520i men jeg liker jo den og svært godt jeg slik som du gjør! 

22 år gammel 7’er med svært lav km.stand og ser genrelt veldig bra ut, skikkelig sjefs bil. Etter å ha lest det alle skriver så har jeg litt lyst å sende melding på den. Var jo på vei for å handle E60 530ix for ikke så lenge siden

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg må si jeg sliter litt med å se fascinasjonen i en 22 år gammel 730d….altså minste motorisering. Den motoriseringen er slapp i en E38. Bilen ellers var strøken, km stand og alt er perfekt. I min verden skal en E38 ha V8 eller aller helst V12 👍

En godt tunet 730d går mer enn godt nok. Man klarer vel nesten 300hk. Husk at en "stor og tung" 7er er både mindre og lettere enn feks. En F11

Min var tunet i Tyskland hadde 225hk og var nydelig og kjøre effektmessig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

E38 kom vel som 725 tds og 728i også, da skal du få kjenne slapp! 

Jeg er derimot enig i at en V8er er mer ettertraktet i en slik bil, fordi når bilen blir brukt som kosebil og vil miste verdi jo mer du kjører så blir det litt ulogisk å ha pendler-motor under panseret.

Jeg prøvekjørte en E38 728i en gang for sikkert 10 år siden, den var alt annet enn sprek ja. 730d har i mine øyne aldri vært gjevt, innstegsmodell er aldri gjevt slik jeg ser det. 730d var for de med litt romslig firmabilordning 😅

1 time siden, Snagg30 skrev:

Man kan jo si det samme om din 520i men jeg liker jo den og svært godt jeg slik som du gjør! 

22 år gammel 7’er med svært lav km.stand og ser genrelt veldig bra ut, skikkelig sjefs bil. Etter å ha lest det alle skriver så har jeg litt lyst å sende melding på den. Var jo på vei for å handle E60 530ix for ikke så lenge siden

Jo man kan si det, men med min E34 520i så snakker vi om en bil som kosta 18 000,- og ikke 159 000,-. Men for all del, man får jo ett smykke av en E38 og en flott cruiser 😀

12 minutter siden, Skulebollen skrev:

En godt tunet 730d går mer enn godt nok. Man klarer vel nesten 300hk. Husk at en "stor og tung" 7er er både mindre og lettere enn feks. En F11

Min var tunet i Tyskland hadde 225hk og var nydelig og kjøre effektmessig. 

 

Der er jeg enig, tuning hjelper selvsagt på. Men da hadde det jo vært myyye artigere med en 740d som har V8 diesel, en sånn med tuning hadde vært rått. Jeg kunne veldig godt tenkt meg en LCI E65 745d, stor V8 diesel i en luksusbil synes jeg er ganske kult 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flott den 730en. Fikk tilbud om å kjøpe den før den ble lagt ut.

Håper den havnet i gode hender. :)

Selv om mange kids har Santander på hurtigtasten, så har jeg LITT vanskelig for å tro at det er mange av disse som ser verdien i en 730d til 160k.

 

@tennbrikket hadde sovet godt med en m60 under panseret også :) Ikke så mye kødd med de.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daniel. skrev:

Var flott den 730en. Fikk tilbud om å kjøpe den før den ble lagt ut.

Håper den havnet i gode hender. :)

Selv om mange kids har Santander på hurtigtasten, så har jeg LITT vanskelig for å tro at det er mange av disse som ser verdien i en 730d til 160k.

 

@tennbrikket hadde sovet godt med en m60 under panseret også :) Ikke så mye kødd med de.

Husker ikke om det var m60 eller m62 jeg var med som moralsk støtte å bytte motor på ifjor, men den e38en var på sin 3. motor. Hvorvidt den var herjet med og ikke vedlikeholdt kan tenkes, men det skal jaggu meg mye til for å ta livet av en m57 uten swirl flaps.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tennbrikket skrev:

Husker ikke om det var m60 eller m62 jeg var med som moralsk støtte å bytte motor på ifjor, men den e38en var på sin 3. motor. Hvorvidt den var herjet med og ikke vedlikeholdt kan tenkes, men det skal jaggu meg mye til for å ta livet av en m57 uten swirl flaps.

Høres ut som brukerfeil eller mangel på vedlikehold. På ingen måte feilfrie motorer, men å ta liv av 3 stykk er vel sjeldent normalt uansett hvilken motor det er 😛

"Kjenner" en i USA som har en 740i med M62TU, den har såvidt jeg husker passert 500.000km og vel så det.

Og det er jo den "verste" av de tre. Mye er gjort med vedlikehold. :)

Tar kanskje ikke liv av en M57, men koster deg nok litt etter hvert som km øker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

er er jeg enig, tuning hjelper selvsagt på. Men da hadde det jo vært myyye artigere med en 740d som har V8 diesel, en sånn med tuning hadde vært rått. Jeg kunne veldig godt tenkt meg en LCI E65 745d, stor V8 diesel i en luksusbil synes jeg er ganske kult 😎

Synd å si det men e38 740d er intet annet enn en veldig stor økonomisk fallgruve… et busslass med injektorer, 2 1. gen vnt turboer og en vibrasjonsdemper laget av dårlig gull. Alt dette må påregnes å kjøpes nytt etter 20 år, det har en voldsom pris.

Mange 740d går også med lavt oljetrykk

 

eneste fordelen med m67 over m57 er at den er silkemyk og støysvak i bruk, ellers gjør m57 jobben like bra med fraksjon av deleprisen.

virkelig trist, 740d er en helrå bil som oser av luksus.  Innbiller meg at siste generasjon m67 i 745d er langt bedre bileie!

 

edit: finner man 740d med historikk som sier at overnevnte avvik er utbedret er det ingen fare å kjøpe!

 

er litt arg på meg selv over at jeg ikke var mer på hugget å fikk kjøpt 730’n der, hivd på alpina softline å gi faan i å tukle med noe som helst annet en service

 

 

 

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...