Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

@Marius2002Bremser bak koster under 3000 i deler på autodoc (når de har på lager) så ville ikke sett så tungt på akkurat det.

 

Hva skjer med masse random bilder der deler av bilen ikke er med?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=259898797

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Bare hyggeleg!:) Må vel inrømma at eg synest den var litt kul i starten sjølv hehe. Men eg er av den gammaldagse sorten som les tekst-TV og røyker pipe, så eg føler meg ikkje heilt heime i ein Twizy.

Du kan garantert finna billigare bremser ein annan stad, men i ei facebook-gruppe eg er medlem i er det fleire som har slitt med å finna rimelege bakbremser. Ja, eg ser dei har på autodoc, men litt usikker på om du då må pressa ut det gamla hjullageret og pressa inn det nye i navet. Vanskelig å seia når eg ikkje har gjort det sjølv. Eg har heller ikkje funne nokon klare svar på nettet. Dette blir fyrst ein problemstilling når ein blir naud til å skifta skivene bak. Om dei ikkje er slitt ned eller rusta sundt held dei gjerne i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrari er kult, men jeg føler det stort sett alltid er noe galt med proporsjonene på hjulene i forhold til bilen. De virker vanvittig underdimensjonert - som om felgene er alt for små eller at det er helt gal profil på dekkene - eller en kombinasjon av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ferrari er kult, men jeg føler det stort sett alltid er noe galt med proporsjonene på hjulene i forhold til bilen. De virker vanvittig underdimensjonert - som om felgene er alt for små eller at det er helt gal profil på dekkene - eller en kombinasjon av det. 

Sånn som på dagens Bmw’er mao😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ferrari er kult, men jeg føler det stort sett alltid er noe galt med proporsjonene på hjulene i forhold til bilen. De virker vanvittig underdimensjonert - som om felgene er alt for små eller at det er helt gal profil på dekkene - eller en kombinasjon av det. 

Helt enig! Er meget fristet til og bytte ut GT3en med en 458 eller aller helst en 488GTB.. Men det er liksom noe feil med "stancen" . Pluss at jeg synes bilene virker på grensen til jalla innvendig, spesielt setene( kun sett på bilder ) 

Lambo er likeså som Ferrari, nesten værre.. spes interiør og speedo. 

Gt3en derimot sitter som ett skudd! Grove hjul med senterbolt som ligger perfekt i hjulbuen🥰 og interiøret fremstår også av langt høyere kvalitet og penere design i mine øyne. 

Må nok en tur innom ferraributikkene i Oslo og ta en titt live for og se om det bedrer seg da🤔

En illsint v8er rett i nakken er jo fristende🥰

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges Dyreste E34 Touring hittil

nesten ventet på det at en dag må noen forlange litt mye for disse.. trodde det toppa seg nok for 2-3 år tilbake da dem lå til 350 - 400++ men nei da ⚠️
 

her tror jeg vi har en optimist som enten har betalt for mye for den fra dødsbo eller tror han kan tjene seg en god slump penger 

også gått skummelt ( ikke troverdig ) lite mellom eu kontroller siden den kom til Norge men likevell montert eksos, hella lamper, sterio ++ ⚠️👀4C9F2106-9201-41E2-A9D3-941466B70085.thumb.png.f52ac5a57096f39610fc95eb6a08f282.png

Endret av liffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, papertiger skrev:

Det kommer kanskje an på øyet som ser. Mangler noen vesentlige ting, men det er forskjell på en full-pakke-bil og en "greit utstyrt bil". Interiøret er for oss i alle fall, kona sa "innertier". Problemet er at 95% av alle G31 har svart interiør. og gjerne spacegrey/mineralgrey/svart eksteriør. Ivory/elfenben blir kanskje vel hvitt for en familiebil?

https://www.blocket.se/annons/stockholm/bmw_530_d_265hk_xdrive_m_sport_innovation_edt_aut___drag___3/100102768

Denne ser jo ut til å komme ut på 550k ferdig importert. Ikke ekstremt bra utstyrt den heller, men mer enn godt nok.

Jeg har også fulgt markedet litt på G3x i det siste, og det er som du sier veldig få biler som er perfekt utstyrt. Kombinasjonen Msport, exclusive skinn og Adaptive drive er sjelden vare. Det lå et par ute i vinter, de lå lenge faktisk, men ble solgt til slutt. Disse lå imellom 570 til 600k. Den ene var en sedan, perfekt utstyrt bortsett fra at den manglet hengerfeste. Det går an å ettermontere så ingen showstopper for meg. 

Finner man en godt utstyrt G31 530d til rundt 550k så får man mye bil for pengene altså! Det er jo halv pris av nypris. 

Angående import får jeg opp ca 200000kr i avgifter på en 2019 530d. Da med vanlig beregning med Co2 og nox tall, ikke alternativ. Brukte du alternativ beregning eller? 

Av de to bilene du linket så ville jeg ha gått for den svenske, ene og alene pga kvaliteten på skinnet. Dakotaskinnet blir for hardt og "billig" synes jeg. Men det holder seg jo veldig bra, 10 år gamle dakotaskinnseter kan se tilnærmet nye ut dersom de ikke har blitt mishandlet da. Hvitt skinn er jo definitivt ikke for alle, men det burde gå an å holde i orden med en enkel rens og behandling i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Andreas_R said:

Jeg har også fulgt markedet litt på G3x i det siste, og det er som du sier veldig få biler som er perfekt utstyrt. Kombinasjonen Msport, exclusive skinn og Adaptive drive er sjelden vare. Det lå et par ute i vinter, de lå lenge faktisk, men ble solgt til slutt. Disse lå imellom 570 til 600k. Den ene var en sedan, perfekt utstyrt bortsett fra at den manglet hengerfeste. Det går an å ettermontere så ingen showstopper for meg. 

Finner man en godt utstyrt G31 530d til rundt 550k så får man mye bil for pengene altså! Det er jo halv pris av nypris. 

Angående import får jeg opp ca 200000kr i avgifter på en 2019 530d. Da med vanlig beregning med Co2 og nox tall, ikke alternativ. Brukte du alternativ beregning eller? 

Av de to bilene du linket så ville jeg ha gått for den svenske, ene og alene pga kvaliteten på skinnet. Dakotaskinnet blir for hardt og "billig" synes jeg. Men det holder seg jo veldig bra, 10 år gamle dakotaskinnseter kan se tilnærmet nye ut dersom de ikke har blitt mishandlet da. Hvitt skinn er jo definitivt ikke for alle, men det burde gå an å holde i orden med en enkel rens og behandling i ny og ne.

Ja er det jeg ser også. Men har vel konkludert med at G31 med sekser ligger for høyt i pris i forhold til hva som er fornuftig for vår del denne gang. Holdt på å kjøpe en loaded ‘17 F11 530xd usett i ettermiddag, men var ca 10 min for sen så nok en gang ble en F11 snappet ut av et løst grep.. :) sånn går det når en tenker for lenge på ting. Tipper det blir lenge til et slikt eksemplar med så lav km stand og levelig pris kommer for salg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lars89 skrev:

@Marius2002Bremser bak koster under 3000 i deler på autodoc (når de har på lager) så ville ikke sett så tungt på akkurat det.

 

Hva skjer med masse random bilder der deler av bilen ikke er med?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=259898797

Stilig bil. Synes derimot det virker som framfangeren (og kansje andre deler av bilen) har fått seg en dårlig lakkjobb (?). 

Lakkskorpen rundt luftrillene her, samt parkeringssensor i annen rødtone:Screenshot_20220527-103533.thumb.jpg.53fd106bf847e7bbf99bceae84f3e473.jpg

Overspray på skvettlapp:Screenshot_20220527-103541.thumb.jpg.0cc6da6595a7e9511483a272361a2904.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, BjornarHS said:

Stilig bil. Synes derimot det virker som framfangeren (og kansje andre deler av bilen) har fått seg en dårlig lakkjobb (?). 

Lakkskorpen rundt luftrillene her, samt parkeringssensor i annen rødtone:

Overspray på skvettlapp:

Wow, dårligere arbeid enn de fleste av medelevene gjorde mot slutten av året når jeg gikk bilskade på vgs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...