Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Pass dere for disse flipperne av leasing på i4. Vedkommende her skriver at han skal ha tilbake for utlagt forskudd og etab.gebyr. Denne bilen er bestilt gjennom jobben og kunde har overhodet ikke gått inn med 140k i innskudd og etab.gebyr. Faktisk har han gått inn med kr 0,- Dette har jeg sjekket nå.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=262299096

Ser flere som prøver å viderelease etter et år eller så og forventer å få igjen innskuddet. Jeg er ikke i markedet, men ser det stadig dette på finn om dagen. Det er bra du varsler og jeg håper alle sjekker opprinnelig innskudd ved kjøp av leasingavtale fra privatpersoner. Jeg mener innskuddet er så godt som tapt med en gang, spesielt de med litt kilometer bak seg. Men men… håper vedkommende over ikke klarer å lure noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ser flere som prøver å viderelease etter et år eller så og forventer å få igjen innskuddet. Jeg er ikke i markedet, men ser det stadig dette på finn om dagen. Det er bra du varsler og jeg håper alle sjekker opprinnelig innskudd ved kjøp av leasingavtale fra privatpersoner. Jeg mener innskuddet er så godt som tapt med en gang, spesielt de med litt kilometer bak seg. Men men… håper vedkommende over ikke klarer å lure noen.

Vi har flere kunder som ringer inn til oss for å høre om vedkommende som annonserer bilen faktisk har betalt det innskuddet dem krever. Vi får dessverre ikke lov til å si om de har betalt dette eller ikke. 
I denne saken så ser vi på muligheten til å kansellere hele ordren til kunde, evt blande inn Bmw Norge og se hva de kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, smashy skrev:

Høres suspekt ut! Firmaet skriver av leasing kostnader som tap og får redusert skatt samtidig som arbeidstaker får et skattefritt «utbytte» 😅 

En leasingkontrakt med 0 i innskudd kan ikke skrives som tap. Når du overdrar leasingkontrakt kommer regning pr. måned. Overdrar du den til ny eier er det kun månedsbeløpet som kan kostnadsføres. Her ser det ut som noen prøver å selge en kontrakt med 0 i innskudd for kr. 140.000 for egen vinning. Hvor desperat kan noen være for å få bil. Her leaser du bil  i 4 år, og sitter igjen med ingenting etter 4 år.. Her kan du låne bil for den nette sum av kr. 10922 pr. måned i 48 måneder og eier ingenting etter 4 år.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Slavearbeider'n skrev:

Vi har flere kunder som ringer inn til oss for å høre om vedkommende som annonserer bilen faktisk har betalt det innskuddet dem krever. Vi får dessverre ikke lov til å si om de har betalt dette eller ikke. 
I denne saken så ser vi på muligheten til å kansellere hele ordren til kunde, evt blande inn Bmw Norge og se hva de kan gjøre.

Jeg skjønner, det er dumt, men forståelig.  Det styrker ytterligere min mening at innskudd er tapt ved videreleasing. Men noen prøver seg hele tiden. Jeg håper dere får ordnet noe i denne saken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Jeg skjønner, det er dumt, men forståelig.  Det styrker ytterligere min mening at innskudd er tapt ved videreleasing. Men noen prøver seg hele tiden. Jeg håper dere får ordnet noe i denne saken :) 

Innskuddet er tapt når man trer ut av kontrakten ja, også ved tidligterminering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen tenker å kjøpe denne..

https://www.finn.no/262374991

Kjapt søk på vin:

Er vel heller ikke en "ekte" Competition bil, eller?

Edit: Har jo blitt byttet stoler i bilen etter kollisjonen, så er vel derfor det er standard M3 stoler nå.

Screenshot_20220616_185544_com.android.chrome.thumb.jpg.4f669f689ea49f0dff9826133cfb0856.jpg

Screenshot_20220616_185603_com.android.chrome.thumb.jpg.330836eeaba45d89a1c2a0523e3579f0.jpg

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kolstad Jr. skrev:

Hvis noen tenker å kjøpe denne..

https://www.finn.no/262374991

Snodig å sette inn standardseter i en Competition. Fått seg en fin oppgradering lyktemessig iallfall, fra xenon til LCI II adaptive LED. Holder seg vanvittig høyt i pris disse bilene... Bra for meg, men blir jo nesten fristet til å selge etter sommerferien om det er dette nivået disse bilene går for nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ille at de ikke informerer om salvage title; men er jo mange ting å stille spørmål ved uansett; setene, lyktene, hvor er 666-felgene og hvorfor er det en blank og en svart "side-dings"? Tips nr 1 er å alltid google-chassisnummer i alle fall.

image.thumb.png.035b362c653216983b5fd92be6547959.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 911 | FINN.no

469_1310110296.jpg

Sitat

Selger en ubrukelig GT3 med det meste av utstyr levert fra folkevogn fabrikken. Gikk feilfritt inntil så lenge, alt fungerer tross det er en tysk blikk bil. Kan ikke brukes til transport, du få aldri en hengerfeste på den, bagasjeplass er helt latterlig, og geare må du også selv.

😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Olaandref skrev:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=262248496 Sikkert litt fine deler å hente her.

Jævlig synd at det gikk sånn med den, hadde håpt at noen prøvde å få den på veien igjen. Eneste i landet i denne fargen… Eieren fikk ett illebefinnende på vei hjem fra å ha kjøpt den…surt! Må vel være den eneste F80/82 bilen som har havna på skroten uten at svinekjøring har vært årsaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jævlig synd at det gikk sånn med den, hadde håpt at noen prøvde å få den på veien igjen. Eneste i landet i denne fargen… Eieren fikk ett illebefinnende på vei hjem fra å ha kjøpt den…surt! Må vel være den eneste F80/82 bilen som har havna på skroten uten at svinekjøring har vært årsaken

Hva er oddsen for at det skal skje ja, synd. Ja, tror ikke det siste der er så langt fra sannheten, har inntrykk av at mange av disse lever forholdsvis harde liv, med mange og kortvarige eierforhold. Flott bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...