Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Daniel. skrev:

MB Auto har ikke akkurat sånn kjempebra rykte på seg da 🤷‍♂️

Jeg kjøpte en bil der for noen år siden, hadde ingenting å utsette på de. Fikk turbohavari og, det ordnet seg helt fint uten  at jeg måtte ut med en krone. Men det trenger ikke bety at andre ikke har hatt problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er helt sikkert tryggere enn å kjøpe en bil som er hard tunet av noen man vet er flinke eller ikke. Jeg har mine tvil, 340 hk ut av en 530d høres litt dodgy ut spør du meg. Girkassa i disse er vel beregnet til max 650 nm…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Girkassa i disse er vel beregnet til max 650 nm…

Offisielt rated til 700nm, men er alltids noe slingringsmonn i slike tilfeller. Ryker jo ikke på 701nm, og så spiller naturligvis kjørestil en stor rolle.

Fult mulig å ryke girkasser uten tune også 🤷‍♂️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Olaandref skrev:

Jeg kjøpte en bil der for noen år siden, hadde ingenting å utsette på de. Fikk turbohavari og, det ordnet seg helt fint uten  at jeg måtte ut med en krone. Men det trenger ikke bety at andre ikke har hatt problemer. 

Finnes nok positive historier med de også ja. Er ikke lenge siden jeg leste flere kommentarer på et innlegg der folk frarådet andre mot å handle hos de 🤷‍♂️

20 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

340 hk ut av en 530d høres litt dodgy ut spør du meg. Girkassa i disse er vel beregnet til max 650 nm…

Hva da? TRF henter ut ~320hk på Steg 2 f.eks.

Såvidt jeg kan se er 8HP70 ratet til "maks" 700nm, men i likhet med mange av forgjengeren ZF 6HP** så har mange kjørt over den grensen over lang tid uten noe problemer.

Men dette krever jo jevnlig service og at tuningen er skikkelig, og ikke jalla sluretune lastet ned fra givemeallthepower.co.lettlurt.no og selvfølgelig hvordan du kjører :)

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Offisielt rated til 700nm, men er alltids noe slingringsmonn i slike tilfeller. Ryker jo ikke på 701nm, og så spiller naturligvis kjørestil en stor rolle.

Fult mulig å ryke girkasser uten tune også 🤷‍♂️

 

Da husket jeg feil i såfall 😀 

19 minutter siden, Daniel. skrev:

Hva da? TRF henter ut ~320hk på Steg 2 f.eks.

Såvidt jeg kan se er 8HP70 ratet til "maks" 700nm, men i likhet med mange av forgjengeren ZF 6HP** så har mange kjørt over den grensen over lang tid uten noe problemer.

Men dette krever jo jevnlig service og at tuningen er skikkelig, og ikke jalla sluretune lastet ned fra givemeallthepower.co.lettlurt.no og selvfølgelig hvordan du kjører :)

Joda, men TRF har peiling på hva han driver med….ennå er det 20 hk til på denne bilen på steg 2. Skeptisk! Hvis vedkommende selger har lagt penger i kvalitets tuning så regner jeg med at dette ville vært beskrevet i annonsen. Alt for ofte ser man flotte tall som nesten er for gode til å være sant til prisen av tuningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, kalb skrev:

Litt usikker på valg siden den ene grå har allerede downpipe og senk fikset så slipper jeg å betale for det. Fikk pris på begge på 250k. 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=287035942

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284521914

denne her blir eu godkjent før kjøp

Ville gått for den med Hamann-felgene, noe av det råeste du får på F1X og verdt en del bare i seg selv de hjulene der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Walkabout skrev:

Ville gått for den med Hamann-felgene, noe av det råeste du får på F1X og verdt en del bare i seg selv de hjulene der. 

Hehe fin den der.  

"NB: Felger på bildet følger ikke med! Disse kan følge med mot et pristillegg!"

Sier dog ikke hvor stort pristillegget er, men det er sikkert litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Emilsen skrev:

Hehe fin den der.  

"NB: Felger på bildet følger ikke med! Disse kan følge med mot et pristillegg!"

Sier dog ikke hvor stort pristillegget er, men det er sikkert litt.

Da så. Jeg lurte nemlig på å kjøpe felgene fra vedkommende tidligere etter at han luftet de for salg, og da må man fort regne 50k ekstra - som jeg mener å huske at den fyren forlangte. Om jeg husker rett var alle kantkjørte også :P 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men det er helt sikkert tryggere enn å kjøpe en bil som er hard tunet av noen man vet er flinke eller ikke. Jeg har mine tvil, 340 hk ut av en 530d høres litt dodgy ut spør du meg. Girkassa i disse er vel beregnet til max 650 nm…

det er samme girkassa i bilen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...