Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

11 hours ago, papertiger said:

 

Tusen takk for fine innspill her. Har enda ikke fått svar på dokumentasjon på servicehistorikken etter 79.000 km på den. Får håpe det ser ryddig ut! :) 

Med så gode bidrag her på Bimmers så vet man jo akkurat hva man skal se etter og spørre når en skal handle seg brukt BMW. Tusen takk igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Optimistisk pris for en F11 530XD 2017: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=294391341 

Litt for optimistisk. Vet jo f.eks at en bruker her inne solgte en særs godt utstyrt G31 530xd i fjor til 530k. Og 450 for en F11 530xd med 120k km er altfor dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Vingerei skrev:

Pen bil! Denne har jo i tillegg skinn dash noe som er ytterst sjeldent på G3*. Ikke en gang på 540i eller M550i er dette vanlig, som i mine er helt sykt på en 5-serie som skal være i den øvre klassen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snagg30 said:

Pen bil! Denne har jo i tillegg skinn dash noe som er ytterst sjeldent på G3*. Ikke en gang på 540i eller M550i er dette vanlig, som i mine er helt sykt på en 5-serie som skal være i den øvre klassen 

Etter å ha fulgt med på markedet for både F11 og G31 er min opplevelse at det er langt flere av G30/31 som er utstyrt med skinndash (og dermed skinn på øvre dørsider?) sammenlignet med skinndash på F11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, papertiger skrev:

Etter å ha fulgt med på markedet for både F11 og G31 er min opplevelse at det er langt flere av G30/31 som er utstyrt med skinndash (og dermed skinn på øvre dørsider?) sammenlignet med skinndash på F11. 

Overraskende å lese, jeg føler det stikk motsatte. Har lagret ganske mange 540i - M550i på favoritt lista mi og skinndash er sjelden vare. Men må innrømme at jeg har kiket vesentlig mer på G30/31 en F10/11 så mulig jeg bare tror det er slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vingerei skrev:

Fin bil som er godt utstyrt, største aberet her er jo motoren som i denne bilen er gørr kjedelig. Man kan si hva man vil om at en bil i denne klassen skal ha skinndasj, men en to liters firer hører langt mindre hjemme i denne klassen enn en bil uten hud på dasjbordet. Men man får mye bil og utstyr for pengene her, det er helt klart 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Fin bil som er godt utstyrt, største aberet her er jo motoren som i denne bilen er gørr kjedelig. Man kan si hva man vil om at en bil i denne klassen skal ha skinndasj, men en to liters firer hører langt mindre hjemme i denne klassen enn en bil uten hud på dasjbordet. Men man får mye bil og utstyr for pengene her, det er helt klart 😀

Mere motor er gøy det, ingen tvil. Men det var jo et hyggelig pris nivå egentlig. Og så mye flott utstyr da🤩

Virker som prisene kommer litt ned nå på G31. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, fupsaker skrev:

Litt for optimistisk. Vet jo f.eks at en bruker her inne solgte en særs godt utstyrt G31 530xd i fjor til 530k. Og 450 for en F11 530xd med 120k km er altfor dyrt. 

Vet du bød 530 for den. Men ganske sikker på han fikk 550 for den! 

Får en G31 530d for under 500 nå mener jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mariuse34 skrev:

Vet du bød 530 for den. Men ganske sikker på han fikk 550 for den! 

Får en G31 530d for under 500 nå mener jeg 

Haha, du ass. :D Jeg husket nok feil tall. ;) Men du har rett i at jeg bød 530. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vingerei skrev:

Meget pen bil som er flott utstyrt. Mye for pengene. Jeg lagret denne med en gang den kom ut, rart at den har ligget så lenge. Hvis jeg ikke skulle hatt sekssylindret G31 så hadde denne vært aktuell. Er du i markedet for en G31 520d og setter pris på litt utstyr som oppgradert skinn og skinnpakke så er dette et flott kjøp. Sikkert mulig å prute den ned mot 400k også. 

17 timer siden, papertiger skrev:

Etter å ha fulgt med på markedet for både F11 og G31 er min opplevelse at det er langt flere av G30/31 som er utstyrt med skinndash (og dermed skinn på øvre dørsider?) sammenlignet med skinndash på F11. 

Enig med deg der. Likevel er det mange G31 som har liksomskinn (sensatec eller hva det nå heter). Så ved første øyekast kan det se ut som mange har skinn. Men mitt inntrykk er fortsatt at et fåtall G31 har ekte skinndashbord (som for øvrig er ganske sjeldent på f11 også). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, Walkabout said:

Meget pen bil som er flott utstyrt. Mye for pengene. Jeg lagret denne med en gang den kom ut, rart at den har ligget så lenge. Hvis jeg ikke skulle hatt sekssylindret G31 så hadde denne vært aktuell. Er du i markedet for en G31 520d og setter pris på litt utstyr som oppgradert skinn og skinnpakke så er dette et flott kjøp. Sikkert mulig å prute den ned mot 400k også. 

Enig med deg der. Likevel er det mange G31 som har liksomskinn (sensatec eller hva det nå heter). Så ved første øyekast kan det se ut som mange har skinn. Men mitt inntrykk er fortsatt at et fåtall G31 har ekte skinndashbord (som for øvrig er ganske sjeldent på f11 også). 

Jeg vil tippe at som cruiser gir en 520d G31 plenty av glede, så lenge en ikke forventer en rakett. Og en G31 trenger for øvrig ikke å være en rakett, det har en andre modeller til som nok er mer dynamiske. 

Enkleste måten å se om det er sensatec på vs nappaskinn på dash og dørsider er rett og slett at sensatec ser ut som Dakotaskinn - altså med en grovere "grain" struktur enn nappa som er mye finere i strukturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Meget pen bil som er flott utstyrt. Mye for pengene. Jeg lagret denne med en gang den kom ut, rart at den har ligget så lenge. Hvis jeg ikke skulle hatt sekssylindret G31 så hadde denne vært aktuell. Er du i markedet for en G31 520d og setter pris på litt utstyr som oppgradert skinn og skinnpakke så er dette et flott kjøp. Sikkert mulig å prute den ned mot 400k også. 

Enig med deg der. Likevel er det mange G31 som har liksomskinn (sensatec eller hva det nå heter). Så ved første øyekast kan det se ut som mange har skinn. Men mitt inntrykk er fortsatt at et fåtall G31 har ekte skinndashbord (som for øvrig er ganske sjeldent på f11 også). 

 

38 minutter siden, papertiger skrev:

Jeg vil tippe at som cruiser gir en 520d G31 plenty av glede, så lenge en ikke forventer en rakett. Og en G31 trenger for øvrig ikke å være en rakett, det har en andre modeller til som nok er mer dynamiske. 

Enkleste måten å se om det er sensatec på vs nappaskinn på dash og dørsider er rett og slett at sensatec ser ut som Dakotaskinn - altså med en grovere "grain" struktur enn nappa som er mye finere i strukturen.

Rålekker G31 530d ,utrolig fin kombo. Denne kom ut i går tror jeg det var. Synes denne var meget delikat, og prisene på 6 syl har tydeligvis kommet ned. Her må man være klar når disse kommer ut :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=295046890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...