Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Werther skrev:

BMW 5-serie | FINN.no

 

Noen på Bimmers som har baller til å kjøpe en billig og neglisjert M550D hos Auksjonen.no?  Den har en god del heftelser på seg (forsikring, kredittkort, ymse+), så denne har nok gått for lut og kaldt vann med minimalt av vedlikehold. 

408_1649660795.jpg

Og motor er demontert, men ingen vet hvorfor😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, gallay said:

Hva er greia med slike bakrunner på deres bilder, får jo "fake" følelse av å se annonsen 😕 

Det kan en si. Jeg hadde kanskje akseptert det om det var bilder av god kvalitet, men når bildene ofte ser ut til å være tatt med et kompaktkamera produsert for 20 år siden så framstår det hele som om konsernsjefen på 65 år (?) som aldri tok datakortet syntes at det var en god ide etter at en pågående selger for programvare som lager bildebakgrunn overbevisste vedkommende om at dette er "the big deal" fra 2020 og framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Det kan en si. Jeg hadde kanskje akseptert det om det var bilder av god kvalitet, men når bildene ofte ser ut til å være tatt med et kompaktkamera produsert for 20 år siden så framstår det hele som om konsernsjefen på 65 år (?) som aldri tok datakortet syntes at det var en god ide etter at en pågående selger for programvare som lager bildebakgrunn overbevisste vedkommende om at dette er "the big deal" fra 2020 og framover. 

Er nok nesten "bransjestandard" å ha falsk bakgrunn.  ( Anbefalt av Finn.no også)Vi bruker det med oss , sjølv om eg kanskje ikkje er den største tilhengeren av det.  Praktisk om en ikkje har eget "fotohjørne" i butikken, eller en er avhengig av perfekte lysforhold utendørs. Ganske enkelt å få "heilt ok" bilder når den får fjernet rot i bakgrunnen.  Og litt kjipt å måtte vente på fint vær før vi får annonsert ein bil.
Samtidig for vår sin del med 5-600 bruktbiler i konsernet, så vil annonsene få en lik profil på nettsidene våre som henter annonser via finn/carweb.   Om alle annonsene blir like bra/ like dårlige avhenger jo litt av fotograf og redigeringa sjølvsagt 😛

Det er sjølvsagt store variasjoner av falske bakgrunner, noken er autoredigert i en app, andre sitter det en Inder og justerer manuelt ( annen tidssone så bildene er klar til neste morgen) og blir tatt stikkprøver i Norge før utsendelser til forhandler.   Opplever at bildene blir mindre svevande om en bruker ekte golv, og ikkje bare hiver bilen inn i en sky 😛 

Der skal sies at bare fordi du har kamera på telefonen, så blir ikkje du en fotograf 😛  Kunne nok jobbet litt både med fokus, vinkler og reflekser i den annonsen der for få et bedre resultat :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Werther said:

BMW 5-serie | FINN.no

 

Noen på Bimmers som har baller til å kjøpe en billig og neglisjert M550D hos Auksjonen.no?  Den har en god del heftelser på seg (forsikring, kredittkort, ymse+), så denne har nok gått for lut og kaldt vann med minimalt av vedlikehold. 

408_1649660795.jpg

Denne kan fort fort koste skjorta i deler&rep. Kunne vurdert det om den hadde lagt ute til 50K

Endret av stfoer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faen meg gæren av folk som skriver at bilen de selger har alt utstyr....OGSÅ HAR DEN IKKE DET!!🤬

Sånn som denne X5en her, jeg strever og leter etter en X5 som har det utstyrsnivået jeg vil ha. Disse bilene ble stort sett leaset av fattige folk som egentlig ikke har råd til en sånn bil, så å finne en som har både Laser, Sky Lounge og krystall elementer montert på en og samme bil er ikke lett. Så popper denne opp..."Alt utstyr"...jeg ringer...Har den krystall kontroller? Nei!...Har den Sky Lounge? Nei! Nei vel, så gi faen i å selg bilen som en med "Alt utstyr" da!! Skuddpremie skulle vært tiltatt på folk av og til..🤣  

BMW X5 | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stfoer skrev:

Denne kan fort fort koste skjorta i deler&rep. Kunne vurdert det om den hadde lagt ute til 50K

Høyeste bud er 18 000,- så da har du fortsatt mulighet, minstepris dog ikke oppnådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg blir faen meg gæren av folk som skriver at bilen de selger har alt utstyr....OGSÅ HAR DEN IKKE DET!!🤬

Sånn som denne X5en her, jeg strever og leter etter en X5 som har det utstyrsnivået jeg vil ha. Disse bilene ble stort sett leaset av fattige folk som egentlig ikke har råd til en sånn bil, så å finne en som har både Laser, Sky Lounge og krystall elementer montert på en og samme bil er ikke lett. Så popper denne opp..."Alt utstyr"...jeg ringer...Har den krystall kontroller? Nei!...Har den Sky Lounge? Nei! Nei vel, så gi faen i å selg bilen som en med "Alt utstyr" da!! Skuddpremie skulle vært tiltatt på folk av og til..🤣  

BMW X5 | FINN.no

Her kunne du vel bare sett på bildene før du ringte? Og nei, de fleste som leaser en slik bil har nok ikke gått igjennom utstyrslista og krysset av på alt det de ønsker. De har nok fått en greit speccet bil i fanget av en selger. Det gjør de ikke til fattige, heller mindre interessert i bil. Dersom du har så god råd så er det vel bare å bestille en ny X5 med det utstyret du ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Simmelim skrev:

Her kunne du vel bare sett på bildene før du ringte? Og nei, de fleste som leaser en slik bil har nok ikke gått igjennom utstyrslista og krysset av på alt det de ønsker. De har nok fått en greit speccet bil i fanget av en selger. Det gjør de ikke til fattige, heller mindre interessert i bil. Dersom du har så god råd så er det vel bare å bestille en ny X5 med det utstyret du ønsker?

Du hater ikke å være uenig med Fredrik90 da😂 90% av innleggene dine er for å diskutere med han.

At folk skriver at bilene har "alt utstyr" er et voksende problem, mener jeg. Virker som folk bruker det på lik linje med "strøken". For å lokke folk inn på annonsen 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Markus E30 skrev:

Du hater ikke å være uenig med Fredrik90 da😂 90% av innleggene dine er for å diskutere med han.

At folk skriver at bilene har "alt utstyr" er et voksende problem, mener jeg. Virker som folk bruker det på lik linje med "strøken". For å lokke folk inn på annonsen 🤔

Haha, er ikke få ganger han er usaklig da! Er forsåvidt enig i at frasen "alt utstyr" brukes feil og for ofte. All rablingen om elbiler og fattige folk som kjøper biler de ikke har råd til er jeg derimot mindre fan av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Haug530D said:

 

Mye ræl blant pakistanske bruktbilselgere. Jeg har jobbet med og rundt pakistanere i 20 år nå samt solgt biler til pakistanere, og det er ingen hemmelighet at mange av de er luringer. Alltid vært sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...