Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Gamlebilen til brukeren Trotto. Lå til salgs for 200 000kr i 2009. Her er hva han blant annet skrev:

 

 

Karosseriet er ikke fra 535i, da Alpinas originale chassisnr. er stemplet inn i høyre støtdempertårn. Men i bagasjerommet er et annet chassisnr. også risset inn i gulvet, og det tilhører en 535i. Det står i vognkort at bilen er del av flyttegods, og godkjent som Alpina B10 Biturbo. Høres ut som smør-på-flesk, spør du meg. Det som kan ha skjedd er at den ble "ombygd" ved å overta en annen norsk bils id. Men jeg skjønner ikke vitsen med det heller, all den tid bilen er momset og tollet som en B10....?

 

 

Jeg klippet ut annonsen av denne bilen fra Motorbørsen i år 2000 når den lå til salgs for 320 000kr. Dessverre var de som importerte bilen litt "useriøse" mtp registering/chassinr etc, og dette forfølger bilen 17 år etter. Jeg synes bilen er feit, men det at den er registrert som en 1989 535i er negativt uansett hva bilen egentlig er.  Det eneste positive med at tiden går og at vi blir gamle er jo at disse bilene i dag er billigere å importere og registrere, så da slipper man å gjenta slik triks og miks som var populært på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting oppsiktsvekkende med den B10en, biler er ikke original hverken på papiret eller i karosseriet. Mener å ha sett en sort eller mørk B10 til med skilter, lå til salgs på finn for noen år siden nå med sort skinninteriør og skulle vært importert ifra Sverige om jeg husker riktig.

Kommer nok en del B10 på skilt de nærmeste par årene nå ettersom bruksfradraget begynner å bli greit på disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte på det med en gang selv, LCi E90 kom i 2009 og bilen er jo 2007. Hmm, hvor mye penger koster en slik ombygging tro? Så gjennomført ut.

Personlig skjønner jeg ikke at folk gidder å bruke penger på sånt engang, men hver sin prioritet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47729996&searchclickthrough=true

 

Er ikke det ganske bra prisa for en 325D lci?

 

Mangler navi, soltak og litt sånt da men.

 

Liker bedre msport front enn performance og da men :P

 

edit: leste ikke så nøye nei :P er ombygga til lci utvendig ja

Ja bilen er en 2007 modell og ingen LCI, men den ser veldig bra ut :) Men prisen er nok der den bør være med tanke på at den har veldig lite utstyr, men utstyr betyr jo ikke alt for mange så dette vil jeg si er ett godt kjøp. Min er billigere da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en lci ombygging er ganske så dyrt

 

Ang utstyr så er jeg forsåvidt enig at den er litt kjip, men jeg foretrekker heller alcantara msport interiør ovenfor skinn standard feks, navi gjør at interiøret ser mye bedre ut, men syns det er litt rotete å bruke egentlig :P Vill jo helt klart ha det, men er ikke dealbreaker. 

 

Føler den har det viktigste(msport, hifi, msport, xenon, pdc, cruise osv), men mangler jo alle småting som head-up, comfort access osv

 

Det med utstyr er jo selvfølgelig veldig individuelt hva man føler behov for da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Later til å være riktig pris på den 325d. Den mangler idrive. Er vel det eneste som er et "seriøst" ankepunkt. Men så er den påkosta lci panser (som gjør en hel del) og noe Performance greier. Videre så har den jo faktisk full M pakke, som uten tvil er _det_ viktigste utstyre for mange, og spesielt på en bil med manuell gir.

Vet din bil har vært diskutert noen ganger Fredrik, og det blir ofte pekt på manuell gir, jeg tror på ingen måte dette i seg selv er et problem, men det blir et problem da dem som vil ha manuell uten tvil vil ha M sport (meg selv inkludert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler den har det viktigste(msport, hifi, msport, xenon, pdc, cruise osv), men mangler jo alle småting som head-up, comfort access osv

Denne har ikke PDC by the way :P Fikk man Head up i det hele tatt på pre LCI E90?

Vet din bil har vært diskutert noen ganger Fredrik, og det blir ofte pekt på manuell gir, jeg tror på ingen måte dette i seg selv er et problem, men det blir et problem da dem som vil ha manuell uten tvil vil ha M sport (meg selv inkludert).

Ja du har ett godt poeng der, hadde jeg valgt i dag hadde jeg helt klart valg automat på denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne prisen var vel litt drøy...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47910103

Greit nok så blir E34 mer og mer ettertraktede men vi er ikke helt der enda vel ;)

 

Ser ikke hva som er så feil? Lav kilometer, ser ikke herja ut ;) Mulig det er rust på den da, det vet man jo aldri før man ser bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...